[AR] Wat heeft jou paard cq pony in de marathon aan/in?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Grainey

Re: Wat heeft jou paard cq pony in de marathon aan/in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 10:19

Wij hebben een dubbelspan shetjes, waarvan er 1 op ijzers staat.
Die heeft altijd stoten onder en achter moet hij strijklappen om hebben, anders trapt hij zichzelf, en met stoten in (met die kleine puntjes) is dat niet erg prettig...
Die andere heeft helemaal niets.

Als een paard zichzelf de kogel kapot trapt dan doe je daar in vervolg toch iets omheen? Dat is bij ons ook de reden dat Kasper die dingen om moet, anders zouden we dat ook niet hebben gedaan... en dat is op zich ook niet ernstig, maar het paard doet zichzelf wel pijn.

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:20

ja maar jij bedoeld als een paard echt strijkt... (dus telkens een soort schaafwondjes op de kogel heeft tijdens het lopen..)
onze pony had zich zelf toen gewoon in de marathon gewoon een keer de kogel kapot getrapt... dus niet van het strijken od.

mriekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:45

mijn (oude) 2span had altijd voor peesbeschermers en springschoenen en achter kogelbeschermers...

voor mijn nieuwe pony heb ik nu alleen nog maar peesbeschermers. Tegen de tijd dat ik weer wedstrijden ga starten komt daar ook meer bij

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:41

Buxy schreef:
ja maar jij bedoeld als een paard echt strijkt... (dus telkens een soort schaafwondjes op de kogel heeft tijdens het lopen..)
onze pony had zich zelf toen gewoon in de marathon gewoon een keer de kogel kapot getrapt... dus niet van het strijken od.

Maar je gebruikt juist bescherming tegen onverwachte bewegingen. In de dressuur of vaardigheid zijn ze meestal niet nodig of ze moeten een afwijkende gang hebben. Ik heb ook mijn cap niet op omdat ik iedere keer van het paard zou vallen. Maar juist die ene keer kan net teveel zijn. Het wordt vaak wel warmer onder de beschermers maar daarom gaan ze later ook direct of en worden de benen af gesponst.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:50

jah, helemaal mee eens. Wij gebruiken ze doordat Kasper, met zijn stoten wondjes op zijn kogels krijgt (niet altijd) maar dat komt door die krappe wendingen, want dan vliegt zijn ene hoef soms iets te ver naar de kogel van het andere been, en heeft hij daar weer een klein wondje zitten (hij strijkt dus niet ). Zonder stoten heeft hij hier geen last van.
Dus bij kasper zijn dus ze echt voor de onverwachte bewegingen.

karlijn_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:15

ons paard heeft alleen achter strijklappen om, staart opbinden hoeft niet want hij heeft een korte staart (trekpaard)

waarom doen jullie er allemaal tape omheen??

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:24

Ik doe tape om de beenbeschermers omdat ik te vaak strijklappen en peesbeschermers heb zien drijven in de waterbak bijvoorbeeld (en daar horen ze niet)Door alle blubber en water gaat zelf het sterkste dubbele klitteband nog los. Vandaar een extra beveiliging met een stuk duck-tape

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:05

Wij doen eigenlijk nooit meer tape eromheen. Het blijft nog allemaal zitten ook Was ook wel praktischer ivm. springende pony na Finish E...