[AR] Wat komen jullie tegen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:03

Owww ik had een tijdje geleden tijdens het mennen twee valse honden achter me aan. Het leken grote Rodesian Ridgebacks die werden uitgelaten zonder riem door een jongetje van 10. Die beesten werden helemaal gek, leek net een stelletje wolven, echt happen en aanvallen met opgezette haren. Het duurde ong. 15 minuten, ik kon niet wegrijden, alleen langzaam stappen en soms halthouden want met draf werden die honden helemaal dol. Wij sloegen ze met de zweep weg en op een gegeven moment ging dat jochie zijn vader thuis halen, die joeg de honden de andere kant op maar kreeg ze ook niet te pakken.

Ik ben helemaal niet bang voor honden maar ik zweer je dat ik helemaal op was van de stress, toen ze eindelijk weg waren moest mijn medekoetsier de leidsels overnemen want ik was helemaal verkrampt. Maar dat paard.... Die heeft echt geen centimeter een stap verkeerd gezet. Hij was wel nerveus maar hij luisterde zo verschrikkelijk goed!!! Hij heeft me echt gered want ik was van de stress bijna zelf op hol geslagen!]

Verder kom je hier in de randstad altijd auto's tegen die je paard afsnijden en allerlei overtredingen maken zoals doorgetrokken lijnen overgaan, alles om naar niet achter zo'n "slome knol" te hoeven zitten. Aso's.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:02

Ja dat soort honden zijn inderdaad heel eng. Ik ben zelf nogal vlug met me zweep in zo een situatie, als die maar lelijk kijkt terwijl hij aan komt rennen krijgt hij een pets tegen zijn kop.
Liever een hond met hoofdpijn dan een paard met een hond aan zijn poot, die je waarschijnlijk nooit meer goed kunt gebruiken.

Teigetje008

Re: [AR] Wat komen jullie tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:58

ik reed vroeger veel op de tankbaan (oefenparcour van t leger). Normaal staat er op een bord bij de ingang of er een oefening is, anders mag je er eigenlijk niet rijden. Ik op het bord gekeken: geen oefening, mooi... Ik dus al kletsend tegen Stella (paardje) door dat bos heen, kom ik door een bocht, staan daar opeens allemaal vrachtwagens en tanks, dus...(ook wel lekkere soldaten trouwens)
Maar ja, ik mocht daar niet zijn, dus maar omgedraaid en terug, zie ik in het bos allemaal oogjes....lagen dus soldaten. Die soldaten hebben vast en zeker in een deuk gelegen, ik klets nogal veel tegen mn paardje.

Voor de rest zijn het nu vooral vrachtwagens, waarvan sommige wel eng zijn en sommige niet. Geschilderde fietsen op het fietspad, trekkers en grote keien die eng zijn. Ik rij af en toe ook langs een heel groot kanaal n de 1e keer dat we daar reden voer eer ook net een binnenschip met ons mee, dat was ook wel spannend maar ze bleef toch goed bij me.

Paarden vinden soms de vreendste dingen doodeng en dan kom je iets tegen waarvan jij denkt van: nou, ik weet niet wat ze doet, lopen ze stoicijns verder..

Rare beesten hoor, paarden...
(maar ben dr wel blij mee!!)

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:09

Als we willen komen we niets tegen (verkeer dus)

Maar als we wat tegen komen dan is het inderdaad auto's landbouwvoertuigen enz.

Ook gaan we altijd over een bruggetje met een sluisje waar dus altijd water overheen loopt (begrijpen jullie het nog)
Dat is altijd de vuurdoop voor nieuwe paarden want dat maakt natuurlijk een eng geluid.

Verder natuurlijk de strepen op de weg (erg eng), grote (drentse)keien,
bushokjes en transformatorhuisjes.

Ik zoek ook wel dingen op zodat Jorrit het verkeersmak zijn niet verleert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:33

Ilindra schreef:
Ik kom voornamelijk schapen en shetlanders tegen
Bij een spuisluis kan ik me niets voorstellen

Het heet bij ons 'De Spuisluis', geen spuis luis, maar een spui-sluis. Ik weet niet precies hoe je het uit moet leggen, maar het is in elk geval een brug van 10 meter lang op ongeveer 10 meter boven de rivier. Aan de linkerkant van de brug torent een hoge stenen muur vanuit het water boven de brug uit, waaruit direct onder de brug water omlaag valt in de rivier. Een soort kunstmatige, betonnen waterval die in elk geval flink wat kabaal maakt.

Met honden hebben we trouwens niet zoveel problemen omdat we hier echt bij een woonwijk zitten en alles eigenlijk sowieso wel aangelijnd loopt. Zolang er ergens nog maar een eigenaar aan hangt, vind ik het best, dus ik heb nog nooit een hond bij de pony's weg hoeven te slaan. Wel heb ik eens per ongeluk een voorbijganger een tik verkocht toen [***] opeens een afwijking naar rechts (lees: rij met struikjes) kreeg, ik hem daarvoor wilde corrigeren door de rechterschouder aan te tikken en meteen de vrouw meenam die aan de andere kant van de struikjes stond te kijken. Ahum... Gelukkig niets ernstigs en je zag er ook niets van, maar dan schaam je je wel eventjes...

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:06

Vandaag een trauma helicopter die aan het landen was

hebrino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:05

Wat dacht je van automatische fietspad-paaltjes (in dit geval een driehoek) die naar beneden was, maar toen de pony's er voor stonden/ over heen gingen naar boven wilde gaan? Gelukkig vonden ze het niet al te eng

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:17

Ik kom altijd langs een boerderij waar van de fluoriseerd gele borden staan met hoe duur de aardappelen zijn.. Erg eng