[AR] [NH]2 kruinen op voorhoofd. Wat betekend dat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Colt

Re: [NH]2 kruinen op voorhoofd. Wat betekend dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:33

ok, de mijne heeft er wel 4, maar die onder de manentop tellen niet mee Knipoog

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:13

Colt schreef:
ok, de mijne heeft er wel 4, maar die onder de manentop tellen niet mee Knipoog

de kruinen onder zijn maantop heb ik ook niet meegerekend, want daar zitten er ook 3 dus dan zou hij er in totaal 8 op de voorkant hebben en 2 op zijn wangen...

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 15:55

Wow...een paard met 2 kruinen kom ik al amper tegen!! Dan moet die van jou wel heel erg speciaal zijn. Wie weet komt Linda T.J daar wel speciaal voor over. Haha!

judithh schreef:
dan ben ik ook wel héél erg benieuwd wat mijn paard voorpersoonlijkheid heeft, hij heeft namelijk 5 kruinen op zijn voorhoofd en ook op allebei zijn kaken een lange rechte kruin in streepvorm met de haren naar links en recht, zeg maar zo'n beetje hetzelfde als bij de flanken, deze kruinen op zijn kaken zijn een cm of 10 lang de kruinen op zijn voorhoofd zitten allemaal op een klutje naast en onder elkaar...
ook op zijn benen heeft hij heel veel kruinen en onder zijn manenkam heeft hij er 3 zitten...

ben erg benieuwd wat ze van hem zouden zeggen..

Nicolien_DF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:32

judithh schreef:
dan ben ik ook wel héél erg benieuwd wat mijn paard voorpersoonlijkheid heeft, hij heeft namelijk 5 kruinen op zijn voorhoofd en ook op allebei zijn kaken een lange rechte kruin in streepvorm met de haren naar links en recht, zeg maar zo'n beetje hetzelfde als bij de flanken, deze kruinen op zijn kaken zijn een cm of 10 lang de kruinen op zijn voorhoofd zitten allemaal op een klutje naast en onder elkaar...
ook op zijn benen heeft hij heel veel kruinen en onder zijn manenkam heeft hij er 3 zitten...

ben erg benieuwd wat ze van hem zouden zeggen..

Heb je toevallig een foto van de kruinen op z´n hoofd Lachen ?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:38

Afbeelding

zoals je kunt zien op deze foto zie je heel duidelijk 4 kruinen in een schuine lijn onder elkaar de 4e zit links van de onderste 2 dit is een kleinere kruin, de boveste 3 zijn van die "spring"kruinen, de onderste is een sterretje, en dan schuin boven dat sterretje zit de 5e kruin, hoop dat jullie het kunnen zien..het is niet zo'n hele duidelijke foto, als jullie willen zal ik morgen een close up proberen te maken van zijn voorhoofd.

Afbeelding

op deze foto kun je zijn kruinen op zijn "wangen" zien, moet wel eerlijk zeggen dat het een heel appart paard is met een beetje "vreemd" karakter

r3nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 19:28

die van mij heeft ook 5 kruinen! ik weet niet (uit mn hoofd) waar ze staan... ben nu wel benieuwd waar het op slaat (wist sowieso niet dat het ergens op sloeg...)

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 11:34

zeer interessant om die paarden te zien met zoveel kruinen
wie wil mag mij wel foto's sturen voor een analyse
dat moeten 2 foto's van het hoofd zijn dus, zonder bit in en het paard mag niet eten
halster mag wel, 1 recht van de zijkant met de ogen open en neus/mond ontspannen
en 1 recht van de voorkant, oren naar voren en de voorpluk weg voor de kruinen

ben namelijk heel benieuwd wat voor karakters jullie paarden hebben en hoeveel invloed het heeft op het karakter enzo
1 ding is zeker, dat het een zeldzaamheid is en waarschijnlijk wel iets extra's aan de persoonlijkheid van het paard zal geven

als jullie mee zouden werken... graag, vind het zeer interessant om eens nieuwe 'gevallen' tegen te komen en uit te vinden hoe hun karakters in elkaar steken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:11

