[AR] Gebruiken jullie een helm en zo ja, welke?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:31

als ik mee ga mennen heb ik nix op mijn hoofd hoor ik vind het niet lekker zitten en ik heb ook met rijden op manege geen veiligheids helm op kijkmaar mijn profiel

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:20

lageveld schreef:
Tijdens wedstrijden, en dan tenminste toch in de marathon is een helm toch al een tijdje verplicht ?

Alleen het E-traject van de marathon is een helm verplicht.
Indoormarathons is het trouwens niet verplicht (volgens de FEI)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:15

Wij rijden alleen met helm als het nodig is, dus als we strax marathon gaan rijden, dragen ik en mijn vader een Horka Airstream Lachen En normaal tijdens dressuur enz een petje

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:58

lageveld schreef:
Of we daar nu weer blij mee moeten zijn is vers twee. Nog even en ik moet bij elk buitenritje een helm op. Wel handig voor de quota van de plaatselijke agentjes ... die moeten ook wat toch ?

Hihi, wil niets zeggen. Vanaf 2005 is het verplicht tijdens koetsiersbewijs een helm te dragen. Dus wie weet breiden ze dat uit. Dat gaat wel erg ver vind ik.

Ik heb met dressuur een ouderwetse cap op als groom.
Wil voor onder het zadel een nieuwe cap gaan kopen, en zal die dan ook wel op de kar gebruiken met koetsiersbewijs als het verplicht is. Maar met gewoon mennen heb ik normaal een petje op. Als we een rondje over de weg doen.

heemskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:33

lageveld schreef:
Tijdens wedstrijden, en dan tenminste toch in de marathon is een helm toch al een tijdje verplicht ?

Het is zelfs zover verplicht, dat er al verzekeringen zijn die het dragen van een helm verplichten als je les hebt op een manege of bij een vereniging. Bij ons op het oefenterrein is een helm verplicht als je les hebt .. Maakt niet uit of je ment of onder de man rijdt.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 08:26

Tegenwoordig rijd ik altijd met helm ook thuis in de bak. Voorheen alleen buiten. Op de wedstrijd droeg ik altijd nog oude capje maar ga nu ook veiligheidshelm (casco) dragen. Een keer meegeweest in aangespannen marathon en ook met helm. Je weet maar nooit en ik heb maar één bolletje!