[AR] Startkaart voor muildieren (AR)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Re: Startkaart voor muildieren (AR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 15:24

Zijn ze al mee bezig Roadracer
Als ze jouw als KNHS lid betrappen, dat je meewerkt of meedoet aan een wilde wedstrijd, heb je een boete aan je kont hangen. Er wordt nog niets mee gedaan, maar de regel is er wel.

Bonanzalover

Woonplaats: Klein dorpje ten noorden van Leeuwarden (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 15:26

Ik verbaas me over de reacties want ik had gedacht dat iedereen het eigelijk ook onzin zou vinden dat ze niet gewoon een startkaart krijgen. (beetje naief van mijn kant)
Maar waar ik me afvraag is Sjonniej,karoliena en Albertine_N geven aan dat de gangen totaal anders zouden zijn net als de bouw en daardoor geen hoog dressuur zouden kunnen halen. Mijn zus wil ten eerste zover ik weet geen nederlands kampioen worden maar gewoon aan regionale wedstrijden meedoen of idd hoger dan de BB. Want zelfs met die "bouw" etc kunnen ze in iedergeval B nivea aan.

Verder vraag ik me af of jullie wel eens muildieren in het echt hebben gezien waar fanatiek mee wordt getraind. Foto's komen misschien anders over? Ik zal mijn zus vragen of die beperkingen er inderdaad zijn (heb ik zelf niet voldoende verstand van), maar waarom zou de KNHS haar niet eerst een kans geven ipv haar meteen te weigeren? Ze hoeft niet direct te winnen en ook al wordt ze minder positief gejureerd het gaat erom dat je ook ergens aan mee kan doen en ook kunt trainen voor resultaten!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 15:29

Uhh dat si net precies wat ik gezegd heb. Ik kan me voorstellen dat het voor een jury moeilijk is en het punt dat genoemd word met een andere bouw kan ik me wel in vinden. Maar voor mij zou het netis uitmaken of ik tegen en muildier moet of niet. Van mij mogen ze rustig mee rijden ook al zou je overal laatste worden als je er zelf maar plezier in hebt. Dat vind ik het belangrijkste. Maar de KNHS gaat echt neit zomaar dingen veranderen ik heb ook al weet ik hoeveel mailtjes gestuurd omdat ik het niet eens ben met een regel. Maar goed er moeten regels zijn en er zijn helaas altijd mensen die daar net neit in passen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 15:39

Ik denk dat je het er echt heel lastig door krijg bij de KNHS.
Zelfs met een EK voor jeugdmennen is al teveel gevraagt en na heel veel overleg met iedereen en vooral nu ze met Hans Ditzel bezig zijn, lijkt het erop dat ze het na meer dan een jaar erdoor krijgen.
De KNHS is niet zo makkelijk...

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:00

Sjonniej schreef:
Ik denk dat je het er echt heel lastig door krijg bij de KNHS.
Zelfs met een EK voor jeugdmennen is al teveel gevraagt en na heel veel overleg met iedereen en vooral nu ze met Hans Ditzel bezig zijn, lijkt het erop dat ze het na meer dan een jaar erdoor krijgen.
De KNHS is niet zo makkelijk...

Ik snap niet waarom de KNHS zo moeilijk doet over een muildier/ezel.
In andere landen mag je wel met zo'n kruising starten. Vroeger ook bij de endurance. Toen ging de knhs er mee bemoeien en nu is het uit de reglementen gehaald. Voorheen stond er in dat elk Equus mee mocht doen. Ook een ezel of zebra (om maar iets geks te noemen).
Wat een nare conservatieve, achtelijke club!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:06

Ja maar lieve meid, endurance is nogal wat anders vergelijken dan een dressuurproef met verzameling, buiging, en een ondertredend achterbeen.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:42

En waarom zou de KNHS nou toch zo'n beroerd imago hebben?
Dat heet overregulatie (oftewel bureaucratie). Ze willen alles superdeluxe helemaal toppie tot in het kleinste detail geregeld en vastgelegd hebben (want dan kom je als land internationaal gezien zo goed over ofzo...).
Het lijkt erop dat de recreatieve hobbyist een heel erg klein beetje vergeten wordt. Of maak ik nu een understatement
KNHS zuigt zwaar. Ze maken je er afhankelijk van, maar als je geen tweede Anky bent hoef je niks terug te verwachten. Wil je een startkaart, moet je meteen verplicht een abbo op de paard en sport, dat soort dingen. Volgens mij is dat koppelverkoop, en zouden ze zoiets in een rechtzaak verliezen

