[AR] [AR]Pony voor de kar zetten??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:43

Hoezo niet dan? Met je rug!! Dat lijkt me niet heel verstandig dan een paard te gaan inrijden

svenlOver15

Re: [AR]Pony voor de kar zetten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 20:29

Pony is al half ingereden, en met het rijden valt de pijn in mn rug wel mee. Maar ik kan gewoon niet iedere dag rijden, en zeker niet te lang. En deze pony mag ik toch niet iedere dag rijden, omdat ik gewoon rustig aan moet doen met haar. En voor mijn eigen pony heb ik een bijrijdstertje.

En mn moeder is bang dat ze heel erg veel geld moet gaan betalen en dat er ongelukken betalen.. Jaa,, ze is erg bang voor paarden enzo.

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:24

Als je pony (en jij) goed beleerd zijn, neem je je ouders gewoon mee voor een ritje. Dan steek je ze vanzelf wel aan met het menvirus

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 16:39

Ik hoop het.. mijn ouders zijn niet echt paardachtig..

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:54

Mijn vader vond mennen ook leuk! En is ook helemaal niet paardachtig! Tegengesteld juist!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:02

Moet eerlijk zeggen dat ik liever onder het zadel rij dan dat ik men. Mijn paard kan wel voor de kar en af en toe doe ik het ook wel.
Zeker omdat haar gangen kort zijn. Ze hebben me geadviseerd om haar voor de kar te zetten, zodat ze haar benen beter leert te strekken..... Wat ruimer in haar gangen wordt.

Omdat ik maar af en toe men heb ik ook een nylontuig. Gekocht via marktplaats en ik moet zeggen het bevalt prima tot nu toe. Hoef het niet schoon te maken en is harstikke sterk...

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:49

Indezz schreef:
Moet eerlijk zeggen dat ik liever onder het zadel rij dan dat ik men. Mijn paard kan wel voor de kar en af en toe doe ik het ook wel.
Zeker omdat haar gangen kort zijn. Ze hebben me geadviseerd om haar voor de kar te zetten, zodat ze haar benen beter leert te strekken..... Wat ruimer in haar gangen wordt.

Omdat ik maar af en toe men heb ik ook een nylontuig. Gekocht via marktplaats en ik moet zeggen het bevalt prima tot nu toe. Hoef het niet schoon te maken en is harstikke sterk...

Ja, ik ga ook een nylon tuig kopen.. ik wil ook niet iedere dag gaan mennen, en zeker geen wedstrijden. Gewoon een beetje door de polder..

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:52

Ik heb eventueel een nylontuig te koop.. Moet je even pbtje sturen als je intresse hebt

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 15:53

Je hebt pb..

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 15:57

En dan nog even een vraagje.. heb gister met iemand op de manege gepraat.. een jongen die daar al een poos werkt. Die zei dat ik er maar mee moest beginnen met een boerentuigje om en dan een trekkerband trekken. Om te kijken of de pony wel wil trekken?

Even voor de duidelijkheid! Ik ga hier niet alleen mee knoeien, wil even weten hoe jullie over het trekken van een trekkerband denken!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:46

Ik vind het niets.
Als er maar iets gebeurd heb je meteen een hoop trammelant omdat je gewoon niets te zeggen hebt als je ernaast loopt.

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 17:57

Nee dat is zo..

biewie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:52

Ik moest wel beginnen ernaast, maar dan niet met een band maar met een balkje. Wel aan 2 kanten van z'n hoofd nog iemand. Hij accepteerde de kar achter hem niet, dus dat was veel gevaarlijker dan met een balkje (in een afgesloten ruimte uiteraard).
Ik heb trouwens ook een welsh/arabier, en begrijp ook je oorspronkelijke vraag heel goed. Ik rijd al jaren dressuur ohz en ben geen ervaren menner, ik kan uit eigen ervaring spreken dat je in het begin best stuntelig bezig bent, en dat je veel kilometers moet maken voor je je pony dressuurmatig goed voor elkaar hebt.

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:57

Ik sleep wel altijd voor ik de pony echt voor de kar zet. Wel altijd met iemand erbij. Ik vind alleen een trekkerband wel heel erg zwaar voor de eerste keer.

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 16:59

De eerste keer gaan we ook even iets anders trekken. Balkje ofzo. Tuig heeft ie gister opgehad. Niks aan de hand!

Volgende week gaat ie voor het eerst trekken!

Maar eerst meot de hoefsmid komen!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:43

Wij hebben zelf een klein autobandje gebruikt. Is niet zwaar, maar moet ie toch trekken.
Met een balk moet je voorzichtig zijn. Als hij van schrik ineens vooruit springt, schiet dat voorwerp achter hem aan en grote kans dat ie em op z'n hakken krijgt. Afgezien van de mogelijk verwondingen, neemt dat ook een hoop vertrouwen weg
Je kunt evt aan het voorwerp wat ie slepen moet, een extra touw vastmaken, wat door iemand wordt vastgehouden. Dan kun je bij erge paniek het nog een beetje sturen.

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 22:10

Oke.. ook een goed idee!