[AR] Wat vinden jullie van de grootte van mijn wagentje?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tinkert_tje

Re: Wat vinden jullie van de grote van mijn wagentje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:49

ik hoop/denk dat het een grapje is
want dit ziet toch iedereen dat dit echt een veeeeel te klein karretje is voor dit paardje
maar goed dat is al vaak gezegt
het is wel een erg mooi paardje

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:54

tinkert_tje schreef:
ik hoop/denk dat het een grapje is
want dit ziet toch iedereen dat dit echt een veeeeel te klein karretje is voor dit paardje
maar goed dat is al vaak gezegt
het is wel een erg mooi paardje

als ik het profiel bekijk lijkt het niet op een grapje >;)

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:23

Op deze foto lijkt het karretje idd erg klein. Maar op de andere foto's die ik gezien heb van je vind ik het meevallen.

Ach wat is een draver toch mooi

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 11:45

Jeroentje schreef:
Een ander puntje wat ik zelf niet zou willen is de houten stokken van je lamoen want die zijn naar mijn idee (en meerdere mensen vinden t) niet sterk en als ze kapot gaan door iets (bijv. dat een paard er overheen slaat) heb je heel veel kans op wonden door splinters/scherpe randen en dergelijke. Bij ijzer heb je dat minder en als ze daar op hangen is t rond en t gaat niet zomaar kapot...

Tja hier zit wel wat in. Alhoewel ik met ijzer ook zeer nare dingen heb zien gebeuren waar je niet vrolijk van word. Maar hier heb je idd wel een goed punt.

napie schreef:
Als ik jouw mening lees dan rijd dus 99% van alle tweewiel rijders verkeerd gezien die allemaal met rechte bomen rijden

Het was enkelt mijn mening over mijn karretje bij mijn paard.

napie schreef:
Daarbij rij je met een hengst voor een ongeremde wagen die hij ook vrij gemakkelijk kapot krijgt. Ik weet wel dat hij heel braaf is, maar toch.....

Mag ik vragen wat het feit hengst hier mee te maken heeft? Een sulky heeft hij echt niet minder snel gesloopt hoor.

Neonlight schreef:
Een tweewieler moet druk op de rug geven voor de balans. Als een 2-wieler geen druk op de rug geeft stuitert hij in de lichtogen en komt ie hobbelend achter het paard aan, dit is veel vervelender voor het paard als een beetje druk op de rug.

Ook hier ben ik het mee eens/kan ik me in vinden.

En nog even over de leidselvoering ik rij enkelt een enkele keer door het bos en dus met veel ruimte in de teugels, aangezien hij zelf de route en tempo mag bepalen. Ik geef enkelt tussendoor nog wat commando's. Bij een sulky zit je niet veel hoger wat betreft teugelvoering of zicht voor je. Let wel ik rijd voornamelijk in het bos of of de drafbaan in het bos.

En om reactie's te beginnen met:" is dit een grap" of iets in die trend vind ik niet echt een punt van respect voor je medemens.
Verder evengoed bedankt voor de complimenten over me paard.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:21

Een hengst is sterker als een ruin of merrie dus die maakt in no-time lucifers van je wagentje.
Ik zou toch ten aller tijden je paard op het bit rijden en hem niet de route en het tempo laten bepalen. Let je paard op of hij ergens tussen door kan en stronken, wortels ed? Nee dus. Hij houd echt geen rekening met het wagentje.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 16:33

Napie napie napie, ik ga hier verder niet over in discussie. Als je er echt serieus over verder wil discusseren kan dat per pb. Ik ben namelijk geen een of ander dom wicht ofzo en heb zeker geen zin om hier in een enorme discussie los te barsten.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:53

KingMarco schreef:
Napie napie napie, ik ga hier verder niet over in discussie. Als je er echt serieus over verder wil discusseren kan dat per pb. Ik ben namelijk geen een of ander dom wicht ofzo en heb zeker geen zin om hier in een enorme discussie los te barsten.

Ik zou ook geen discussie aangaan

Maar ik vinden hengsten nou niet bepaald sterker dan een ruin of een merrie hoor. Ik vind ze allemaal even sterk maar het ligt echt aan het karakter en dan maakt het niet uit wat voor geslacht het is.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:06

radnah2 schreef:
KingMarco schreef:

Ik zou ook geen discussie aangaan

Maar ik vinden hengsten nou niet bepaald sterker dan een ruin of een merrie hoor. Ik vind ze allemaal even sterk maar het ligt echt aan het karakter en dan maakt het niet uit wat voor geslacht het is.

Dat dacht ik ook net, hoezo zou een hengst sterker zijn?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:14

Dan zijn we bij deze toch uitgelult. Ik laat me hier niet als een klein kind de les lezen. Je vroeg om een mening en dit was mijn mening.

betweetertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:23

vrouwen zijn toch het sterke geslacht

bij de dieren toch ook of is dit geen sexe strijd

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 17:56

Het ging hier helemaal niet om de sexe(Ik ben namelijk van mening dat paarden paarden zijn, wat voor geslacht dan ook, ze dezelfde mogelijkheden hebben, behalve dekken en veultentjes krijgen). Het ging erom of me karretje(bomen) te laag was.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:18

betweetertje schreef:
vrouwen zijn toch het sterke geslacht

Ja echt wel Wij vrouwen hebben die mannen zo onder de duim

hahahahhaha!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:31

jha de bomen van je wagentje zijn te laag.. dat vroeg je en dat hebben er al meerdere verteld..