Maar goed, ff on-topic: je zult wel nooit M-dressuur oid halen met muildieren of andere ezel-achtigen, maar ik vind wel dat je de kans moet krijgen jezelf te bewijzen. TS, ik sta achter jullie!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:59

Tsja, al is de KNHS al wel een stuk verbeterd in die paar jaartjes dat ze nu bezig zijn. Je kan niet verwachten dat dit meteen pico bello in orde is, vind ik tenminste

A10

Re: [AR] Startkaart voor muildieren (AR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:42

Een gorilla is genetisch half een mens, mag die nu de leidsels hanteren (wel een abbo op p&s nemen natuurlijk)

Ik heb niks tegen muildieren en verwanten, en de KNHS is ook een zeer irri organistie. Ik kan wel begrijpen dat ze ergens een grens trekken.
Als je iets van een handtekeningen actie wil organisren ben ik graag bereid die te ondertekenen. Ik wilde alleen maar ff op de "probleempjes" wijzen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 06:28

Roadracer schreef:
En waarom zou de KNHS nou toch zo'n beroerd imago hebben?
Dat heet overregulatie (oftewel bureaucratie). Ze willen alles superdeluxe helemaal toppie tot in het kleinste detail geregeld en vastgelegd hebben (want dan kom je als land internationaal gezien zo goed over ofzo...).
Het lijkt erop dat de recreatieve hobbyist een heel erg klein beetje vergeten wordt. Of maak ik nu een understatement
KNHS zuigt zwaar. Ze maken je er afhankelijk van, maar als je geen tweede Anky bent hoef je niks terug te verwachten. Wil je een startkaart, moet je meteen verplicht een abbo op de paard en sport, dat soort dingen. Volgens mij is dat koppelverkoop, en zouden ze zoiets in een rechtzaak verliezen

Maar goed, ff on-topic: je zult wel nooit M-dressuur oid halen met muildieren of andere ezel-achtigen, maar ik vind wel dat je de kans moet krijgen jezelf te bewijzen. TS, ik sta achter jullie!

Knap! ben ik het mee eens, nu de KNHS nog overtuigen dat er meer mensen rijden dan de v Vleutens, v Baalens, v Lierens en v Grunsvens!

Een vergelijking met een gorrilla gaat niet op, dat is geen half-mens een muildier is echter wel een half-paard!

En dat van die gangen: de meeste menners hebben hun pony's of paarden niet veel beter aan het lopen dan de gemiddelde ezel! Sorrie als ik nu op tenen trap, maar in vergelijking met de zadel dressuur rubrieken vind ik dat er maar weinig menners het belang van goede dressuur -training inzien. Het span muildieren op de foto hoeft helemaal niet slecht te scoren in een wedstrijd.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:29

Amondi; Maar je blijft op 1 punt hangen; Een ezel/muildier heeft een andere bouw waardoor buiging etc. (wat Albertine net allemaal opnoemde) bijna onmogelijk is.

Ja dat de menners nou alleen voor de marathon gaan en de dressuur voor lief nemen. Dat wil niets zeggen over muildieren tov. paarden, maar over de menners.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 15:16

Yvo de ezel
Afbeelding

Bonanzalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 16:51

Hallo allemaal.

Hier is de zus van bonanzalover, of te wel de eigenaar van de muildiertjes.
Erg leuk dat jullie je er zo druk om kunnen maken. Nu moet ik alleen wel een aantal mensen tegen spreken en waarschijnlijk raak ik dan een gevoelige snaar.

Sjonniej : Jij rijd al een tijdje mee en je weet dus dat alle oefeningen alleen gaan als je veel traint. Mijn pony's bezitten alle drie de basis gangen en de lengte buigingen en stellingen zitten er ook allemaal op. Ze lopen keurig aan de teugel. Met fred de zwarte durf ik een L proef aan, met fleur red ik het om een M proef te rijden. Ze doen daardoor dus niet onder voor een ander ras paard of kruizing. Het achter been onder heb paard krijgen lukt ook, lang leve het longeren . heb ik geleerd van Lammert Haanstra.

