Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
laura2span schreef:helemaal mee eens napie!
perfect neergezet!!
zelfs met een koetsiersbewijs op zak zijn vele mensen nog niet in staat een paard of pony te beleren.
eindelijk iemand die dit helder en netjes kan zeggen _/-o_
MoniqueT schreef:Tja, wat moet je daar nou van zeggen? Sommige mensen leren nergens wat van, maar ligt dat aan de les of aan de leerling?
Mrietjesueel schreef:MoniqueT schreef:Tja, wat moet je daar nou van zeggen? Sommige mensen leren nergens wat van, maar ligt dat aan de les of aan de leerling?
Dat ligt grotendeels aan de leerling, maar je kunt van een 'groen' mens geen persoon met gevoel voor paarden maken dmv de cursus. En dat vind ik gevaarlijk.
mriekie schreef:ik denk niet dat veel mensen niet alleen het mennen onderschatten maar het hele gebeuren. Dat ze er geen rekening mee houden dat een paard een vluchtdier is, dus op het moment dat het schrikt er van door gaat (Lees: nee dat doen die van ons noooit hoor, tuurlijk niet iedereen heeft zo'n braaf beestje die dat niet durft)
na dat we op UZ een aantal keer boze meisjes hebben gehad, die het absoluut niet eens waren met de reacties die er werden gegeven. Vind ik het eerlijk gezegd ook moeilijk om mijn reactie te geven op HAW als er weer een pony voor een wagentje is geknoopt en ik zie iets waar ik het niet mee eens ben.
haha de kruiwagen houden we erin (hoevaak zie je niet van die "kruiwagen" gevallen op internet staan met als titel: nieuwe marathonwagenen om het maar nog niet eens over de tuigenjes te hebben)
MoniqueT schreef:Ach ja, overal wel een oud boertje te vinden dat vroeger elk paard voor de wagen kneupte he? Toen er nog gemiddeld 10 auto's per dag over het zandpad kwamen en een vrachtwagen er een was uit het automobielmuseum ...
Sjonniej schreef:Richtje; Het verschil is alleen dat die boeren met paarden etc. waren opgegroeit en dit al van jongs af aan deden. De penny-meisjes van tegenwoordig weten hooguit wat de voorkant en wat de achterkant van een wagen is maar meer écht niet.
Mriekie; Die term vliegt hier vaak genoeg over tafel
confetti schreef:@MoniqueT, zo denken wij er nu ook over, ieder zijn vak. 3 van onze pony's zijn beleerd bij Odk, en dat bevalt prima, zij weten waar ze mee bezig zijn. Onder het zadel kun je mij erg veel vragen, maar beleren voor de wagen vind ik een vak apart en dat moet goed en netjes gebeuren. Hier in de regio zie je ook veel van die"kenners", als je die verhalen hoort van africhten............... daar wordt ik stil van en die krijgen geen enkel paard van mij in hun handen.
@Napie, dit was echt eens nodig, er wordt echt veel gevraagd hoe je een pony moet beleren. Heb er niks aan toe te voegen.
@Cijsalover we weten je mening, dat hoeft echt niet 100 keer in het forum te worden vermeld.
laura2span schreef:zo bedoel ik het ook niet. alleen menen veel mensen dat je omdat ze een koetsiersbewijs hebben meteen de beste menners zijn.
verder vind ik mensen die hun eerste rit bij het koetsiersbewijs maken goed bezig. ze maken hun rit dan met begeleiding.
@ cijsalover, dat jij dat gaat doen weet ik al lang. zal er verder niets meer over zeggen gezien je je daar toch niets van aan trekt. wat ik er van vind weet je ook al. succes!
ik heb zo'n bericht net ook gezet maar hij staat er niet bij. vreeeeemd!!
piedrolover schreef:En hoe lang duurt het gemiddeld tot je je paard dan weer mee terug kan nemen?