[AR] Vrijdag, eerste les mennen (koetsiersbewijs)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 23:33

Zijn er ook gewoon manege's ( of waar dan ook ) waar je niet met eigen paardje hoeft. want we kunnen zowieso niet iedere week ofzo een trailer huren en de kar dan nog meenemen.
weet iemand toevallig een in limburg ?

A10

Re: Vrijdag, eerste les mennen (koetsiersbewijs)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 10:41

De meeste firma's die een mencursus organiseren bieden ook de mogelijkheid een paard van daar te gebruiken. Je zou de KNHS of SRR moeten bellen voor een cursus bij jou in de buurt

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 11:57

Ik heb inmiddels de eerste les gehad. Ging niet verkeerd. De paarden (friezen) waren netjes getraind en liepen dus ook wendingen netjes.

Bij ons zijn er 3 mensen die hun eigen paard meenemen. Omdat je niet per persoon 1 paard nodig hebt (wij zitten met z'n 3-en op 1 wagen en mennen dan om en om, lessen duren zo'n 2 uur per keer) worden de privepaarden dus ook door de andere personen gebruikt.

palousa_boy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:32

achenbach wissel ik af met gewoon 2 handig en andersom..

ik moet het wel warm houden om het aan andere mensen te kunnen uitleggen, wat soms niet meevalt...
last van de zweep heb ik zelf nooit, misschien aan het begin maar dat weet ik nie meer

als ik met 2 handen rijd dan verschilt het nog weleens hoe ik mijn leidsels vast houd. als het erg koud is dan wissel ik vaak van vingers waar de leidsels overheen lopen omdat iok dan geen gevoel meer heb. het komt dan ook wel voor dat ik mn leidsels helemaal niet meer kan vasthouden en ze dan maar aan mn groom geef of om mn polsen heen sla ofzo, maar dan moet het wel heel erg zijn.

klien

Re: Vrijdag, eerste les mennen (koetsiersbewijs)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:45

Succes met je eerste les. Ik heb nu bijna mijn laatste les en vind het heel erg leuk om te doen. Wat niet wil zeggen dat ik momenteel wel erg nerveus word voor het examen.

Geef af en toe even een update over je vorderingen, leuk om te lezen.