[AR] [AR]"Wilde wedstrijden"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:58

Ja maar aan een wagennummer is natuurlijk niet veel te zien? Als jij het niet erg vind om die KNHS genoeg te betalen voor een nummertje en je rijdt 2 wedstrijdjes in het jaar, wat is dan het verschil tussen een recreant en een menner met nummer. Hier in de buurt zijn er zo al een stuk of 4 die wel een nummer hebben maar die hooguit 2 wedstrijden hebben gereden.

Ik denk dat je de grens dan niet op nummer kan leggen, want misschien is het wel een menner met een jong paard of een paard van iemand anders.

Maar ik denk dat je hier wel door over kan blijven gaan en dat er weinig veranderd.

heemskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:36

Ja oke het ligt ook niet aan het nummer hoor, want ik heb er zelf ook een en rijdt geen marathons. Maar ik wil alleen maar zeggen, meestal de goede menners die echt actief KNHS rijden, dan zie je daar ook veel die nummers voorkomen, en deze winnen ook vaak de oefenmarathons. Er zijn hier in de buurt wel een paar voorbeelden.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 23:02

Percy schreef:
Nee hoor, ik heb geen vrede met de huidige situatie, ik blijf er bij dat de knhs een monopolie positie heeft en dat daardoor veel mensen buiten de boot vallen.

Maar wij hebben het geluk dat er in Brabant nog veel wedstrijden zijn buiten de knhs om en de starters daardoor veel mogelijkheden hebben zonder startkaart en hoge kosten.

Maar ik ben ook benieuwd wat jij (de ts) dan zou willen? Meer wilde wedstrijden? Een lagere drempel binnen de knhs? Iets anders?

Nou, ik wist helemaal niet dat dat zo was in Brabant. Wellicht moeten we in Twente dus ook die kant wel op Lachen
Let wel: Paardonvriendelijke toestanden walg ik van en ben dus helemaal niet tegen regels of iets dergelijks, ik vraag me alleen wel af of we binnen de menwereld wel zo goed af zijn met de KNHS.
De situatie zoals die was (KNF, NBVAP en VSWMN) was natuurlijk ook verre van ideaal, maar zijn we nu niet van de regen in de drup geraakt ?

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 23:06

Dit topic is trouwens begonnen omdat op een ander forum het organiseren van een menwedstrijd ter sprake kwam en ik daar best aan mee wil werken. Wel was ik benieuwd hoe anderen daarover dachten.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:32

ik heb een startnummer en rij wedstijden onder de KNHS. ik rij alleen maar SGW dus over dressuur/vaardigheid kan ik niet mee praten.

een wilde wedstrijd noemen wij altijd een oefenmarathon. ik vind ze super leuk omdat niks moet en bijna alles mag. ook de sfeer is gezellig en de meeste rijdt je gewoon in je eigen regio.
wil je dus een keer een wedstrijdje met je tweespan in tandem rijden doe je dat gewoon op een oefenmarathon.
ook zijn oefenmarathons een stuk goedkopen omdat je niet hoeft te overnachten etc.
ik vind ze iig leuk !

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 00:09

oh... heet dat zo Lachen heb me altijd al afgevraagd wat dat nou was die oefenmarathons die aangekondigd staan in de mensport.
Helaas zie ik ze niet hier in de buurt.. maar wat niet is kan komen toch ?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 01:02

Precies, wat niet is kan komen en ik denk dat er bij jullie vast ook animo voor zal zijn Hier is de animo zo hoog dat er zelfs elke wedstrijd weer een stop op de inschrijvingen is omdat er te veel mee willen doen.

Overigens zijn diegenen met knhs-nummer op de zijkant beslist niet diegenen die altijd hoog eindigen in de West Brabant competitie. Er is geduchte concurrentie Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:37

lageveld schreef:
Nou, ik wist helemaal niet dat dat zo was in Brabant. Wellicht moeten we in Twente dus ook die kant wel op Lachen
Let wel: Paardonvriendelijke toestanden walg ik van en ben dus helemaal niet tegen regels of iets dergelijks, ik vraag me alleen wel af of we binnen de menwereld wel zo goed af zijn met de KNHS.
De situatie zoals die was (KNF, NBVAP en VSWMN) was natuurlijk ook verre van ideaal, maar zijn we nu niet van de regen in de drup geraakt ?

Dit is natuurlijk de vraag... Maar waarom word er niet naar het buitenland gekeken? Daar is het misschien ook niet je van het maar wellicht kunnen we er ideetjes uit oppikken.