[AR] Met shetten tandem rijden.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rensju

Re: [AR] Met shetten tandem rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:13

ja dat is waar, alles hangt slap. maar ik dacht dat ik dat gezien had bij een tandem friezen, met een stangetje er tussen...najah als het maar werkt..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:41

Bij knap weer gaan wij morgen een poging wagen . Ik heb er nu al zin in.
Na jaren toch eindelijk meerspan rijden!!!!(heb hier voor 2x met een twee verschillende groene combies 2span gereden)

Als het een beetje lukt komen er uiteraard ook foto's .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:52

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 23:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:42

Heb je het leidselprobleem al opgelost?
We hebben hier nog van alles liggen dus als je wat nodig hebt weet je ons te vinden

mriekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:53

Dennis schreef:
Ik lijk wel de enige fanatiekeling .

Laura (Laura2span) rijdt ook wel een tandem, en ik reed ook wel eens tandem met mijn pony's alleen zijn ze nu verkocht, staat nog wel een foto in mijn profiel.

_Cindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 17:59

Ik heb vandaag a la flaiche gereden (hoorde van iemand dat dat zo heette, hoe schrijf je dat?) Op de ene pony en dan de andere pony aan de lange teugels voor je uit sturen. Het is toch best moeilijk, moeilijker dan tweespan, vind ik!
Ik heb ook af en toe een rondje gedraafd, dat was in mijn geval nog makkelijker.. omdat de voorste pony tijdens het stappen nogal snel stapt, ik kreeg er echt pijn van in mijn pinken van het inhouden, en het ook niet handig is als de voorste pony een stuk voor de achterste loopt. In draf gingen ze ongeveer even snel en liepen netjes achter elkaar.

Wie weet ga ik nog eens een keer tandem rijden. Ik weet nu wel een beetje hoe het is, het lijkt me hardstikke leuk!
Alleen dan moet ik er natuurlijk wel een goede hulp bij hebben, maar ach ik zie nog wel eens.

Rosiewozie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:47

Oke nou ik heb laatst ook een paar keer iets leuks versiert voor de afwisseling, nooit op bokt gezet wegens de mogelijke reacties, maar goed nu kan het wel.
Wij hebben Doortje ( hackney van 120) in tandem gezet met onze Bartje van 104 hahah. Ging overigens super op het niet altijd even scherp luisteren van Bartje na dan. Wij hebben Doortje gewoon enkelspan ingetuigd en Bartje ook zijn enkelspantuig om gedaan. Gewoon de buitensingel wat strakker vast gedaan als normaal en zijn ( enorm lange) strengen aan de borst van Doortje met panieksluitingen vast gemaakt. Als lijdsels hebben we twee enkelspan leidsels aan elkaar gegespt wat wonder boven wonder precies paste. En als ringen voor de leidstels sterke dichte ringen met kleine knipjes vast gemaakt.
Zag er erg netjes uit en ging echt super. Bartje en Doortje hebben heel raar in draf ongeveer hetzelfde tempo. Doortje ietsjes inhouden en Bartje ietjes tempo laten maken....
Tja creatief zijn met pony's noemen we dat....
Overigens stellen wij altijd veiligheid voorop, dus we knopen niet zomaar wat aan, maar met een beetje creativiteit kan je iets heel moois en veiligs neerzetten.

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:26

Leuk dat het goed gaat met doortje en Bartje!
Mijn ponys zijn binnekort ook de klos Ik wil alleen eerst een beter (veiliger) enkelspan tuig