[ar] voordelen & Nadelen ongeremde recreatiewagen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: [ar] voordelen & Nadelen ongeremde recreatiewagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:01

Ik zeg helemaal niet dat remmen overbodig zijn.

Ik zeg dat ik er geen voordelen en geen nadelen in zie, dat is iets heel anders als zeggen dat iets overbodigs is.

@ Sjonniej: Als je niet utilegt wat er anders aan is weet ik dat natuurlijk niet. Ik zeg er toch ook niets over. Ik zeg alleen dat het verkeer bij ons bij lange na niet paard vriendelijk is. En jij weet dus ook niet hoe het bij mij is Dus voor jou geld hetzelfde aanbod kom een keertje kijken. Dan kan je bij ons beter door de weeks komen want in het weekend is het nog drukker

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:03

karoliena, ik heb het voor de zekerheid even nagevraagd aan paps de leraar. als je beweert dat ergens geen voordelen aan zitten zeg je dat het overbodig is.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:03

Prima als je het zo wilt spelen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:05

Ja ik weet hoe het daar is Ik heb nu al overal in NL gereden ondertussen.

-Bij stoplichten (en die staan er bij 50% van de kruispunten) sta je tussen 4 vrachtwagen in geblokkeert. Met nog geen meter speling aan alle kante.
-Turkse vrouwen achter het stuur die 100 km/h rijden op een weg waar je niet kan passeren en je dus ongeveer de sloot in drukken.
-Vrachtwagens die over dezelfde wegen tussen de 60 km/h en 80 km/h rijden, want tijd is geld.
-200 (vracht)auto's door de straat per dag
-daarbij nog het werkverkeer aangezien ze hier nooit klaar zijn met infrastructuur. Als ze met het ene klaar zijn, moet het volgende alweer vernieuwt...
-Jongeren die een hekel hebben aan vrachtwagens en andere langzame voertuigen en dus luid toeterend en scheldend langskomen of naast je staan bij het stoplicht...

Ja wat wil je nog meer weten?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 19:07

Mensen, ik wil niet vervelend over komen.
Maar nu gaat mijn topic dus een beetje naar de klote, want jullie zitten elkaars mening allemaal te vertellen maar ik heb pas 8 echte reacties gehad waar ik om gevraagd heb.

Dus alsjeblieft houd het even on topic allemaal...

betweetertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:07

wat iedereen vergeet is dat veiligheid voor mede weggebruikers en jezel toch bovenaan staan
we leven in het verkeer van2005 niet 1900
waar dan ook is het drukker geworden als 100 jaar geleden
van daar dat alle huidige wagenbouwers remmen maken

malle_pietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:12

Ik zie wel voordelen in een wagen met rem. Ik zal even en voorbeeld aanhalen over wat ik mee gemaakt heb. We reden met een haflinger voor de wagen en gingen een redelijk steile dijk af en zaten met 4 personen op de kar maar het arme beestje kon de kar mooi niet houden ze ging mooi aan het glijden met de ijzers over het asfalt ik moet zeggen dat ik behoorlijk geschrokken ben toen. Er zit trouwens wel een rem op die kar maar er had iemand aan het hendel gezeten waarmee je hem op de handrem zet dus de rem reageerde niet op het pedaal.
Laatst bijgewerkt door malle_pietje op 05-10-05 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:12

Dit is het laatste wat ik zeg, want IvysToeter heeft gelijk.

Sjonniej ik vind het een hele kinderachtige reactie van je. Maar prima jij je zin het verkeer is bij levensgevaarlijk en nergens anders in Nederland zijn de weggebruikers zo on paardvriendelijk als bij jou want jij bent overal in Nederland geweest dus ook waar ik rij.

En om aan je vader te gaan vragen wat het betekend vind je dat zelf niet een beetje kinderachtig. Je snapt neem ik aan heus wel wat ik bedoel ik ben niet tegen een rem maar ook niet ervoor. Oftewel het maakt mij dus niets uit.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:14

Karoliena; Je bent zelf net zo stom bezig. Ga eerst eens na wat het Westland is en vertel dan hoe je erover denk. Ik bedenk geen grapjes, dat zijn gewoon feiten die daar staan. Maar je hoeft het niet te geloven natuurlijk, aan jouw de eer.

betweetertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:18

overal is het gevaarlijk dat is geen discussie
de vraag of geen rem wat uitmaakt is wel beantwoord

als je je daar dus niets van aan trekt en dus investeerd ineen wagen zonder rem
kom dan niet hier op bokt klagen dat er wat gebeurd is.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 19:20

Het spijt mij, maar ik vroeg niet om zulke kwade reacties (want op mij komt het over als een ruzie tussen meerder mensen)

Boelie2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:21

Wat een gezeur hier zeg.

@ Sjonniej: Als je eens begint met een anders reactie/mening te respecteren, dan komen we misschien wel weer een beetje ON-topic.

