[AR] Ringsteken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tinkert_tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:16

ik doe ook mee met ringsteken nou ja mijn vriendin steekt ik rijd hihi
hier begint het seizoen weer in juli
wij doen mee in het chique dus in een nette jurk
en hoedje
alles in het zwart/wit

Afbeelding

Afbeelding

sara0

Re: Ringsteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:26

had nog even naar wat foto's gezocht

Afbeelding

de eerste keer zelf met sara... de vorige keren had iemand anders met haar gereden en dat was niet helemaal vlekkeloos gegaan en naja toen dus zelf niet verkleed maar het ging erom dat het goed ging.. (mijn oom stak..) is niet zulke hele goede kwaliteit maar moest hem scannen..

Afbeelding
dit was het jaar erna, toen sara in tweespan gezet ging wel goed, toen waren we met een oude jacht koets dus netjes in kostuum..

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 08:48

wij hebben vorig jaar voor het eerst meegedaan met ringsteken. Ik vondhet erg spannend want Jorrit was toen nog hengst en wilde niet goed stilstaan.

Dit jaar willen we proberen of we met een tweespan kunnen gaan. Jorrit (welsh B) en Sjefke (hackney)

Nog even een paar foto's van vorig jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Het steken ging niet zo goed maar Jorrit was echt superbraaf en dat vonden we het belangrijkste.

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 11:21

Mooi plaatje, ik vind het knap dat je dit jaar al met een tweespan gaat ringsteken. Bij jullie vinden ze het dus ook niet erg als een man de ringen steekt, officieel moet de dame dat doen.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:42

als ik mee doe, dan ben ik wrs met 2 dames zal ikzelf maar verkleed gaan als man...?

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 20:45

Tuurlijk doe je mee! Zoals je gelezen hebt is iedereen heel enthousiast, het kost niets, je krijgt zelfs een aandenken en nog wat frutsels van de plaatselijke ondernemers en je kan natuurlijk een 1e prijsbeker winnen en de wisselbeker aangeboden door "Het Kontakt" die nu bij ons op de vensterbank staat en wij natuurlijk met hand en tand gaan verdedigen.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:18

Het is bij ons niet zo officieel.
Er worden ook nog prijzen gegeven voor het origineelste geheel en het schoonste geheel.
Wat ik erg jammer vind is dat beide prijzen door het publiek gegeven worden.
Dus als je volgens de regels rijdt en gekleed bent volgens de regels dan win je nooit. Als het er maar grappig uit ziet dan heb je de poet.

Dat vind ik niet zo erg maar ik denk dat ze veel beter een jury kunnen hebben die het schoonste geheel jureerd en dus kijkt naar de regels mbt kleding, dat de man ment , de wijze van optuigen enz.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:48

Dat zal bij mij ook wat worden. Als ik wil gaan ringsteken zal mijn vriend waarschijnlijk moeten steken. Hem met een enkelspan op pad sturen druf ik nog wel(iig wel met Roosje). Maar met een tandem maar niet (mijn vriend heeft verder niets met mijn pony's, maar gaat af en toe met super brave Roosje voor de wagen mee op buitenrit ).

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:25

Ibalia schreef:
Dat vind ik niet zo erg maar ik denk dat ze veel beter een jury kunnen hebben die het schoonste geheel jureerd en dus kijkt naar de regels mbt kleding, dat de man ment , de wijze van optuigen enz.

dat de man ment daar hoort nog een smiley achter namelijk deze:

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 07:59

Bij ons is er een jury aanwezig en hebben ze ook meerdere prijzen: origineelste geheel, aanmoedigingsprijs, bestgaand paard en dan natuurlijk nog drie prijzen voor het ringsteken en de wisselbeker die je kan winnen...Moet bij jullie de ringsteker achterop staan of mag die naast de koetsier zitten Ibalia?

