[AR] [NH] natural horsemanship wordt steeds bekender...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pasterza

Re: [NH] natural horsemanship wordt steeds bekender...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 13:23

Smurfie schreef:

Ik heb zelf les van de broer van buck branaman ( de man die de horsewispererer heb meegemaakt en dus verfilmt is)

Knupt hij ook een been van een paard op terwijl hij 'em rond jaagt..?
Geest breken noemen we dat, niks geen NH Boos!

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 13:34

dat vind ik inderdaad ook geen NH,

maar je hebt wel gelijk dat je het van de praktijk moete leren want boeken heb ik al genoeg en niet veel mee opgeschoten!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 14:40

Alleen boeken zijn inderdaad niet genoeg om NH te leren.
Maar een multi-mediapakket zoals Parelli EN een paard om mee te oefenen, dan kan het best lukken zonder dat je er les bij hebt hoor.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 15:36

Vooral als je nog weinig ervaring hebt met paarden en/of NH vind ik het juist goed om les te nemen.

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 07:22

daarom wil ik ook les? maar waar en bij wie???

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 08:54

ik weet niet of iemand van jullie bij de open dag van de NVVR in Ermelo is geweest? Ik was zelf erg onder de indruk van de demo's van Piet Nibbelink. Vond dat het bij hem veel "vrijer" overkwam dan b.v. dat belgische Parelli meisje.
kijk anders eens op de site van hem...
www.depaardenmaat.com

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:49

Ga gewoon eerst naar wat open dagen en clinics kijken! Je paardje is nog zo jong dat je nu de tijd hebt om alles te bekijken en overal te informeren. Dat is niet alleen goed, maar je leert ook mensen kennen en je kan naar hun ervaringen vragen Lachen

Ikzelf ben met Voest en TTEAM begonnen (eens per week les) met mijn toen 2,5 jarige, veel spelletjes doen om een band op te bouwen. Ik merk wel dat ik nu na een poosje een beetje ben uitgekeken en toe aan iets nieuws. Eind mei ga ik naar een clinic van Steve Halfpenny, hij is Parelli instructeur geweest maar is voor zichzelf begonnen op een soortgelijke manier. De clinic is in Breda en er mogen toeschouwers bij zijn, misschien is dat een idee? als toeschouwer kost het wel iets (zou moeten vragen hoeveel, maar lang niet zoveel als dat je zelf meedoet), maar je leert er ook veel van.
Voest heeft vaak themadagen en korte clinics, Baalbergen ( http://www.terra-natura.nl/ ) geeft ook weleens een clinic, Parelli ook. Je kan een beetje op internet surfen naar verschillende methoden en dan naar een info avond of clinic/workshop.
Op 11 september is er een NH dag op stal Mansour bij Arnhem als ik het goed heb, daar komen ook veel mensen en kan je ook clinics volgen van verschillende dingen. Ik ga er ook heen!!!!

Maak vooral plezier met je pony en doe het rustig aan, kijk goed wanneer hij/zij het niet snapt want het is nog een jaarling. Alle tijd van de wereld!!! Haha!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:10

Ik heb juist gehoord dat de toegang gratis is bij de clinic van Steve. Heb ik ergens in een mailtje staan.

De NH-dag is helemaal een mooie optie, vele NH instructeurs en heel veel methoden bij elkaar op 1 dag! Wat wil je nog meer Knipoog

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 11:58

kun je iets meer vertellen over de NH-dag, waar en hoe laat en wanneer, en wat er precies te doen is bijvoorbeeld?

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:33

gandalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:26

Hallo allen!! Super dat NH steeds meer beoefend wordt!! Ik kwam tussen de berichtjes het woord "vrij " tegen.....kijken jullie eens op www.horsefeelings.nl en klik op de rechter knop onder "film"...Ik krijg er steeds weer kippenvel van....Veel plezier! Van hem heb ik elke maand les met mijn IJslanders. Mijn Isabel IJsje was trouwens 4 (?) jaar geleden de eerste IJsco ij NL met level 1 bij Birger!!! Best trots op }> trouwens...ze was enorm koppig.
Ik zou het erg leuk vinden om iemand te vinden om hier in Friesland te NH-en. Ik heb twee IJslanders, allebei met NH opgevoed...wie oh wie?reageer maar....Is Coby trouwens nog wel eens op de lijn?? Groetjes Ineke.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:02

Mooi dat het toeschouwen van Steve's clinic gratis is, dan komen er vast nog meer fans Tong uitsteken (hint)

Dat filmpje op horsefeelings had ik pas gezien ja, heel mooi! Als ik later groot ben doe ik dat ook Lachen

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:03

NH is al jaren bekend in NL, gelukkig maar! Wij rijden ook paarden in via NH, kijk maar eens op de site en lees onze artikelen erover. Ook staan er vele foto's op.

We maken paarden altijd zadelmak samen met een eigenaar, die moet tenslotte de basis leggen voor een jarenlange relatie!

IngeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:22

Hoi, als er dan toch gratis dagen opgesomd worden, hier is er nog eentje:
18 juni, Koewacht (bij Terneuzen) vanaf 14 u: clickerdemo, oefen- en overlegmiddag. Iedereen is welkom. Het wordt een gemoedelijke leerzame dag die besloten wordt met een bbq. Iedereen die mee wil eten wordt geacht 1 portie bbq-spul en evt. wat salade of groente mee te nemen, evenals bord en bestek en wat te drinken. Alles wordt geplaatst in een groot buffet zodat we overal van kunnen proeven. Mocht het slecht weer zijn dan kunnen we altijd overdekt zitten.
Wil je je paard meenemen? Er zijn voor een aatal paarden plaatsen in een weitje en ook zijn er een aantal flinke boxen beschikbaar. Zowel ervaren als beginnende clickeraars en nieuwsgierigen zijn welkom.
Wil je nu eens echt zien wat dat geklikker allemaal inhoudt of ben je ermee bezig maar wil je weer eens wat opfrissing, heb je vragen en wil je er op een ontspannen en vrijblijvende manier over van gedachten kunnen wisselen, hou dan18 juni vrij en mail Piet Loof op empltd@hotmail.com om te bevestigen als je komt!
De praktische info en een wegbeschrijving zal zsm ook allemaal samen online gezet worden op m'n forumpje op http://www.ingeteblick.be/jekrijgtwatjebeloont .

met vriendelijke groeten,
Inge

http://www.ingeteblick.be

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:11

He, dat ga ik eens even onthouden! Lijkt me erg leuk om een keer in het echt te zien hoe je te werk gaat Inge.... Als het even lukt kom ik ook Lachen