[AR] [AR/LO] cursus lange lijnen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kellybelly

Re: [AR/LO] cursus lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 18:35

fancylover schreef:
als het in benningbroek word gehouden dan moet je toch ook nog huur voor die bak betalen of niet?
als dat zo is is het misschien makkelijker om het bij iemand in de bak te doen (het kan niet bij mij want ik heb geen bak)
dan wordt het misschien niet zo duur en kun je het makkelijker vaker terug laten komen Ja
misschien een idee Knipoog

Nee, je hoeft voor deze clinic niet bak huur te betalen, Ik weet niet zeker of er nog een verschillende prijs wordt gerekend voor wel- en niet leden, maar dan nog; deze schelen maar een paar euro, áls ze berekend worden(dan zou je dat idd wel als bakhuur kunnen zien...)
ik weet het niet meer hoe het zat de vorige keer, ik ben namelijk gewoon lid, dus het was voor mij niet nodig om dit op te slaan in mijn geheugen Clown
Ik zal nog even een extra mailtje sturen naar Ina voor meer info hieromtrent.

kellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 18:48

griziyr schreef:
Is een clinic lange lijnen hetzelfde als vrijheidsdressuur?
Ik ben meer geintresseerd in het leren van dressuurwerk aan de lange lijnen dan in "kunstjes" leren.
Moet je dan basisvaardigheden hebben?
Mijn Friese merrie loopt wel tussen twee lijnen voor mij uit in stap maar meer kan ik/zij niet.
Heeft deze meneer Bakker een site waar ik dat op kan vinden?

Nee, dat is niet hetzelfde als VD!! Het is juist precies wat je zegt: dressuurwerk aan de lange lijnen. Lachen Als je gevorderd bent kun je ook 'kunstjes' aanleren als steigeren ofzo, zeg maar á la Spaanse Rijschool, maar dat is absoluut niet de essentie...
En nee, als je het nog nooit gedaan hebt, dat maakt helemaal niet uit. Haha! En volgens mij heeft hij helaas geen site, als dat zo was zou ik het ook graag willen weten Lachen

Bokt topic waarin hij voor is gekomen:

viewtopic.php?f=21&t=381272&p=7765859

verder kom ik ook niet bij google... (die zoekfunctie van Bokt begin ik helemaal niet meer aan... *zucht*)

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 14:26

Als het op een voor mij gunstige datum/dag word gehouden heb ik ook wel interesse samen met Jaike.

kellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 17:26

jippie! Haha! Het wordt steeds gezelliger!! Haha!

nog even afwachten voor die datum, dus.....

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:26

Ik wil ook graag komen, maar dan zonder mijn paard. Ik vind het een beetje ver om hem mee te nemen; maar zou graag een cursus van Piet Bakker bijwonen.

griziyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:49

.
Laatst bijgewerkt door griziyr op 12-11-22 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

kellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 13:32

Ik stuur iedereen even een pb zodra de datum bekend is....

PattyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 17:04

Piet Bakker! Wat leuk, ben aantal jaren geleden met Pegasus (studentenrijvereniging Utrecht) paar keer op zomerkamp geweest. En natuurlijk hem aan 't werk gezien met de Lippizanerhengst Nobila. Jullie locatie is te ver weg voor mij, maar ik zou wel heel graag weer in contact met hem komen en in de regio Utrcht een clinic organiseren. Zou je misschien zijn mailadres of telefoonnummer kunnen mailen? Heel veel dank!

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:49

PattyS schreef:
Piet Bakker! Wat leuk, ben aantal jaren geleden met Pegasus (studentenrijvereniging Utrecht) paar keer op zomerkamp geweest. En natuurlijk hem aan 't werk gezien met de Lippizanerhengst Nobila. Jullie locatie is te ver weg voor mij, maar ik zou wel heel graag weer in contact met hem komen en in de regio Utrcht een clinic organiseren. Zou je misschien zijn mailadres of telefoonnummer kunnen mailen? Heel veel dank!

ik zag in [UZ] een topic over lange lijnen en daar stond deze site: http://www.lipizzaners.nl
daarop staat ook het e-mail adres van Piet Bakker. Misschien dat je er iets aan hebt?

