Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Albert schreef:en een wedstrijd altijd op de eerste dag gewonnen wordt.
Albert schreef:en een wedstrijd altijd op de eerste dag gewonnen wordt.
manie schreef:Dat is weer een grondige analyse Albertine
Albertine_N schreef:Op mulle stukken na.
Albert schreef:Kijk; het is aardig om toprijders te nemen om het tegendeel te bewijzen van wat ik zei over het winnen van een wedstrijd op de eerste dag.
Toch wil ik een beetje gelijk![]()
De puntenverschillen in dressuur zijn door de toprijders in de marathon goed te maken, maar een verprutste dressuur telt relatief zwaar door in je marathon, om je verloren punten goed te maken moet je relatief veel risico's nemen in de hindernissen.
Voorbeeld:
Mieke van tergouw rijdt in de dressuur tweespan paard proeven van pakweg 28 á 34 punten; dan moet de concurentie er flink aan trekken om de opgelopen achterstand goed te maken. Dat doen ze, maar door zo te jakkeren met hun span blijft het puntenverschil bestaan of het groeit zelfs.
Door zo scherp dressuur te rijden hoefde ze in de marathon niet tot het gaatje te gaan om toch de wedstrijd te winnen.
Maar weinig paarden kunnen het aan om beide disciplines op topniveau te combineren.
palousa_boy schreef:ik moet wel toegeven dat je in de dressuur gewoon moet proberen je punten te pakken, heb je helemaal gelijk in..
maar als de winnaar na de dressuur al bekend zou zijn, waarom zou je die andere 2 onderdelen dan niet schrappen?