@ Laura2span: Dit kunnen we ook wel aan jou zeggen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 19:33

Alles uitgevochten?
Fijn! dan kunnen we nu weer ON-TOPIC

betweetertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:38

ivy in de meern zit dhr van engelen heeft jarenervaring in de mensport
via de voornruiters kun je wel aan zijn nummer komen vraag die eens naar de voor en nadelen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 19:43

Bij mij vlakbij zit ook een vereniging met veel ervaren menners, dus daar kan ik het ook gaan vragen.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:09

Ik denk dat een rem wel zeker nut heeft op een recreatiewagen. Ik heb ook een rem op mijn wagen en gebruik die zeker.
Idd als je paard echt gaat gaat hij toch wel, maar bv bij een stoplicht wil het nog weleens helpen je paard te overtuigen dat het toch echt nog rood is. Natuurlijk moet je paard goed luisteren voordat je hem voor de wagen zet, maar in het verkeer heb je nou eenmaal niet alleen met je paard te maken maar ook met vele medeweggebruikers en stoplichten die net als jij ervoor staat extra lang op rood blijven staan. Een recreatiewagen is meestal ook wel wat zwaarder en dat maakt echt wel uit als je net op een heuvel moet stilstaan ofzo.
Als je nu toch een wagentje gaat kopen, dan zou ik zeker voor één met rem gaan ook al ben je nu nog niet helemaal overtuigt van het nut. Je kan hem altijd gewoon niet gebruiken, maar er later opzetten als je hem toch mist is moeilijker.

Karolina jij bekijkt het vanuit jou eigen situatie en op jou wagentje zou een rem idd geen nut hebben omdat jou wagen geen drol weegt, als je volop op de rem zou staan voelt je pony nog amper dat er wat achter hangt. Daarbij ben jij de gene die meteen in de verdediging schiet als Sjonniej gewoon uitleg bij haar mening geeft.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:52

Ik zie het lieft ook wagen met rem.. met dat gekke lompe 2-span friezen van ons heb ik de kastelenrit van vorden gereden zonder rem.. nou ik had spierpijn de volende dag..
onze gewone wagen heeft wel gewoon een rem.. als je hem overbodig vind laat hem er dan iig opzetten en gebruik hem niet.. mocht de nood dat echt hoog zijn kun je alteid nog de keuze nemen om er toch even een voet op te zetten..

Daarbij worden onze paardjes soms nog wel enegsins zenuwachtig, en zou het zonder rem dus betekenen dat groom/bijrijder bij elk kruispunt af moet stappen, er voor gaan staan, weer op stappen..

Nee ik zou met rem kiezen, en dan als je het niks vind gewoon zo weinig mogelijk gebruiken.. en mocht de nood echt hoog zijn kun je hem iig nog gebruiken, als je hem niet hebt heb je spijt als je een ongeluk heb en denkt: Had Ik Nu Maar Een Rem..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 00:48

Als mijn paard een keer door wil drammen dan is de rem net even het stukje extra overtuiging wat ik nodig heb.
De wagen voor de Shetlander heeft geen rem, beestje is ook braaf maar toch ben ik van plan er wel een rem op te laten zetten, puur om dat kleine beetje extra wat je hebt.

Een discussie over bij wie het verkeer het meest druk is vind ik volkomen overbodig en onzinnig overigens.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:25

betweetertje schreef:
zels authentiek rijd tegenwoordig met remmen
zou dat voor niets zijn?

Wij niet omdat de pony's die ervoor lopen zijn best wel braaf..
Desondank is mijn vader 2 jaar geleden daar wel mee op hol geslagen met het 4-span wegens de ijzeren hoepels die 2 pony's daarvan nog niet kenden ... maar de remmen hadden daar ook niets aan gehouden... overigens: de kar, de pony's en mijn vader waren allemaal onbeschadigd en er is niets gebeurd...
Ach en als je een hele brave pony hebt is een rem toch niet meteen noodzakelijk? Met al die jaren menervaring zonder rem bevalt ons net zo goed als met rem...
mijn moeder ment overigens nooit met rem (enkelspan), mijn vader wel, omdat hij zijn pony's wel laat racen (4-span en dubbelspan)
Maar iedereen moet het verder zelf maar weten wat ie het prettigst vind en wat hun het veiligste idee geeft...

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 23:18

Ik zag dat ik bij mijn menexamen en de lessen daarvoor de rem gewoon nauwelijks heb gebruikt. Gewoon alleen eens enkel voor de vorm. En toen ging ik mijn eigen kar kopen, en ik ben 16 dus ik heb weinig te besteden.. En ik heb er eentje gekocht zonder, en ik moet best een stijle heuvel af naar stal, en dat gaat prima op de broek.. Het is denk echt wat jij prettig vind zelf

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:21

Bij ons staan 2 pony's die aangespannen bereden worden, recreatief.

Geke is een Fries van 3,5 en staat voor een geveerde, geremde wagen. Daar rijdt de eigenaar van de paarden meestal mee, heel af en toe reed ik er een beetje ermee op het landje.
Voordeel: Geke haar stap moest meer ontwikkeld worden voor de keuring. Dus liep ze wel eens voor de kar op het grote land. En dan werd de rem ingedrukt, zodat ze de kar al meer moest slepen.

Milo is een kleine Welsh B met hackney bloed erin. Hij loopt voor een recreatieponykar (geen marathon), een Wagonette (een bok en achter twee bankjes tegenover elkaar) De kar is niet geremd en geveerd, maar Milo is hardstikke makkelijk aangespannen te rijden. Heb er ook wel eens zonder broek mee gereden, met het bellentuig. Ging ook super, kar schoof niet naar voren. Maar ik heb ook geen gekke dingen gedaan ofzo hoor. Scheelt misschien wel dat het hardstikke plat is bij ons.
Ik heb nog nooit gedacht: had ik maar een rem. Als er iets aankwam wat voor hem 'eng' was (nu is hij 6 en is er zowat niets meer eng) laat ik iemand afstappen. En zelfs als er wat zou gebeuren, dan pak ik echt niet naar de rem, maar naar de teugels.

Maar bij die jonge Fries dan is het misschien wel weer handig. Is maar net wat je zelf persoonlijk handig vind.. Wagentje waar ik mee rijd heeft het inderdaad weinig nut, weegt ook hardstikke weinig.