[AR] [VD] 2 dagen VD met Urko! Resultaat:

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 09:43

koekjes koekjes koekjes (en razend blij zijn als hij iets doet wat er op lijkt ) Ben inmiddels al 2.5 week verder hoor, Sp schiet alleen niet op, hij doet het al steeds beter, maar het lijkt nog steeds op kappen!

Tmara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:59

en hie gaat het nu dan met de SP ??

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:46

droebel schreef:
Bij targetten kan je hem leren dat hij z'n been op moet tillen. je beloont hem dus dat hij bijv. met z'n been de target aan raakt. als hij dit begrijpt, kan je de stok steeds iets hoger houden en hem zo leren z'n been hoger te doen.

Zo kan je het idd ook doen, alleen ik doe met mijn shetlander ook aan Target Ticking en dan moet hij het puntje van de Target aantikken met zijn lip, daar krijgt hij een beloning voor, waardoor als jij wegloopt en hem daarna het commando geeft dat hij mag komen zal hij weer dat dingetje aantikken pas daarna krijgt hij een beloning, daarmee kan je overgaan in VD.

Ziet er supergaaf uit!! Helaas leert mijn shet het echt niet zo snel!!

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 12:02

nata_4_life schreef:
en hie gaat het nu dan met de SP ??

Hij snapt het nog steeds niet... Hij geeft wel voetjes als ik aantik met de zweep., maar hoger gaat hij hem neit op tillen....

Hij vind compliment nog steeds erg leuk, bij hoefven uitkrabben denkt hij altijd van : OW IK GA AL IK GA AL!!!!!!!!!!

Neehj SP slaat niet zo goed aan...

maar ja nu vakantie lekker veel tijd om er wat meer mee bezig te zijn

Tmara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 22:31

jammer nou..vanmiddag knielde een pardje zelfs van me me raargenoeg alleen omdat hij van me schrok( was gras aan het eten en ik stond daar toh ineens agh gerem..)toen viel/zakte/ ze zachtjes maar snel op dr knietjes ..

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 10:53

haha da doet die van mij echt niet... alleen bij voetjes uitkrabben, dan zakt bij altijd door zijn rechtbeen *nou ben ik braaf en krijg ik een koekje! * echt zoo....

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:03

Yoooww Respect Knap hoor!! Hij doet het allemaal heel erg netjes!! je kan trots op jezlf zijn
Alleen het is niet zo goed om een paard te leren VD-en met snoepjes, omdat je eten weggeeft maak je jezelf lager in de rangorde, dus gaat ie zichzelf boven jou zien waardoor hij drammerig wordt en steeds meer wil. Beloon hem gewoon met heel vrolijke stem en klopjes op de hals, dan krijg je geen problemen en vindt ie het vast net zo leuk Veel succes nog

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:56

Sammie> Waar haal je die wijsheid vandaan? VD wordt altijd met voedselbeloning gedaan. En daarmee plaats je jezelf zeker niet lager in rangorde. Het zou wat zijn als in een kudde de alfamerrie de groep naar goede voedselplekken leidt en vervolgens daardoor lager in rang komt. Juist het uitdelen van voedsel maakt dat je hoger in rang komt. Het paard is van jou afhankelijk voor zijn voedsel. Je moet er uiteraard wel heel erg consequent mee zijn. Als je toegeeft aan bedelgedrag dan krijgt het paard "de macht over het voer".

Tmara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:27

@amabel.helemaal mee eens

Njen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:02

Leuk, krijg steeds meer de kriebels om er eens aan te beginnen. Maar dan moet ik eigenlijk eerst eens die clickertraining uitvogelen, want ze is al iets te dik en klopjes reageert ze niet zo goed op jammergenoeg.

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:18

Met clickertraining werk je eveneens met voedselbeloningen. Is dus geen vervanging voor voer.

Njen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:33

Weet ik, maar dat is niet continu dat ze een snoepje krijgt toch? Dat is toch juist een soort vervanging ervoor op den duur?

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:45

Nee, dat is nou juist hetgeen veel mensen denken maar niet waar is. Na iedere click komt er een beloning. De click is een overbrugging, die zegt "dit doe je goed, hier ga je voor beloont worden" Want als je jouw paard wil belonen voor het vast houden van iets, beloon je met een snoepje altijd het verkeerde moment. Immers, op het moment dat hij het snoepje krijgt moet hij hetgeen wat hij vast heeft los laten. Terwijl met de clicker kan je het moment markeren waarop hij het nog vast heeft, en daarna is de oefening voorbij, mag hij loslaten en iets lekkers ontvangen.

Njen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 23:42

Okee, dan is dat voor mij duidelijk. Dan word het toch snoepjes met clicker, want ik denk dat dat beter werkt bij haar dan een klopje.

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 09:54

Pfff zal maar weer eens reageren, ben mijn eigen topic uit het eigen verloren!

Ik geef urko nu alleen nog voedslebeloning als het een SUPER uitvoering laat zien, anders kriebel even over zijn hals, of achter zijn oren en zeg met een blije stem dat hij braaf is

Als ik een tijdje niks aan VD heb gedaan, worden de eerste oefeningen wel weer beloont met een snoepje, om zijn geheugen even op te frissen.

En inderdaad, zelfs als je PER ONGELUK klikt met de clicker krijg je paard een snoepje, dit is zegmaar een afspraak die je gemaakt heb met je paard!

Compliment ziet er bij mijn pony nu zowel links als rechts op, en buigen gaat beetje bij beetje al beter... SP (jambete?) is nog steeds niet veel, heeft iemand nog tips?

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:11

gaaf hoor

Mijn paard vind dit dus niks aan, die is heel slim Snoepje tussen zn benen: Ach dan loop ik toch acteruit

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 10:06

dat deed die van mij in het begin ook, achteruitlopen, hij snapte het gewoon niet... maar nu snapt hij de commador, TERUG! en KNIEL!