Percy schreef:Leuke foto's maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om zo de weg op te gaan in het drukke Nederland.
Goh, die heb ik nog nooit gehoord. 'Ja, maar bij júllie....'
Hint: we hebben hier geen fietspaden of vluchtstroken en rijden óók over de provinciale wegen.
Welnu ik stapte in NL ook zonder enig probleem op met een leidtouw om de grote kop van Morrie de toen nog Grote Boze Noriker
Citaat:
Het meest gewaagde wat ik doe is de Shet mennen met een gewoon watertrensje maar met dat diertje kan dat ook.
Met de anderen zou ik hopeloos verloren zijn en ik zie het nut er niet van in.
Euh.... paardvriendelijker
Citaat:
Als weggebruiker heb je niet alleen de verantwoording over jezelf, je medepassagiers en je paard maar ook over de mede-weggebruiker. Ik rij liever met zachte hand met een stang dan bitloos met alle risico's van dien. Mijn eigen paarden rij ik met stang voor de wagen en met een trensje o.h.z. maar in het laatste geval heb ik directer contact met het paard en ik heb mijn zit.
Ik heb er geen enkele behoefte aan om mede-weggebruikers of ons gezin onnodig in gevaar te brengen.
Tuurlijk. Zo zijn er altijd redenen om iets níet te hoeven doen. 'Ik wíl helemaal niet zonder opstapje op mijn paard kunnen stappen, want dat is niet goed voor zijn rug.'
Tuurlijk.
Dan doe je het toch gewoon niet. Tis net als met hoefijzerloos. Tíg reden waarom piloten het niet willen of waarom zíj het niet kunnen. Prima, maar páárden kunnen het beslist wel. Is een kwestie van vaardigheid en beleren.
Ik maak úrenlange buitenritten met veel galop op de halsring. Ook langs de snelweg, over de provinciale weg, door dorpen, door landbouwverkeer, langs agressieve honden, met crossbrommers etc.
Kijk dat jíj het je niet kan voorstellen wil niet zeggen dat het niet kán.
Dat jíj het gevaarlijk víndt wil niet zeggen dat het dit voor iedereen ís.
Er kan met paarden véél meer dan hoofdstroom-perceptie bevatten kan. Ja, uiteraard met mitsen en maren én de wil om het wél te doen. Waar een wil is, is nl een weg.
Voor mij is die wil de behoefte om paardgericht met onze paarden om te gaan. Als je een andere motivering hebt om paard te rijden... prima. Leg echter jouw beperkte perceptie niet op aan een ander.