[AR] Kleding bij examen koetsiersbewijs

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:35

Mocca schreef:
Ik zou het wel raar vinden als je geen nette spijkerbroek en een nette jas aan mag...Niet iedereen heeft tenslotte alles in de kast liggen (ik heb bijna alleen maar spijkerbroeken), en om nou in die ene goeie broek te gaan,
zo schoon blijft het ook niet met optuigen e.d.

En als ik zelf ga mennen heb ik toch ook gewoon een rijbroek of spijkerbroek en een paardenjas aan...

Maar goed, ik heb mijn koetsiersbewijs (nog) niet, eigenaar van de paarden wel, zal hem eens vragen wat hij aanmoest (al kan ik me hem niet voorstellen helemaal in het net op de koets ).

Daarom dragen menners van oudsher een stofjas tijdens het optuigen,en terwijl de grooms dan de paarden vasthouden kleed de koetsier zich om in colbert.

Mennen heeft een eeuwenoude traditie op het moment dat je eraan begint is het ook verstandig je daar in te verdiepen.

Je kunt aan de kleding van een koetsier zelfs zien of hij eigenaar enz. is.

Het koetsiersbewijs is het halen van een papier dat bewijst dat je een koetsier ben, de consequentie is dus dat je tijdens het examen je je als een echte koetsier behoort te gedragen.

Dus ook conform kledingseisen..

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:36

wij moesten een zwarte broek aan met zwarte schoenen een nette jas en handschoenen en we kregen van de organisatie een schort te leen

mriekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:47

Stalechwel... zo is het mij ook geleerd en ben het daarom helemaal met je eens. Bij het mennen zit echt nog een stuk traditie!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:00

Hmm, ik had gewoon een blauwe rijbroek, blauwe MH-jas en stalschoenen, en pet natuurlijk. Geen commentaar over gehad.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 11:24

Ik denk dat dit dan toch ook regio en examinator gebonden is .

Zaterdag tijdens mn les nog even nagevraagd. Spijkerbroek niet doen. Als je ruitertenue hebt dan gewoon in ruitertenue (dan heb je nl gelijk een veilig hoofddeksel dat niet afwaaid ).

Zit ik nog wel met mn rijlaarzen. Officieel gezien horen die bij mn tenue, maar de opstap van de bok is dermate hoog dat ik met mn rijlaarzen de bok niet op kom .