Mijn vosje heeft 2 kruinen onder elkaar( Gestoord ), zal er vanmiddag een foto van maken. Ik heb nog niet met haar gereden maar tot nu toe is het eigenlijk wel een mak dier, en knuffelig....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:49

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 10:59

hoi, heb even je foto's bekeken, weet niet of je een analyse wou of wat maar ik kan van deze foto's niet veel aflezen omdat ze niet echt precies recht van voren en recht van de zijkant zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:16

Ik zal het wel in de stal proberen, dan staat ze misschien stil.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:04

je kan dr ook gewoon vast zetten aan dr halster ofzo, ze mag het halster namelijk wel om, en geen eten in de mond
foto's mag je dan wel pben, is makkelijker zoeken voor mij dan

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:36

Grappig. Ik heb ook een veel-kruinen-paard.
En ze is zeker niet helemaal normaal.
Uitzonderlijk slim, lui, dominant en uitzonderlijk lief. Een paard waar je mee samenwerkt, want ze laat zich mooi niet overrulen Knipoog
Mijn Lan is een beetje een Dick Trom.

Ik zal eens kijken of ik een kruinenfoto kan maken Haha!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 17:44

ben benieuwd naar je kruinenfoto anya Ja
hoeveel heeft ze dr dan, 2 of nog meer op dr hoofd?
de kruintjes in de maantop tellen niet mee he...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:20

SuperRoos schreef:
ben benieuwd naar je kruinenfoto anya Ja
hoeveel heeft ze dr dan, 2 of nog meer op dr hoofd?
de kruintjes in de maantop tellen niet mee he...

Lan heeft er drie op haar druipkolletje en twee op haar wang.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:55

Nou ik heb me helemaal rotgezocht naar foto's waar Lan's kruinen goed op staan. Maar ik zal er even wat moeten maken. Ik fotografeer meestal haar hoofd. En dan vallen die kruinen weg in het wit van haar kolletje. Morgen neem ik de camera mee Lachen

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 09:28

en een kruintje op de neus?! of is dit geen kruintje?!

Afbeelding

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:21

kruinen op de neus beinvloeden het karakter niet naar ik weet...
je foto doet het trouwens ook niet meer, ik weet niet precies waar die zit dus maar mijn paardje heeft ook n beetje een kruin boven zn lip en dan tussen zn neusgaten zeg maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:03

Kawa heeft er ook 2
maar dan schuin onder elkaar.
Ik zal er eens een foto van gaan maken Ja

Iemand enig idee wat dat betekend?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 00:08

Jeetje dat valt niet mee zo'n kruinenfoto. Om dat scherp te krijgen. En dan nog is het moeilijk. Heb een foto van de kruinen in het wit. Het kruin in het donkere deel (op haar wang) lukt me niet. Maar bij deze dus een poging.

Dit is Lanna zoals ze heel vaak uitkijkt in de stal. De kruin in het donkerbruin zit op de zichtbare kaak/wang. Maar is niet te zien op de foto.
Afbeelding
en nog een typische houding...
Afbeelding
En de kruinen in het wit. Steeds kleiner wordend naar boven.
Afbeelding

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:46

runningkawa, als de kruinen gewoon aangrensend liggen betekend het hetzelfde als wat op pagina 1 is uitgelegd
maar ook dan geldt dus weer van wat zijn de andere kenmerken op het hoofd

