[AR] [NH] Wie rijden er zonder zadel en hoofdstel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:02

Lekker in het bos zonder zadel. ik heb nu nog wel een hoofdstel om zitten, maar dat is meer omdat ik het nog wat eng vind om helemaal ´bloot´te gaan met alleen een touwtje.(kan nog niet helemaal geloven dat ook ík dit kan met mijn pony Haha! ) In de bak vaak met alleen een touwtje rond haar nek. Sinds ik me door het boek van K. Hempfling heb geworsteld gaat het allemaal een stuk soepeler en zit ik een stuk steviger!

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:19

Ik ben al tijden aan het worstelen met dat boek..... krijg het maar niet voor elkaar om het uit te lezen Lachen
Al heb ik er wel al wat goede tips uit gehaald. Maar Fenna blijft een eigenwijze drol dus voorlopig laat ik mijn touwhalster wel om!!!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 00:39

snowdon schreef:
En ik spring er in de wei vaak zomaar even op om wat te rijden Lachen (zonder halster, zonder iets of wat dan ook)

Ik ook. Alleen denkt de mijne soms: 'goh jij lollig doen? Nou, dan doe ik effe mee... Clown '. Ik ben een keertje bijna gelanceerd toen en dat terwijl ze normaal zo lief is. Verward

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 01:10

Myra1 schreef:
Ik ook. Alleen denkt de mijne soms: 'goh jij lollig doen? Nou, dan doe ik effe mee... Clown '. Ik ben een keertje bijna gelanceerd toen en dat terwijl ze normaal zo lief is. Verward

Mijn shetlander is het er ook niet altijd mee eens en bijt me dan in mijn tenen... Of in de schouders van mijn Tinker en dan gaan ze spelen... is niet echt handig als je erop zit Haha!

Dan vlieg je nl Scheve mond

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:15

Ik rijdt ook wel zonder zadel en hoofdstel. Wel gebruik ik vaak een barebackpad en bitloos hoofdstel. Vooral als 1 van mijn verzorgsters even rijden mag. Zonder is een hele strijd, en daar doe ik beide geen plezier mee. Zelf gebruik ik het liefst mijn rijhalster. Heerlijk ontspannen voel je dan het paard onder je bewegen. Vooral als je de spieren/rug voelt aanspannen weet je weer wat voor krachtig wezen je onder je hebt. Zo'n prachtig dier die jou toe laat om op zijn rug te zitten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:27

ik heb 3 jaar geleden een heel jaar zonder zadel gereden op verschillende paarden, helaas zaten ze niet allemaal even lekker :S ik kreeg nog weleens last van.... minder leuke gevoelens tussen de benen.
Nog een nadeel was dat ik 3 broeken heb versleten in die tijd bij het opstijgen.

verder reed ik weleens zonder hoofdstel en dan met halster of helemaal zonder iets. maar dan meer als spelen met me paard dan rijden.

vilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:54

ik rij graag zonder zaldel en hoofdstel.
als je paard of pony dan doet wat je wilt vind ik dat het een geweldig gevoel geeft! je voelt dan de bewegingen van je paard dan veel beter.

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 21:21

ik rijd meestal gwn met zadel en hoofdstel, maar als ik m'n pony losgooi dan ga ik er wel eens zo even op. zonder iest.....beetje rondjes draven, het is wel super voor je zit!! ook heb ik al een keer freestyle gespronge was echt heel gaaf! Ook ben ik een keer op m'n pony gaan zitten terwijl hij lag in de paddock. toen liet ik hem opstaan met mij erop, eat was ook heel gaaf!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:21

ik doe het redelijk vaak ja Lachen
in mijn profiel ook een foto daarvan Knipoog

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:00

Ik heb priveles met mijn verzorg pony en mijn instructise had beloofd id dat nog een keer mocht doen, lijkt me echt super leuk nl.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 13:53

Ik rijd heeeeeel vaak zonder zadel en hoofdstel buiten. Vind ik gewoon heel fijn.