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:21

Roxatte schreef:
Bij ons is er een jury aanwezig en hebben ze ook meerdere prijzen: origineelste geheel, aanmoedigingsprijs, bestgaand paard en dan natuurlijk nog drie prijzen voor het ringsteken en de wisselbeker die je kan winnen...Moet bij jullie de ringsteker achterop staan of mag die naast de koetsier zitten Ibalia?

ja is bij ons net zo iedereen gaat in kleding die bij de kar past dus altijd in het net
en Dennis bij ons "mogen" mannen niet steken de rol voor het steken is voor een vrouw
en de steekster zit altijd naast de menner op de bok

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 12:23

Tinkert_tje, dus bij jullie hoeft de koetsier niet een man te zijn aan de foto's te zien.
Jullie zetten er ook een mooi plaatje neer ; alles in zwart/wit, is voor het publiek ook leuk om te zien als er aandacht aan besteed is.

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:24

toen ik ringsteken zag dacht ik aan het op belgenfestival van ringrijden.. blijkbaar is dit heel anders..

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:23

De steker zit bij ons vaak naast de koetsier. Het is ook georganiseerd voor de vele vakantiegangers die dan aanwezig zijn.

Ik vind het leuk om sportief/chic op de bok te zitten en alles op elkaar afgestemd te hebben.

Het ringsteken met Belgen is inderdaad anders maar dat lijkt me ook erg spectaculair om te zien.
Ik heb het helaas nog nooit "live" gezien.

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:53

het is vooral zand happen als je aan de zijkant staat te kijken. . want die belgen gooien al dat zand omhoog.... dit ringsteken van jullie lijkt me ook wel leuk om te zien...

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:06

Roxatte schreef:
Tinkert_tje, dus bij jullie hoeft de koetsier niet een man te zijn aan de foto's te zien.
Jullie zetten er ook een mooi plaatje neer ; alles in zwart/wit, is voor het publiek ook leuk om te zien als er aandacht aan besteed is.

nee inderdaad de koetsier hoeft geen man te zijn
dus wij zijn een vrouwenteam hihi want mijn man ment niet
ik ben de koetsier en mijn vriendin is de steekster
bedankt voor de complimenten en inderdaad ik hou het mooi in het zwart/wit
word inderdaad gewaardeerd we hebben al een paar keer het schoonste geheel gewonnen

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:01

Ik heb in Appelscha enorm veel gezeur gehad omdat ik reed en man man deed steken. Ze maken het allemaal veels te oudbollig. Twee jaar geleden had een ander span het opgelost door dat de steker was verkleed als vrouw. Ik vond het wel humor, de jury was minder geamuseerd.
Hier worden helaas alleen prijzen gegeven voor schoonste geheel met authentiek gerij met als gevolg dat de mensen met recreatie aanspanningen steeds minder hun best lijken te doen om mooi schoon en orgineel aan de start te verschijnen. Ik zit met onze menvereniging in de organisatie er van en probeer er een prijs voor schoonste geheel recreatie aanspanning uit te krijgen.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:52

In ons dorp is het wel altijd, maar wij mochten nooit meedoen omdat wij pony's hebben, geen paarden en wij dus langzamer gaan dan de rest en zij dit niet eerlijk vinden (ja en haflingers enzo mogen wel, want dat zijn wel paarden ) wat kunnen wij hier nou aan doen?
Maar verder doen wij wel eens mee in andere dorpen, met een dubbelspan Shetlanders voor een authentieke jachtwagen (oostenrijks denk ik) en dan hebben wij met z'n vieren het oostenrijkse/ zuid-Duitse klederdracht aan. M'n vader lederhosen en mijn moeder, me zusje en ik in zo'n jurk. Mijn moeder steekt altijd en zit dan achterop, omdat we een klein wagentje hebben en mijn ouders niet echt met z'n tweeen voorop kunnen zitten, de banken zijn nogal smal
Helaas zijn we nog nooit in 'pak' gestart, omdat we sinds kort pas een jurk voor mijn moeder hebben, en we eigenlijk er ook niet erg veel tijd voor hebben gehad met oog op andere wedstrijden...
Wij starten zelf nooit meer in Zevenhuizen, omdat we dit hebben aangevochten, ze ons beloftes hadden gedaan en dit niet zijn nagekomen, en wij eindelijk mee mogen doen, komt het omdat er te weinig deelname is... verder steekt de vrouw hier ook altijd. Ze zijn hier echt nog zooo ouderwets op het ringsteekgebied!
Maar goed, ze hebben hier wel een publieksprijs, puntenprijs en het schoonste geheel.
Er starten eigenlijk ook alleen maar aanspanningen zoals ik vind dat het hoor; dus met een kar die afwijkt van recreatie, en in klederdracht.

