[AR] Mijn Lotje in de Bit nr 132

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 23:38

Erg leuk stukje om te lezen!
Leuk dat je erin staat

anouksel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 00:14

wat leuk!
EN zo herken baar. Ik ben ook bezig met mijn shettekind voor de kar zetten. Doe er alleen wel wat langer over dan een dag, maar ja ik ben ook geen prof,
maar het gaat al harstikke goed.

Vickelientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 12:11

Dank voor alle leuke reacties!!

sorro1 schreef:
wat leuk!
EN zo herken baar. Ik ben ook bezig met mijn shettekind voor de kar zetten. Doe er alleen wel wat langer over dan een dag, maar ja ik ben ook geen prof,
maar het gaat al harstikke goed.

Het is bij mij ook niet allemaal in 1 dag gegaan. Zoals je in het artikel kunt lezen, heb ik heel veel voorwerk gedaan en was het die middag alleen nog kwestie van de laatste oefeningen.
Daar wilde ik nl niet zelf mee gaan prutsen, omdat je de boel daar goed mee kunt verpesten, als je te weinig ervaring hebt.

Lotje was ook niet de makkelijkste met het leren van nieuwe dingen (bv longeren) ...snel gestrest en paniekerig...dus daarom was ik ook zo verbaasd dat ze het zo oppikte... Dat had best heel anders kunnen gaan als ik zelf was gaan 'knoeien', want Jaap Boom wist gewoon precies tot hoever hij kon gaan. Wanneer moet je stoppen en wanneer moet je even doorpakken. Dat was heel prettig

_Marleen_

Re: Mijn Lotje in de Bit nr 132

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:20

Ja is echt een leuk stukje he
Leuk dat het zo goed gaat.

xxx

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:45

Leuk om het artikel te lezen,
Ik werk eigenlijk op dezelfde manier alleen ben ik geen voorstander van slepen. Ik laat iemand wat druk geven op de strengen. Afgelopen twee weken een new forest beleerd. Eigenaresse had ook goed voorwerk gedaan dus longeren, wennen aan tuig en oogkleppen en aan de lange leidsels. Op de menvereniging aangespannen. Eerst nog aan twee longe's maar die konden er al snel af want hij pakte het super op.

palousa_boy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:58

heey vick

super leuk stukje over je pony
zo geef je nog eens het goede voorbeeld van hoe het wel moet

verder heb je leuke pony's hoor..

nu nog tweespan he maar laat die andere pony nog maar ff wachten.
Laatst bijgewerkt door palousa_boy op 17-04-06 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:02

leuk stukje

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:09

Lief hoor, heb het al gelezen gister, in één middagje even beleren
Best een prestatie

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 18:25

dank u dank u

@Napie: ik had idd al eens vaker gelezen dat jij geen voorstander bent van slepen. Jaap deed idd ook eerst met mankracht zeg maar, druk op de strengen geven...en toen ze dat pas snapte, toen knoopte hij de band erachter.
Ik vond het zelf wel een fijne tussenstap, omdat ik later ook makkelijk met haar kon oefenen en wennen aan het trekken en het geluid achter zich.

Onide schreef:
Lief hoor, heb het al gelezen gister, in één middagje even beleren
Best een prestatie

Als je goed hebt gelezen, zie je dat het niet 'in 1 middagje beleren' is Ik wil dit toch nog even graag benadrukken, want geen enkel paard kan in 1 middag volledig beleerd worden... Er gaat veel voorwerk aan vooraf en ook na de eerste keer inspannen, moet je voorzichtig blijven...
Dit was meer in 1 middagje leren trekken en inspannen...Dát ging super en daarna ging het beleren gewoon verder...
ik zeur mss een beetje, maar ik wil niet dat mensen gaan denken, dat het zo makkelijk gaat 'oh, dat proberen we dan wel even'. Want zo is het niet...ook niet als je geholpen bent door een prof...dat bedoel ik eigenlijk te zeggen

hooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:44

hardstikke leuk stukje in de Bit. En wat een schatje, die Lotje! Fijn dat niet Bit-abonnees nu ook ff kunnen kijken. Die ene foto dat ze haar hoofd in de lucht gooit is echt grappig, ze voelde zich wel superstoer
Die Jaap Boom is wel echt een goeie hè, mijn tante heeft les van hem en van zijn zoon Ewoud gehad. Echte nuchtere Veluwenaren
Heel veel plezier nog met Lotje (en Vicky)! Zal wel lukken of niet?

Arretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:31

Hee Aline, hartstikke leuk artikel! En goed dat ze alle stappen goed hebben uitgelegd. En inderdaad, dit gaat niet allemaal in één middag!

Wij zijn er zelf nog niet helemaal uit of we onze veulens zelf gaan beleren of dat we het laten doen, voor beide is wel wat te zeggen.....

Vickelientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 20:52

hooi schreef:
hardstikke leuk stukje in de Bit. En wat een schatje, die Lotje! Fijn dat niet Bit-abonnees nu ook ff kunnen kijken. Die ene foto dat ze haar hoofd in de lucht gooit is echt grappig, ze voelde zich wel superstoer
Die Jaap Boom is wel echt een goeie hè, mijn tante heeft les van hem en van zijn zoon Ewoud gehad. Echte nuchtere Veluwenaren
Heel veel plezier nog met Lotje (en Vicky)! Zal wel lukken of niet?

Dankjewel gaat zeker lukken!
Jaap Boom is een superfijne kerel. Heel rustig en voorzichtig en met verstand van zaken

Arretje schreef:
Hee Aline, hartstikke leuk artikel! En goed dat ze alle stappen goed hebben uitgelegd. En inderdaad, dit gaat niet allemaal in één middag!

Wij zijn er zelf nog niet helemaal uit of we onze veulens zelf gaan beleren of dat we het laten doen, voor beide is wel wat te zeggen.....

Dank u dank u
Ik kan me wel voorstellen dat je twijfelt. Ik zou het eigenlijk zelf ook nooit helemáál uit handen kunnen geven. Ik wil wel hulp, maar ik wil ook zien wat ze doen, hoe ze het doen en hoe de pony erop reageert. Dus alles meemaken eigenlijk. En als je ze wegbrengt om te laten beleren, kun je er vlg mij vaak niet bij zijn...

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:30

Handig stukje. mijn hoefsmid tipte me hier al over.

lascolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:39

leuke stukje! wat si dat toch een schattige shet!

Lisanne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:07

Leuk!

Ik moet um nog kopen ik zag het in de vorige staan dat het in de volgende kwam te staan

Marieke_456

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:33

Wat gaaf zeg
Alleen is het niet te snel gegaan voor Lotje? In een middag al die kar erachter?

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 11:03

Dankjulliewel allemaal voor de leuke reacties
Ook fijn te horen dat mensen iets aan het artikel hebben!

@Marieke_456; het is zeker niet te snel gegaan. Zoals je hebt kunnen lezen in het artikel en in dit topic, heb ik zelf heel veel voorwerk gedaan. We hadden afgesproken om rustig te kijken hoe ze reageerde. Als dit paniekerig was geweest, dan waren we misschien niet toegekomen aan inspannen. Maar ze vond het zo leuk en deed het zo goed, dat het toch kon. Dat is ook het voordeel van iemand erbij die er verstand van heeft! Die kunnen dat vaak ook beter inschatten

Tam_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:46

hoiii!
Ik heb hem ook gezien!!
Ik vond het erg leuk om naar te kijken

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 23:13

jeetje wat een brave pony
met onze schurk duurde het wat langer , tuig en weg waren geen probleem maar hij wou of niet trekken of was veeeelste enthousiast

als ik nu de kar verplaats of het tuig pak staat die direct klaar
in het begin ook tuig om voor de wagen (nog niet vast aan de wagen) wou die al gaan iedere keer weer vlug op die kar springen anders was de pony al weg

veel plezier !!

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:11

die man is echt goed hé!
hij is de baas van de paarden bij ons op school.
een hele aardige man en weet hoe het moet zeker weten!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 14:28

Dank je wel voor de leuke reacties

kimlovemaggy schreef:
die man is echt goed hé!
hij is de baas van de paarden bij ons op school.
een hele aardige man en weet hoe het moet zeker weten!

Ja zeker!