[AR] [NH]Bitloos hoofdstelvraagje.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [NH]Bitloos hoofdstelvraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:50

Hoofdstel hangt op een mooie neus-hoogte daar op de foto vind ik , leuk ding om te zien !
Dat zij-dingetje ziet er wel wat onhandig uit idd , ik dacht ook gelijk aan schuren....

Waarom vraag je trouwens niet gewoon Sietske om advies ,
als je daar een hoofdstel koopt kan ze je vast ook wel adviseren hoor *LOL*

Zelf vind ik een side pull niet fijn om mee te rijden.

Het is een leuke site van Kraak , maar ik vind het concept onveilig en onbruikbaar....

Mooi ontwerp hoor , maar ik heb er toch echt een hoofdstelletje / halster omheen hangen als veiligheids-uitrusting....

Wat dus inhoudt dat als een paard aan de kletter dreigt te gaan ergens voor en niet meer braaf reageerd zoals geleerd , ik hem mooi alsnog op de rem kan zetten of desnoods om kan sleuren aan 1 teugeltje , doe dit niet voor mijn plezier maar als het enige andere alternatief is een gloeiendhete doodsangst-galop zonder enkele controle en oplettendheid...levensgevaarlijk.

Je zal d'r op zitten met je touwhalstertje waar je geen goede ruk aan kunt geven of waarmee je je paard niet om kan trekken...brr moet er niet aan denken Nagelbijten / Gniffelen

Het is een schitterend ding om mensen die constant teveel druk zetten , een her-opvoeding mee te geven , maar je levert ze wel aan de nukken van het paard over dan , zonder middel om zichzelf en het paard te redden als het dier ergens van flipt.....

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 11:12

@ NickAltena: Ik zie wat je bedoeld met het voorbeeld! Gruwelijk zeg dat het zo moet! Boos! Ik kan me voorstellen dat er bv tijdens een springparcours zo'n situatie kan ontstaan als je een korte wending moet rijden oid. Maar zo gewoon op een recht stuk heb je verder nix in die paardenmond te zoeken qua trekken.

@ Pmarena: Ik vind ook wel dat je gelijk hebt hoor. Ik zou dit niet bij ieder paard gebruiken. Ik weet wel dat een paard altijd 'onberekenbaar' is hoe braaf hij er ook uitziet, maar bij mijn paard zou ik het wel aandurven. Terwijl ik het met mijn vorige paard nooit in mijn hoofd zou hebben gehaald. Ik heb je site ook even bekeken over de crossrope bridle. Vind het er zeer goed uitzien. Al snap ik de instructies niet helemaal Bloos

Ik heb trouwens op een ander forum deze fotoos bekeken en ik vond ze zo mooi dat ik ze even met jullie wou delen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het helemaal geweldig! Al moet ik er wel bijzeggen dat het paard niet zo blij kijkt! Dat vind ik dan weer jammer....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:18

Nou die kijkt zeker niet of hij lekker wat aan het spelen is , nee....jammer inderdaad.