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 18:43

Ja dat heb ik idd al meerdere malen gehoord.
Wat mij betreft mag deze nu wel op slot.

malle_pietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:05

KingMarco schreef:
Ben er namelijk van overtuigd dat als de bomen horizontaler zouden liggen de druk op het schoftje onnodig groter is. En het wagentje moet niet kleiner zijn, omdat dan de kans op achterover kantelen groter zou zijn.
Maar ben benieuwd naar jullie mening.

Het maakt denk ik niet uit of de bomen horizontaler komen of niet voor de druk op het schoftje dit regel je volgens mij alleen maar door het zwaartepunt naar voren of naar achteren te verplaatsen. Verder lijkt mij dat als je zo laag achter je paard zit dat je weinig zicht hebt op de weg voor je.
Want je zal toch over de weg moeten voor je in het bos bent.

Ps doe daantje de groeten

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:08

*gaap* volgens mij heeft de TS al gezegd wat ze graag wilt... (no fence!)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:49

als je om een mening vraagt, krijg je die. Slotje is dus totaal niet aan de orde.

Arretje

Re: [AR] Wat vinden jullie van de grootte van mijn wagentje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:15

Geen slotje is volkomen terecht! Zijn hele normale reacties volgens mij. De één verwoordt het wat anders dan de andere, maar ik heb geen belachelijke reacties gezien. En als je niet als een dom wicht wilt worden behandeld moet je vooral zo reageren....... Even voor jouw begrip: een forum is om te discussieëren hoor!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:58

Ik vind het opzich heel normaal dat er gediscusseerd word maar sommige kunnen het ook wel wat aardiger verwoorden. En ik wijs niemand aan want degen zullen dat zelf wel weten. En ik bedoel er ook niet 1 persoon mee maar meerdere.

En de discussie gaat over het karretje dus dan heeft het paard dat ervoor staat niks mee te maken of het nou een hengst, ruin of merrie is.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:59

Nou ja, ik vind dat Irma zelf ook wat stekelig reageert hoor, dan roep je het ook over je af.

Met je tweede opmerking ben ik het niet helemaal eens; het gaat om de verhouding tussen de grootte van de kar ten opzichte van het paard. In die zin maakt het wel degelijk uit wat voor paard er voor staat. Vaak zijn hengsten wat drukker dan merries of ruinen, maar ik ben het met je eens als je zegt dat een merrie zo'n karretje net zo gemakkelijk platstampt als een hengst. Dat verschil maakt in deze discussie naar mening niet zoveel uit.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:42

Arretje schreef:
Nou ja, ik vind dat Irma zelf ook wat stekelig reageert hoor, dan roep je het ook over je af.

Met je tweede opmerking ben ik het niet helemaal eens; het gaat om de verhouding tussen de grootte van de kar ten opzichte van het paard. In die zin maakt het wel degelijk uit wat voor paard er voor staat. Vaak zijn hengsten wat drukker dan merries of ruinen, maar ik ben het met je eens als je zegt dat een merrie zo'n karretje net zo gemakkelijk platstampt als een hengst. Dat verschil maakt in deze discussie naar mening niet zoveel uit.

Daarom zei ik ook dat ik niet 1 persoon bedoelde. Want er is nooit 1 iemand schuldig in zulke discussies.

Hengsten kunnen idd drukker zijn dan ruinen/merrie's maar tot nu toe heb ik mee drukkere merrie's/ruinen meegemaakt dan hengsten hoor. Tuurlijk moet je dan niet langs merrie's gaan (helemaal niet als ze hengstig zijn) maar dat is andersom ook. Henstige merrie's kunnen ook vreselijk zijn. En alle 3 kunnen ze net zo makkelijk het karretje stuk trappen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:12

confetti schreef:
De wagen is echt te klein. Als je erachter zit, dan mogen de leidsels zijn lichaam niet aanraken, maar net boven de rug liggen (hoe zeg ik dat zo) en in jouw geval zit je een beetje onder het paard, ipv er een beetje boven. .

Idd, hier sluit ik me bij aan en ik gebruik dat over het algemeen ook als leidraad.
Verder vind ik het belachelijk dat de TS over disrespect spreekt als iemand zegt dat dit een grapje moet zijn. Het lijkt me overduidelijk dat het wagentje te klein is, daar hoef je geen topic voor te openen... Als je niet tegen de mening van een ander kunt, moet je geen vragen stellen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:59

Ze vraagt gewoon wat wij ervan vinden. Wij zeggen op een normale manier wat wij er van vinden. En dat er gezegt word dat het wel een grapje moest zijn vond ik ook niet echt gepast. Nou vind ik dat er best een discussie gevoerd kan worden over de kracht van een hengst of merrie, maar op een ander topic. En verder vind ik dat iedereen dit dus een grapje vind er dan toch gewoon niet op reageert. En verder als iedereen nou gewoon beargumenteerd waarom mensen dit vinden (wat ook wel gebeurt hoor) dan komen we een stuk verder.

Nu mijn mening: Ik vind inderdaad ook wel dat het wagentje te klein is. Ook om de redenen die hier genoemd zijn. Maar als het alleen maar een wagentje is voor af en toe eventjes, en jij denkt dat dat goed gaat zou ik niet weten waarom er iets mis mee moet zijn. Het is het risico waar je zelf voor kiest. Ik ga even naar de fotos op je profiel kijken