Maar ook zonder de bijpassende klederdracht hebben wij al vaak genoeg het schoonste geheel gewonnen, waarschijnlijk is het een poppig gezicht, een klein karretje bijpassend bij kleine pony'tjes .
K weet niet of er een foto op de pc staat... zoja, zet ik hem hier nog wel even neer

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 16:39

Wat jammer dat jullie niet in je eigen dorp mee mogen doen omdat je pony's hebt, lijkt me juist een hele mooie aanspanning: een authentieke jachtwagen met twee shetten ervoor + jullie in klederdracht. Ik stel voor dat jullie op 26 augustus ook hier in het dorp (op de Veluwe) mee doen. Het is een eindje rijden maar ach ......

Ibalia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:37

napie schreef:
Ik heb in Appelscha enorm veel gezeur gehad omdat ik reed en man man deed steken. Ze maken het allemaal veels te oudbollig. Twee jaar geleden had een ander span het opgelost door dat de steker was verkleed als vrouw. Ik vond het wel humor, de jury was minder geamuseerd.
Hier worden helaas alleen prijzen gegeven voor schoonste geheel met authentiek gerij met als gevolg dat de mensen met recreatie aanspanningen steeds minder hun best lijken te doen om mooi schoon en orgineel aan de start te verschijnen. Ik zit met onze menvereniging in de organisatie er van en probeer er een prijs voor schoonste geheel recreatie aanspanning uit te krijgen.

Als je dat erdoor krijgt Napie, mogen wij dan ook meedoen???
Wanneer is het ringsteken bij jullie?
In Norg is het op 1 juli.

Myrte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:40

bij ons in het dorp is het ook altijd in Oktober!
ik doe al 4 jaar mee, en lig nooit in de prijzen,
maar doe ook alleen maar mee voor de lol en gezelligheid
wel hadden we vorig jaar de orginele tijdsprijs
het was het thema 'heksen'
en uiteraard hadden we ons zelf en mijn pony omgetoverd tot heks!
nou hier wat foto's van vorig jaar
dit is trouwens niet mijn eigen kar
maar volgende week heb ik mijn eigen karretje
Afbeelding

Afbeelding

[img] http://www.mijnalbum.nl/Foto=RD3NDBMU [/img]
tja ze was best wel moe, en dan moet ze ook nog is gewassen worden, met die zwarte manen

haha uiteraard ben ik die met dat masker!
de dagen erna heb ik nog vaak gehoord, was jij dat nou met dat masker?

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:01

Whaha wat gaaf! Als ik met zo'n kop achter Lotje ga zitten, dan gaat ze vast op de loop, haha!

Dora88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:59

Bij ons in het dorp altijd met koninginnedag. Heb nog nooit meegedaan.

Heb weleens met een wedstrijddag, waar je dan tussendoor 'spelletjes' moest doen bij een oriënteringsrit moeten ringsteken. Met het gevolg dat ik keihard op m'n rug belandde. Ik flikkerde keihard van het karretje af..

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:36

Ik heb et inschrijfformulier uitgeprint Haha!
Er staat wetenswaardigheden voor de speaker... wat moet ik daar invullen? en hoeveel? Ik weet niet hoe dat gaat, want ben nog nooit bij ringsteken wezen kijken.
Kan nog lachen worden dan he Tong uitsteken

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 11:41

Vickelientje schreef:
Ik heb et inschrijfformulier uitgeprint Haha!
Er staat wetenswaardigheden voor de speaker... wat moet ik daar invullen? en hoeveel? Ik weet niet hoe dat gaat, want ben nog nooit bij ringsteken wezen kijken.
Kan nog lachen worden dan he Tong uitsteken

Dan had je gisteravond even in Ermelo moeten gaan kijken ! Waren mooie aanspanningen bij. Op 12 augustus is het in Putten. Tja wetenswaardigheden...., bv dat Lotje nog niet zo lang voor de kar loopt en nog wel eens heeeeeel erg hard wil Haha! ??