Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manzano schreef:Uhm ik kan een hoop bewegingen en houdingen inderdaad wel terug vinden in de natuur van een paard. Maar wanneer buigt of zit een paard???Heb wel eens een paard zien zitten, maar dat was als hij vanuit liggen niet helemaal in 1x op staat. Maar dat noem ik geen zitten.
gijsenkim schreef:Ik vind het allemaal wel grappig............ als ze dat steigeren maar achterwegen laten![]()
![]()
cissie schreef:Een paard op zn rug laten liggen is in mijn beleving paard-onwaardig en IK vind dat je een paard hiermee beledigd.
Je brengt hem in een positie waarin hij zich onderdanig en kwetsbaar moet op stellen.
Paarden zij prooidieren en wij mensen worden door paarden gezien als roofdieren, nu doen wij dagelijks onze best om door een paard niet als roofdier aangezien te worden, ik vind op het moment van dit soort kunstjes dat je het paard alleen bevestigd in zn vermoeden en gevoel van het prooidier zijn.
Evy schreef:Dat zegt dan toch maar weer genoeg over het vertrouwen van zo'n beestje toch?Als hij zich echt bedreigd zou voelen en hij vertrouwde de "roofdier" (wij dus) niet, dan zou hij écht niet op z'n rug gaan liggen. Zelfs niet 'gewoon' recht liggen
![]()
En overigens heb ik veel meer paarden gezien hier op bokt waarvan je echt kan zien dat ze er plezier in hebben![]()
En of dat is omdat ze aandacht krijgen of voor de kunstjes weet ik niet, maar bij mijn paard is het voor de kunstjes! Niet dat ze helemaal uit zichzelf dan een compliment gaat doen, maar ze doet dan van die simpele dingen zoals flemen ofzo
marquez1 schreef:Ik moet heel eerlijk toe geven dat ik niet het hele topic door heb gelezen, maar eerst even dit ik vindt dat hier echt op een leuke manier gediscuseert wordt
(zie het nog wel eens anders op bokt).
cissie schreef:Maar sommige paarden worden gedwongen (met een goedwillend paard kom je heeel ver onder dwang, hoe sneu dat ook is) of men staat er met een zweep naast om hem bepaalde trukjes te laten doen en dan vind ik het erg oneerbiedig en dus beledigend om een paard in een positie te duwen waarin hij zich kwetsbaar voelt, paarden in een liggende positie zijn nou eenmaal kwestbaarder dan staand op 4 benen, hoe je het of went of keerdt, zo zie ik het tenminste!
gijsenkim schreef:Ik zal er nooit maar dan ook nooit achterstaan dat mensen hun paarden iets leren waarvan je blij bent dat ie het niet doet! Hoe mooi je het ook brengt![]()
![]()
lageveld schreef:Een aantal gehoorzaamheidsoefeningen vind ik bijvoorbeeld best acceptabel en niets mis mee. Voetje geven is in feite weinig anders toch ?
Zodra het circusachtige toestanden worden of zaken die ronduit tot gevaarlijke toestanden zouden kunnen leiden tja.....
"dan sta IK op mijn achterste benen"