[AR] Cap op met mennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viola

Re: [AR] Cap op met mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 09:50

Bij wedstrijden kan ik het me wel voorstellen omdat je dan toch tot het uiterste gaat en je meer kans heb dat je ook net over dat uiterste heen gaat en er ongelukken gebeuren, maar ik men alleen recreatief en zet geen cap op hoor.
Nou ben ik ook niet het type dat zichzelf helemaal in zal pakken, overal zitten risico's aan vind ik zo, maar daar probeer ik niet teveel aan te denken ik wil gewoon lol maken in m'n leven. Niet dat er nog nooit wat gebeurt is hoor, heb genoeg ongelukjes gehad (niet met mennen trouwens, maar gewoon met verzorgen). Zit nu weer met een gat in m'n arm omdat ik met een tijger gespeeld heb.
Ik denk dus niet van o dat gebeurt mij niet, maar ik ben gewoon bereid het risico te nemen.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:03

In de hindernissen heb ik wel een helm/cap op, daar zit ook het meeste risico dat er iets misgaat. Maar met dressuurles of een buitenritje vind ik het risico om zonder hard hoofddeksel te mennen prima aanvaardbaar. Anders kan ik wel aan de gang blijven vind ik, als ik door de stad loop te winkelen kan ik dan ook wel een motorhelm opzetten........

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 21:48

Ik rij al jaren met een helm en bij ons op de manege is het verplicht om met een helm te mennen. Het frapante is dat steeds meer menners een helm gaan dragen. Was ik vorig jaar tijdens de instructieweek in Ermelo de enigste, dit jaar waren er nog 5 andere die een helm op hadden. Ook met wedstrijden rijden wij met een helm, hoewel wij het nog niet verplicht hebben gesteld tijdens onze wedstrijden, maar dat komt nog wel.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:05

Maar goed, dan ga ik met mijn ouders of met een kar vol neefjes en nichtjes een ritje maken door het bos. Allemaal eerst een cap aanschaffen. Of alleen ik een cap op want stel je voor.... dan stappen mijn passagiers ook niet meer op. Ik ben wel twee keer van de kar gevallen maar om nou altijd tijdens mijn bosritten een helm te dragen. In de wedstrijd vind ik het een prima regel.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 09:54

confetti; Je kan als vereniging ook eisen dat je deelnemers een cap dragen. Als dit in het vraagprogramma staat is dit prima en mag je mensen naar huis sturen als ze geen helm op hebben.
In Heerjansdam doen ze dit ook altijd, helm is met losrijden en vaardigheid verplicht.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 18:19

Mennen met een cap op is voor mij ook niet vreemd idd. Ik heb zelfs mijn koetsiersbewijs gehaald met een helm op.
Helaas van dichtbij twee ongelukken heel kort op elkaar meegemaakt. En bij beiden hoofdletsel, eentje heel erg. (Een maand in het ziekenhuis gelegen, na ruim 8 maanden nog revalidatie.) En zodoende is de helm op onze vereniging verplicht bij de lessen.
Met ritten mogen ze nog zelf kiezen. Zelf draag ik nog geen helm als ik op de weg men.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 19:16

Ik draag ook altijd een cap met mennen, hij ligt standaard op de wagen. Ook als er andere mensen meegaan moeten ze een cap op.

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 19:50

Ik ben bij ons in de les de enigste met helm, het is niet verplicht.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 12:06

Ik doe zelf nooit een cap op met mennen, maar ik rij eigenlijk ook altijd rouw-en-trouw met Stella. Vroeger groomde ik bij iemand die ook marathons reed. Als we dan gingen oefenen deed ik wel een cap op, maar dat gaat gewoon 5 keer harder en lomper dan wat ik nu met Stella rij.

@Billy: ik tuig Stella ook altijd zelf op, ook al zegt degene die met me meegaat dat ze het wel kan..zij mag het paard vasthouden, ik tuig haar op.. Ik wil zeker weten dat alles correct op m'n paard ligt..

En ik wilde ook nog even zeggen dat inderdaad veel mensen denken dat mennen heel erg simpel is. Toen ik mijn koestiers bewijs haalde ben ik me doodgeschrokken. Er waren daar mensen die echt niks met paarden kenden en konden, maar die wel graag willen mennen..tja.(en ze hebben het nog gehaald ook..)

Blink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 15:04

het klinkt heel raar dat je met mennen een cap ophebt..dat lijkt heel raar natuurlijk omadt je het nooit ziet.maarja..als ja nouw eens denkt..als je een cap ophebt is het veel veiliger..ik ben het wel met je eens!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 15:25

Blink; Zoals al gezegt is; Het is veel veiliger om een tien ritten kaart te nemen dan om een helm op te zetten.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 09:40

In Catton Hall vloog een groom 6 meter door de lucht (niet overdreven), voordat hij tegen een poort aan kwam. Gelukig droeg hij een helm en is het gebleven bij een hersenschudding. Ik stond aan de kant bijna te kotsen...
Een paar minuten later zie je dan de Aartjes voorbij komen, doodleuk met een petje op het WK....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:42

Ja maar een petje is stoer...

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:54

en veel warmer dan een helm, je zou het eens koud krijgen door die snelheid

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:01

ja inderdaad.
Maar een pet helpt wel beter om de zon uit je gezicht te houden!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:28

Feit

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:30

Maar wat deed Chester Weber in Engeland?
Had hij nou weer pony's uit de stal getrokken om mee naar de WK te gaan?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:42

Sanne dit is echt HEEL off topic

Chester is teamtrainer van de Amerikanen. Wij hebben good old Ad Aarts als trainer,de Zweden Thomas Erikson en de Engelsen Boyd Excell, en ja, je kunt ze allemaal aanraken

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:43

Aha
En hij zij over jullie pony dat die zo heel erg lekker liep?

(sorry sorry, maar dacht er nu aan)

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:48

Nee hoor dan had Chester nu een groot probleem gehad Hij zegt dat ie die woorden van Marie leert

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:12

Haha zou goed kunnen Marie staat/stond volgens mij ook nog al eens bij Chester achterop en Koos gaat er nogal eens heen voor paarden.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 11:55

Ik zet straks wel een cap o denk ik. Ik ha dmet rijden ook altijd een cap op dus waarom emt mennen niet? Mijn cap past goed dus ik merk er weinig van. Tijdens de lessen is het bij osn neit verplicht maar waarom zou i hem aflaten. Daarbij is mijn pony dus nog onervaren en het zou je maar gebeuren tijdens de les met je kop tegen de wand aan of zo. Ik ben dan de enigste in de les die en cap draagt maar ik vinsd het wel zo veilig.

En goekoop tuig hoeft niet altijd van slechte kwaliteit te zijn hoor. Vind dat weer zo'n rare opmerking.

Van mij hoeven ze eht neit te verplichten hoor ik weet net of als ik straks een aantal jaren met mijn pony aan de gang ben nog steeds een cap op heb maar de eeste jaren in ieder geval wel.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 12:41

Karoliena; Een goedkoop tuig kan een goede kwaliteit leer bevatten. Dan zal je toch meer moeten betalen ervoor. Zo'n rare opmerking is dat dus helemaal niet.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 12:43

Mijn tuig was mar 100 euro maar toch van goede kwaliteit vind ik zelf. Het is goed stevig leer.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 12:51

Vind jij. Maar de kwaliteit is niet te vergelijken met een tuig van vd Wiel of van Rijs, wat gewoon een 5 maal zo lange levesnduur heef.t