over lanna, ze heeft dus 3 kruinen tussen haar ogen en ook nog op haar kaak begrijp ik
3voudige kruinen zijn een zeldzaamheid, in het onderzoek van tellington jones kwamen er maar een paar voor, haar eigen observaties gedurende jaren later wijzen erop dat 3voudige kruinen bij ruinen en merries wijzen op een gecompliceerd maar niet onvoorspelbaar individu, dus niet als bij de 2 kruinen waar er wat onvoorspelbaars bij komt kijken
ook voor lanna geldt weer dat de rest van haar hoofd ook veel invloed heeft op het karakter en wat ik zo al wel zie is dat ze en mooi groot, open en helder oog heeft wat wijst op een geinteresseerd en hoopvol dier, ook haar neusgaten zijn mooi ontwikkeld en draaien boven in zo'n krulletje zeg maar, wat wijst op een paard dat ook goed ontwikkeld is en veel denkt
haar oren lijken me wat lang en staan volgens mij ook vrij recht omoog, weet dit niet zeker want de foto is dus niet recht van voren maar dat zou op een energiek karakter duiden, een dier wat je dus met de juiste gevoeligheid moet benaderen enzo
de lengte geeft haar toch wat veranderlijkleidheid en zou soms ook wat humeurigheid kunnen betekenen,
de rest kan ik allemaal niet zien maar wat ik zo zie dus wel een gevoelig dier dat je echt met de juiste zachtheid en leiderschap moet behandelen anders gaat de gecompliceerdheid en de veranderlijkheid toch een grote rol spelen
maargoed, zelfs dit kan allemaal nog veranderen als ik de rest goed zie

hehe veels te lang berichtje dit voor in een topic, hihi
meestal gaat dit via pb

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:13

Nou eerlijk gezegd is dat een heel aardig kloppende omschrijving van B'elanna.

Lief, gevoelig, eigenwijs, slim, lui en ze kan zeer woedend stampvoeten.

En ja haar oren zijn erg lang. Als ze niet wil lopen roep ik "hup Nononono Clown "

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:49

Fayette schijnt volgens de DA ook al een aparte te zijn wat betreft kruintjes.
Hij was laatst bij ons ivm met gezondheidsverklaring voor de verzekering en ging dus op zoek naar herkenningspunten van Fayette (duh, ze is bont hoor Verward). Bij haar twee kruinen op het hoofd zei hij al dat hij dat bijna nooit was tegen gekomen. Vervolgens ging hij op zoek naar kruinen op de hals, borst en bij de manenkam. Hij maar zoeken maar dus helemaal niks gevonden Mevrouw heeft dus alleen twee kruintjes op haar hoofd. Eentje in het midden net iet boven haar ogen en de andere daar vrij recht onder op zo'n 5 cm afstand die weer naar boven in een streep uitloopt.

En wat betreft angstig en onverklaarbaar reageren in bepaalde situaties kan ik alleen maar volmondig ja op antwoorden.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 11:24

flettie schreef:
Fayette schijnt volgens de DA ook al een aparte te zijn wat betreft kruintjes.
Hij was laatst bij ons ivm met gezondheidsverklaring voor de verzekering en ging dus op zoek naar herkenningspunten van Fayette (duh, ze is bont hoor Verward). Bij haar twee kruinen op het hoofd zei hij al dat hij dat bijna nooit was tegen gekomen. Vervolgens ging hij op zoek naar kruinen op de hals, borst en bij de manenkam. Hij maar zoeken maar dus helemaal niks gevonden Mevrouw heeft dus alleen twee kruintjes op haar hoofd. Eentje in het midden net iet boven haar ogen en de andere daar vrij recht onder op zo'n 5 cm afstand die weer naar boven in een streep uitloopt.

En wat betreft angstig en onverklaarbaar reageren in bepaalde situaties kan ik alleen maar volmondig ja op antwoorden.

excuses, de bovenste kruin loopt eigenlijk naar beneden uit Bloos
Afbeelding

Gelukkig heeft mijn Shet 1 doodgewone mooie kruin precies midden tussen zijn oogjes Haha!
Afbeelding

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:11

anya, leuk dat het klopt Ja

flettie, die van fayette is idd een aparte kruin, ben hem 1x eerder tegen gekomen bij een arabier maar heb toen nooit een goede beschrijving van het karakter terug gehad
zou zo dus niet veel erover kunnen zeggen, alleen dat het kenmerk van de 2 kruinen waarschijnlijk ook wel hiervoor opgaat, en van de verhalen die ik van je ken klopt dat wel met de beschrijving van een paard met 2 kruinen,
wel apart dat ze verder ook nergens kruinen heeft, de haren moeten toch ergens samenkomen he