Mriekie: pb maar
.
Ik zal snel foto's maken... Vandaag zijn staartje wat korter gemaakt. Ik hou van dikke volle staarten en aan de onderkant was het niet meer als een paar sliertjes, dus nou is ie wel ff wat aan de korte kant
, maar hij kan weer mooi vol aangroeien. Morgen de maantjes trekken, want die zijn natuurlijk lang gelaten
, hoort toch hellemaal niet bij een hackney!!! Haha, en hij ziet er al zo sjappie uit met zijn wintervacht en zijn grote hoofd.... ahh maar wel super scheetig!
Stiekum hopen we dat er met het opnieuw beslaan nog een cm van zijn schofthoogte af gaat
. Hij staat nou echt op zijn hackney's op zijn ijzers, op zijn tenen en wat langer, achter staat ie echt super hoog. Voor ons is het juist belangrijk dat zijn gangen wat afgevlakt zijn en dat juist dat uitgesproken hackney actie niet zo hevig is, zodat ze mooi gelijk lopen. Even kijken met de smid of dat ze anders kunnen de hoeven.
Verder is ie hellaas wel inteelt, en heel dicht bij. Pa van pa is ook pa van ma..... Maar hij is nu 6 en is nog steeds niet gehandicapt dus ja
Neonlight ik zal wel eens binnekort op zijn papier kijken welke afstamming ie heeft, misschien ken jij er een paar, is altijd leuk. Hij is in ieder geval gefokt bij van de Heuvel in oirschot.... Weet niet of het je iets zegt hoor.
Tot slot hebben we hem vandaag eventjes voor de wagen gehad. Nou het leek dus net of we doortje aan het mennen waren. Hij zit wel wat vaster in zijn nek en rug en is links heel licht en rechts super zwaar, maar voor de rest de gangen precies hetzelfde. Hetzelfde rustige drafje en de stap liever in zijn laagste versnelling.... Het zal mij allemaal benieuwen hoe het allemaal zal gaan in de toekomst, en als tweespan niet lukt altijd nog tandem!!
Tot slot om alles maar even bij te werken, staan ze met zijn drieen in de wei. Doortje, Boyke( zo heet ie) en shet Bartje, Bartje en Boyke zijn dikke vriendjes en Doortje is jaloers, dus vanaf morgen gaat Bartje lekker appart en Doortje en Boyke samen in de wei zodat ze dikke vriendjes gaan worden. Als dat eenmaal een beetje gaat gaan ze ook samen op stal, maar nu nog even niet omdat er bij ons alleen een stang tussen de twee stallen zit en ze elkaar anders nu op het moment nog even de stal uit slaan....
At Sarahlou: Ik kom binnenkorte even kijken naar jou langboom, want die hebben we nog niet en we hebben dezelfde merk wagen.... Ken ik ff kijken hoe het precies zit enzo en de rijtuigbouwer even bellen.
Zo nou dat was weer een hele hoop he.....