[AR] [LO]Lang leve de Pessoa!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 00:02

Kylan schreef:
Hebben jullie nog een idee voor een longeerhulpteugel voor een paard dat z'n hoofd soms naar buiten houd, maar die niet alleen maar aan de binnenkant trekt, en waar mijn pony ook niet op kan hangen?

Touwtjes gebruiken, aan de buitenkant iets losser zetten (stelling naar binnen) en je longeerlijn door het bit halen en aan de singel vastmaken aan de binnenkant.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 01:05

Hai,

ik ben helaas een tegenstander van de pessoa. Ons paard hebben we ongeveer een half jaar lang 1x in de week met de pessoa gelongeerd.

Het gevolg was dat door dat bontje aan de achterhand zijn acherbenen wel ondertraden, maar hun pas naar achteren niet meer afmaakten. Daardoor werd zijn pas achter heel kort.

De fysio heeft ons toen aangeraden voortaan alleen met touwtjes aan de longeersingel te longeren. Je maakt ze aan de zijkant, tussen de voorbenen en aan de andere zijkant vast. Hierdoor kan het paard aan allebei de kanten inbuigen, moet toch afgebogen blijven en heeft aan de achterkant alle ruimte.

Groetjes,

Annemeik

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 22:20

Elk paard heeft een andere gebruiksaanwijzing en reageerd anders op een dergelijke hulpteugel.

Ik kan me voorstellen dat bv bij jouw paard een aanpassing moet plaatsvinden. Maar probeer wel te voorkomen dat er een bepaalde "ervaringsblindheid" komt, waardoor je dergelijke hulpteugels bij andere paarden niet durft te gebruiken Knipoog