_ilse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 14:53

ik ook af en toe.. in de wei niet buiten hoor..

lotjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:46

_ilse_ schreef:
ik ook af en toe.. in de wei niet buiten hoor..

jah bij ilse kan je dat wel doen ja whihi

_ilse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:36

lotjuhh schreef:
jah bij ilse kan je dat wel doen ja whihi

Ik bedoel niet bij ilse hoor hahah.. bij harley Tong uitsteken

funkyfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:00

ik leas dan fellow en magrieta had het en keer beloofd dus het zal nog wel komen. met mijn sgat fell

funkyfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:01

ik leas dan fellow en magrieta had het en keer beloofd dus het zal nog wel komen. met mijn sgat fell

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:44

Milkaatjuh schreef:
Ik rijd heeeeeel vaak zonder zadel en hoofdstel buiten. Vind ik gewoon heel fijn.

rij je dan echt buiten langs de weg, of in het bos ofzo??

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:08

Langs de weg ook. Bos hebben we niet jammer genoeg...

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:08

In de zomer wel. Maar in de winter niet. Hij is dan veel te druk. In de zomer breng ik hem vaker naar de wei. dat is een stuk van de stal af. Op zich gaat zonder zadel rijden goed, (ook in de winter, lekker warm) maar als ik ver ga krijg ik van die doorzitplekken op mijn kont. Boos!
Ik heb zo'n freestyle hoofdstel van Voest, die gebruik ik zomers wel eens.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:18

zoefie schreef:
In de zomer wel. Maar in de winter niet. Hij is dan veel te druk. In de zomer breng ik hem vaker naar de wei. dat is een stuk van de stal af. Op zich gaat zonder zadel rijden goed, (ook in de winter, lekker warm) maar als ik ver ga krijg ik van die doorzitplekken op mijn kont. Boos!
Ik heb zo'n freestyle hoofdstel van Voest, die gebruik ik zomers wel eens.

Heb je zo´n bitlooshoofdstel, een leren bit met bakstukken of een rijhalster. Ben gewoon even nieuwschierig hoor, haha. Heb ze namelijk ook allemaal. Spullen van Voest bevallen mij heel erg goed en zijn ook erg sterk.

En voor die doorzitplekken zou ik een bareback pad nemen. Rijden echt heerlijk.

Als paarden druk zijn, worden ze vaak rustiger als je dat zelf ook wordt. Bijna iedereen gaat aan een paard trekken als deze harder gaat. Hoeveel paarden blijven er harder gaan als jij ze niet tegenhoud...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:29

Ik rijd bijna altijd buiten en heb een superlief verzorgpaard. Met hem ga ik altijd met touwhalster naar buiten. Helaas is hij al 25 en heeft last van zijn rug als ik helemaal zonder zadel ga rijden. Ik krijg een BBpad voor mijn verjaardag dus dan kan ik wel 'zonder' zadel gaan rijden*happy Haha! happy* !!!!

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:24

Rijdt bijna altijd met touwhalster, ook buiten, maar dan wel met zadel. In de bak ook wel zonder zadel en zonder iets, alleen met een touwtje om zn nek Haha!

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:13

Ik vind het echt super gaaf dat jullie zo buiten zonder zadel en hoofdstel kunnen rijden. ik rij normaal 'gewoon engels'. maar als ik na het rijden nog tijd overheb stap ik hem meestal zonder zadel en hoofdstel uit. maar ik heb erg moeite om hem naar achter in de bak te krijgen, en om hem bij de uitgang weg te krijgen. hij luisterd nml niet zo goed naar mijn benen dan. hoe hebben jullie, en je paard(en)/pony(s) dat geleerd?
ik zou het heel graag wat vaker willen doen en wat beter leren, en m'n pony het ook beter leren!

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:41

ik had probleempjes met m'n account Scheve mond dus ff een nieuw profiel aangemaakt yannique=lovemaan

Wies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 12:17

Haha, wat een berichten zeg! Ik rijdt freestyle met mn paardje, dus zonder zadel en hoofdstel maar alleen een touw om de nek. Dat doe ik eigenlijk altijd..langs de weg, op het strand, naar de les, door het bos..of polder..of de duinen. Maar ik was gewoon benieuwd wie dat nog meer deden! Bedankt voor al jullie reacties! Pling