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:51

hey

viewtopic.php?f=21&t=289507 ik zag dit topic en daar wordt gepraat over zijgangen enz aan de lange lijn. gaan we zoiets ook leren met die cursus?
daar was ik zomaar benieuwd naar omdat het me geweldig lijkt om zoiets te leren Ja vooral omdat marco en ik niet zo heel goed zijn in dressuur Tong uitsteken

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 10:35

Ik ben ook wel geintresseerd, in eerste instantie om te kijken. Wellicht als van een bokker een paard kan lenen dat ik ook mee doe dan!

kellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 09:51

PattyS schreef:

ik weet zn mailadres of telefoonnummer helaas niet... sorry...

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:41

en is er al wat meer bekend?

kellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 14:50

hi, nee ik heb nog geen mail ontvangen. Als ik vrijdag nog niets heb gehoord zal ik haar even opbellen. Oh, en over de vraag van de zijgangen: In principe is dit wel het type werk dat daar mee aan de gang gaat, maar of dat na één les al kan: in ieder geval zou je natuurlijk wel kunnen vragen hoe je dat zelf aan kunt leren!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:36

Ik wil ook graag mee doen.

Kun je me op de lijst zetten maar daarchter wel onder voorbehoud.
Want op dit moment lopen mijn paarden nog in zeewolde. Ik ben wel van plan ze over en week of 2 op tehalen maar je weet nooit wat er tussen komt.

Als de cursus dan eind mei is dan kan ik wel mee doen.

Ik denk dat ik dan beide paarden mee neem.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:50

okej dan wachten we het rustig af Ja

trouwens voor de mensen uit de buurt: wie doet er mee met het ringsteken in opperdoes op 6 mei?
marco en ik zijn van de partij (en lach ons niet uit aangezien we zonder zadel gaan dus..Tong uitsteken)
het is wel erg leuk dat ze zoiets georganiseerd hebben Ja

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:52

Heb je voor de cursus een paard nodig? (duh), ik bedoel moet je er zelf een mee nemen Knipoog Ik ben namelijk niet instaat d'r mee te nemen. Maar ben misschien wel geïnteresseerd..

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 12:21

fancylover schreef:

trouwens voor de mensen uit de buurt: wie doet er mee met het ringsteken in opperdoes op 6 mei?
marco en ik zijn van de partij (en lach ons niet uit aangezien we zonder zadel gaan dus..Tong uitsteken)

hahaha ik heb al gehoort dat jij en Marianne mee doen, ik zit zelf nog te twijfelen want ik vind het net zo leuk om foto's te maken!
En Jaike is meer het typen om zich te showen in een uitgestrekte draf langs al het publiek dan in een rengalopje Koe

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:56

Barb schreef:
fancylover schreef:

hahaha ik heb al gehoort dat jij en Marianne mee doen, ik zit zelf nog te twijfelen want ik vind het net zo leuk om foto's te maken!
En Jaike is meer het typen om zich te showen in een uitgestrekte draf langs al het publiek dan in een rengalopje Koe

haha Haha!
maar moeten we in galop? dat weet ik namelijk niet want dat stond niet echt in de brief nouja we gaan nog maar even oefenen zonder zadel Tong uitsteken

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:57

Reem schreef:
Heb je voor de cursus een paard nodig? (duh), ik bedoel moet je er zelf een mee nemen Knipoog Ik ben namelijk niet instaat d'r mee te nemen. Maar ben misschien wel geïnteresseerd..

ja je moet zelf een paard regelen Ja misschien kun je van een bokker een paardje lenen? zodat je het toch leer en daarna toe kunt passen op je eigen paard Lachen

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:08

fancylover schreef:

Hahah, ik doe misschien met Luna mee, ik denk dat sil zo hard gaat dat er van ringsteken niets meer komt Knipoog

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:09

Mogen ezels ook meedoen? Ik ben net begonnen met de lange lijnen en ben wel geinteresseerd in de clinic. We komen dan met twee ezels (en begeleiders uiteraard).

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 23:35

Is dit de Piet Bakker die in Deurze een manege met lippizaners had?
Ik heb vroeger nl bij hem gereden, zijn paarden waren zo super afgericht!

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:52

Jasper schreef:
Mogen ezels ook meedoen? Ik ben net begonnen met de lange lijnen en ben wel geinteresseerd in de clinic. We komen dan met twee ezels (en begeleiders uiteraard).

Niemand met een antwoord op mijn vraag? Het is namelijk wel serieus bedoeld.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 19:03

Reem schreef:

Ik kan misschien wel een 2e pony mee nemen. Ik heb 2 merries die de beginselen netjes beheersen(heb het bij hun alleen gebruikt bij het betuigen).
Dennis beheerst al veel meer, maar die geef ik (omdat hij hengst is) op vreemd terein niet graag uit handen.