Ik rijdt op het moment alleen enkelspan met m'n shetje, ik heb sinds januari dit jaar een tweede shetje erbij, deze is nu anderhalf en word ongeveer net zo groot als de ander, mijn bedoeling is dan ook om met de tijd tweespan te gaan rijden, maar dit duurt nog wel eventjes.
groetjes maartje, omar en twan
jufloontje
Geplaatst: 09-11-04 11:15
Op het moment rijd ik nog enkelspan met mijn haflinger, maar we zijn druk op zoek naar een spangenootje!
Ik zie 2-span ook echt als een uitdaging en we hebben ook de middelen om nog een haflinger aan te schaffen...
Dus als iemand nog een haf weet, zonder bles, maar met kol, donker van kleur, ouderwets type en rond 1,50...call me!!!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 09-11-04 18:52
Ilindra schreef:
Met wie zijn ze dan Nederlands kampioen geweest?
Haha, ik had het al een beetje verraden in de tekst, de kennis heet namelijk ook Kennis. Jan Kennis is met onze pony's in het tandem kampioen geworden in 1995 geloof ik. Was het eerste jaar dat we Michael hadden in ieder geval. Hij is op concours Ruinerwold kampioen geworden. 2 jaar later (? in ieder geval in 1997) is hij met dezelfde pony's in het tweespan nog kampioen geworden, dit was in Norg.
DendroFleur
Geplaatst: 10-11-04 00:03
Wij rijden tandem met Welsh-A-tjes. Tenminste, mijn vriendin stuurt en ik groom. En soms tweespan met een jonge pony naast een ervaren rot.
Tinkebel
Geplaatst: 10-11-04 15:21
Mijn vriendin heeft verzorgpony's (Nederlands Kampioen Tweespan) dus je raad het al.. wij rijden af en toe ook zijn (De eigenaars) 2 span.. Hij heeft er 4 en voor elk onderdeel gebruikt hij een andere combinatie omdat de 1 nou eenmaal beter is in het 1 en de ander in het ander..(ingewikkelde zin ) verder is er ook nog een pony waar we enkelspan mee rijden.. afgelopen september ook een wedstrijd mee gedaan.. ging niet zo goed.. hij gooit de hele tijd zijn hoofd omhoog enz. maar wel heel leuk ! ik zelf kan een klein beetje mennen.. enkelspan gaat wel (al heb ik geen koetsiersbewijs ) het 2-span gaat ook redelijk.. maar als ze een beetje vervelend zijn lukt het niet meer heeft iemand een idee om het mennen beter te leren.. want ik vind het toch wel heel erg leuk !! ooh het zijn trouwens allemaal welshjes !!
laura2span
Geplaatst: 11-11-04 16:22
vooral veeeeeel oefenen!! je leert het toch door te doen en je koetsiersbewijs kan je ook een heel eind op weg helpen!!
Tinkebel
Geplaatst: 12-11-04 08:46
Citaat:
Laura2span schreef
vooral veeeeeel oefenen!! je leert het toch door te doen en je koetsiersbewijs kan je ook een heel eind op weg helpen!!