[AR] Waarde van deze marathon/reacreatiewagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jacky2

Re: [AR] Waarde van deze marathon/reacreatiewagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:13

hoi,

wat is je prijsprijs voor je marathon/recreatiewagen ! Cool

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:57

Ik zou er ong 2800 voor vragen,. Je geeft zelf aan dat je 2000 te weinig vind en mensen proiberen te nog altijd wat van de prijs af te krijgen...Ik vind de wagen die je nu op het oog heb heel erg mooi! Heel veel plezier ermee Lachen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 15:41

jacky2 schreef:
hoi,

wat is je prijsprijs voor je marathon/recreatiewagen ! Cool

Vraagprijs is 2700,-.
Hij staat nu definitief te koop!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 22:34

Waarom ben je voor die Wijkmans gevallen? Ik vind het opzich wel een mooie wagen hoor, maar ik vroeg het me gewoon af. Ik denk dat je iets te hoog zit met je vraagprijs. Tegenwoordig worden er veel meer van dit soort wagens aangeboden dan een paar jaar geleden. Het is wel een hele fijne wagen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 22:47

Tessebes schreef:
Waarom ben je voor die Wijkmans gevallen? Ik vind het opzich wel een mooie wagen hoor, maar ik vroeg het me gewoon af. Ik denk dat je iets te hoog zit met je vraagprijs. Tegenwoordig worden er veel meer van dit soort wagens aangeboden dan een paar jaar geleden. Het is wel een hele fijne wagen!

Hij zit iets hoger en heeft wat meer beenruimte, ik zit op mijn wagen net te krap met m'n benen, en Richard zit helemaal met z'n benen in z'n nek als die een keertje rijdt...
Dat is eigenlijk de belangrijkste reden, daarnaast is het lamoen wat ruimer (losse bomen) en kun je het bokkussen naar het midden verplaatsen.

Prijs is ook een vraagprijs... Knipoog
Ik kon er trouwens niet eentje van een goeie bouwer te koop vinden op internet in dit model...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:38

Ik heb het idee dat de wagens tegenwoordig niet meer zoveel verschillen van elkaar, of het nou een merkwagen is of niet. Iedereen laat ze volgens mij in Polen bouwen, al hoewel natuurlijk de "bouwer"er zelf altijd nog controle op houdt.

Je kunt dus bij de Wijkmans wel met z'n 2-en op de bok zitten?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 12:58

Tessebes, dat er veel uit Polen komen is juist. Zowel van Vd Wal, als van Frits Kool, van Kelders, Stalhouderij 't Woudt, maar ook vd Heuvel. Het verschil is alleen heel groot: Veel rijtuigbouwers laten de karren helemaal maken en meteen spuiten in Polen, waardoor afgeschuurde lassen (die dus snel afbreken) en andere kleine dingen niet te zien zijn. Maar Vd Heuvel bijvoorbeeld, laat alleen de basis daar in elkaar zetten. En doet hem hier spuiten en alles erop zetten. Daardoor ziet hij meteen als er ergens een foutje in de constructie ziet. Als hij al gespoten is zie je dat niet meer.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 14:52

Bij een Kelders wagen heb je ook de service, je weet waar je terecht kunt als er iets mee is, en dat is met veel wagens uit Polen niet zo...

De Wijkmans is trouwens nog gewoon bij Wijkmans gemaakt, en je kunt inderdaad ook met z'n 2en op de bok zitten!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:22

Wijkmans is zo ongeveer gestopt met de wagenbouw, toen het produceren in Polen interessant werd. Hij doet nu nog maar weinig tot niets aan verkoop van wagens.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 16:25

Klopt, deze wagen is dan ook nu bij Kelders in onderhoud, en dat blijft 'ie gewoon als 'ie straks van mij is... Knipoog

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 22:35

Goede keus Ellis! Je hebt onze wagen gezien: wij vinden het super, die verschuifbare bok. En ook wij hebben hem bijna altijd in het midden staan en de groom achterop. Ik vind het lekker, achterop staan, doe ik liever dan naast Albert zitten. Kan nooit van de leidsels afblijven dan Knipoog

Ik denk dat er weinig zijn die nog zelf bouwen ... wij hebben wagens van Hans van der Mee, die bouwt nog wel helemaal zelf. Onze recreatiewagen wordt eerlijk gezegd heel weinig gebruikt, we pakken altijd de marathonwagen ...