[AR] [LO] Hij is levensgevaarlijk!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

z0rr0

Re: [LO] Hij is levensgevaarlijk!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:02

als dat paard naar achter loopt geef je tovh een tik achter z'n reet?
weet je zeker dat het angst is?
ik heb het idee dat dat paard je in de maling neemt met de gedachte:hhahaha ze wordt lekker bang.

als ik jou was zou ik gewoon 3 dagen lekker uitgebreid poetsen en veel vertrouwen winne!
als hij na 3 dagen weer raar doet neemt hij je in de maling.
en nog maals als hij achteruit loop wees niet bang om je zweep (zacht) te gebruike!
succes

groetjes diana

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 09:37

tzou best zo kunnen zijn dat hoe hard ze ook slaat met de zweep dat hij tog niks doet. dat heb ik ook met mijn. maar die longeer ik nooit, die rijd ik alleen.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:14

ik ga met runningkawa mee hoor
wel gevaarlijk inderdaad..
succes ermee!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:23

Ik heb geen zin om te lezen, dus waarschijnlijk is het al een paar keer genoemt, maar:

Ik neem aan dat jij wel een circel neemt van minimaal 10 meter doorsnede? Kleiner is zowiezo al niet goed voor je paard.
Maar voordat hij dan met zijn kont zo dicht bij je is dat hij je kan raken. Heb je hem, vanaf dat hij afremde. Al 25 keer een harde pets op zijn kont kunnen geven.

Want als er 1 ding is wat een paard niet mag naar jou is dat slaan.

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 22:36

zelf vind ik afwisseling erg belangrijk. heb je geen klein bakje waar je grondwerk in kan doen? in principe krijgen ze dan evenveel beweging als met longeren alleen op een wat natuurlijkere manier. Naar mijn idee ook beter dan eenzijdige belasting!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 09:00

*een zweep is de hulp voor voorwaarts en op afstand houden,je gaat er netjes maar drijvend mee om maar.........als het paard gemeen/gevaarlijk gaat doen om dan krijgt hij met de zweep!

hij lief,ik lief!

samen met stem/lichaamsstaal en op de juiste momenten ingrijpen is cruciaal.ook daarbij is de lengte van de lijn en contact met de mond noodzakelijk!
daarbij moet je een paard wel aan het werk kunnen zetten dus niet laten rondsjokken.

*is een paard bang voor de zweep dan gebruik ik hem alleen als drijvende en sturende hulp maar nooit er mee tikken/klappen.
een paard kan je leren helpen dat een zweep een hulp is(verlengde van je arm) en geen monster.

vraag aan de eigenaar eens een paar keer te helpen of ga kijken bij gevorderde longeerders.
een boekje uit de bieb kan ook geen kwaad.
succes.

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 13:12

uuhm even voor de duidelijk heid ! ik ben de eigenaar van dit paardje en ik had al ene heel berciht geplaatst. Maar dan toch maar weer voor de duidelijkheid Rianne verzorgt hem allang niet meer dus antwoorden zijn nergens voor nodig! Dus tis toch wel ahndig dat je het leest.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 13:17

misschien kunnen andere mensen geholpen worden door de tips die hier gegeven worden

Een ding is bij mij zeker, als een paard naar mij slaat dan heeft het dier echt een mega groot probleem

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 13:30

umpie schreef:
uuhm even voor de duidelijk heid ! ik ben de eigenaar van dit paardje en ik had al ene heel berciht geplaatst. Maar dan toch maar weer voor de duidelijkheid Rianne verzorgt hem allang niet meer dus antwoorden zijn nergens voor nodig! Dus tis toch wel ahndig dat je het leest.

Tis toch alleen maar fijner dat ze die hulpzame reacties kreeg/krijgt?
misschien steek jij er nu ook wel iets van op? (omdat het tenslotte jóu pony is!) en anders is het wel hulpzaam voor andere mensen (bokkers) met het zelfde probleem

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:09

ja voor andere dan want ik heb er niks aan. Heb er namelijk nooit last van met hem. Hij luisterd altijd naar me . Maja ik ben zijn baasje he

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:14

Umpie, mag ik je vragen waarom je dit topic weer omhoog hebt gehaald? Alleen om je paard te verdedigen? Niemand kent hem toch? En degenen die hem kennen zullen weten dat het allemaal niet zo ernstig is als de TS omschrijft. En aangezien de TS het paard al niet meer verzorgd...what's the point?

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:18

ja zet hier een slotje op

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:38

Alleen de TS kan om een slotje vragen, of een moderator kan een slotje plaatsen als discussies te erg uit de hand gaan lopen.
Iedere keer dat jij nu blijft reageren wordt dit topic weer omhoog gehaald, en gaan weer meer mensen hem bekijken.
Niet reageren, gewoon laten wegzakken. Is echt de wijste oplossing.