Nu hebben jullie het er over om steeds te eindigen als laatste, helaas is dat niet het geval. met fleur ben ik tot nog toe steeds met de eerste plaats naar huis gegaan. En dat komt niet omdat de anderen niet goed rijden. De laatste keer reden we tegen een fries die in de Z klasse rijdt

De jury leden vinden het geweldig om naar te kijken, ze lopen ongeveer gelijk aan een A wels. Het is dus goed te jureeren ze moeten alleen beter kijken. Het verschil tussen een E pony en een shet is heel groot maar valt wel in de zelfde klasse. Dat heeft een jury ook moeten leren.
Zelfs de jury leden vinden het ook raar dat ik geen start kaart kan krijgen. En stimuleeren me wel om door te gaan. Das altijd leuk om te horen.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 17:03

Waarom zou je een gevoelige snaar raken? Heb je mss foto's dat je sjezels L of M lopen?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 17:11

Misschien kun je eens een verklaring van Lammert Haanstra vragen over de gangen van je muildieren, samen met een video?
Laat ze maar een L of M oefening zien in Ermelo!

Bonanzalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 17:12

Ten eerste de gevoelige snaar bedoel ik alleen mee dat ik niemand wil beledigen. Mensen kunnen soms zo heftig op elkaar reageren op bokt en daar zit ik absoluut niet op te wachten. Ten tweede rij ik wel M niveau tijdens trainingen wel maar daar heb ik geen foto's van. Ik zal mijn vriend lief aankijken of die foto's wil maken Maar van wedstrijden niet want die mag ik niet rijden hé alleen in de BB

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 17:21

Ehm mij beledig je niet hoor! Maar wat zei Lammert idd? Ik heb ook ooit bij hem gelongeerd, super vakman en wel in voor iets aparts idd.

Ik kan me voorstellen dat jij staat te popelen om je te bewijzen, wat dat betreft durf ik de uitdaging wel aan Ik kan echter de KNHS ook wel begrijpen dat ze ergens een grens trekken. Maar mogen er dan nog steeds muildieren bij de endurance lopen? Want dan zou je toch om een opheldering kunnen vragen. (Al zijn ze niet zo helder in Ermelo )

Weet je, je moet gewoon op paard en koets een proef rijden!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 17:28

En dan denk ik nog niet dat ze het red Albertine... Maar het is het proberen waard.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 17:31

Wat niet redt, die proef of daar uberhaupt komen te rijden? (Dit jaar reed er een met een zebra)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 17:32

Het hiermee bij de KNHS erdoor krijgen

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 17:34

ow ok, nee dat snap ik. Ik dacht zo, dit is wel de manier om je te bewijzen voor een boel mensen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 17:38

Ja dat is wel zo...

(waarom ben je niet op msn en wel op bokt? )

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 17:56

Ik kan me de drukte persoonlijk ook niet zo goed voorstellen. Wat voor problemen kan het kNHS verzinnen? Het is jouw zaak als je wilt proberen Chardon te verslaan, toch? En als je dat niet wilt, so be it!

De kwestie lengtebuiging, van achteren naar voor rijden, aan de teugel en al dat soort kreten slaan ook kant nog wal, aangezien het gros van de menners met paarden en ponies dat ook niet correct kunnen laten zien.

Wat blijft er dan nog over? Niets toch? Ik zou het leuk vinden als je het tóch voor elkaar zou krijgen om officieel te starten en tot die tijd moet je maar flink trainen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:17

Jantina; Er is en blijft natuurlijk nog een verschil tussen het niet kúnnen laten zien of het niet wíllen laten zien.
Al is de dressuur al een stuk beter, sinds het ook de winstpunten bepaalt.

Bonanzalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 18:23

Zoals ik al eerder vertelde heeft mijn zus ook in de mensport gestaan. Het artikel blijkt op het internet te staan bij de- ezelvriend.nl. Misschien leuk om te lezen.

De mensport heeft namelijk ook contact met de KNHS gehad en zei wilde hierin niet over in discussie gaan! Maar hieronder de link!
http://www.de-ezelvriend.nl/ en klik dan op ezels in het nieuws en vervolgens mensport Mei 2005.