[AR] [lo]Lammert Haanstra!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 20:35

Hahaha Sando toch... Je weet toch dat ik niet subtiel kan zijn. Vandaar dat ik besloten heb om er verder mijn mond over dicht te houden tegen haar
Ik heb haar al eens gewezen op de gevolgen van het longeren zoals zij het doet, maar zij komt dan met bovenstaande verhaal van Lammert Haanstra... Dus ik laat het maar zo Haha!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:18

Ik heb veel geleerd van een clinic van hem, prachtig wat hij met paarden kan bereiken. Een 2 jarige longeren is uberhaupt hartstikke slecht en bijgezet op een kleine volte... Lips are sealed Lips are sealed Dat komt echt niet van Haanstra.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:59

griebels schreef:
Hahaha Sando toch... Je weet toch dat ik niet subtiel kan zijn.

Hihihi..... Daarom schreef ik ook "iemand" en "subtiel" dat sloeg dus duidelijk niet op jou, want jij bent inerdaad niet subtiel.... hihihi.....

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 23:51

griebels schreef:
Uhm, ik zie haar vaak zat longeren. Ze zet de cirkel van ong 6 meter doorsnede af met lint en hindernis-staanders...

ik heb haar bezig gezien en je weet wat ik er van vind: doodzonde van het paard! t is een leuk beestje, ziet er al compleet uit voor zn leeftijd, maar als ie 7/8 is dan staat ie wrsch hardstikke kreupel, verpest en versleten in de wei of bij de slacht

ik moest ook erg mn best doen niets te zeggen tegen haar, maar heb het idee dat ik haar al ergens ooit eerder heb gezien, op niet zo'n positieve manier geloof ik, herinner het me niet zo goed
maarja ik wist de leeftijd toen niet, die hoorde ik pas later, maar anders had ik mn mond dus echt niet gehouden denk ik, met alle gevolgen van dien....

ze mag wel ff kijken hoe desje loopt, als gevolg van overbelasting op jonge leeftijd Lips are sealed (niet door mij, maar door vorige eigenaren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 07:11

Ik ben blij dat ik dat niet steeds hoef aan te zien, ik kan nl niet mijn mondje houden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 11:17

Klopt Renske... Je mag haar wel een keer aanspreken hoor, zolang ik het maar niet doe. Ik moet daar nog langer staan namelijk Haha!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:31

Toen Lammert Haanstra nog op het Fries Paarden Centrum rondliep, gok bijna 10 jaar geleden, heb ik hem vaak aan het werk gezien tijdens de longeercurussen die hij toen gaf. Mijn vorige paard is daar ook vaak voor gebruikt, Haanstra is absoluut een vakman op gebied van longeren.

Roelensteijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:33

Het boekje van Lammert Haanstra is heel duidelijk maar het leest nog lekkerder als je eerst even de dvd of video band van hem bekijkt.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 09:04

Krijg je dat boekje bij de clinic die je gevolgd hebt, of moet je die apart kopen? Anders kan ik eens vragen of ze het boek meeneemt, en haar daarop wijzen
Zo niet, laat ik het hierbij...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:48

Het boek is gewoon te koop in de boekhandel of bij divoza (video ook daar) Het heet Longeren met Lammert Haanstra en is van uitgeverij Tirion. ISBN nr 90 5210 413 1. Daar kan je hem altijd mee bestellen. De clinic heb ik ook gevolgt. Echt geweldig. In het boekje schrijft Lammert dat je vanaf 3 jaar voorzichtig mag beginnen ivm pezen enz Wel op een grote volte en het paard moet er volgroeit uitzien ( niet te twenterachtig)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 13:50

Nou die 2jarige is al helemaal compleet volgezet met spieren nu... Mensen zien ook niet dat het een 2 jarige is...

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:15

hoe kan een 2 jarige al vol met spieren zitten ?
Daar gaat een hele goede training aan vooraf.
Hij kan grof gebouwd zijn, maar niet vol bespierd.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 23:06

ik dacht dus ook dat het een 3jarige was! hij heeft echt TE veel spieren voor een 2 jarige, al een complete ronde kont, halsspieren en ook het buikje is wat opgetrokken, iets wat je alleen ziet als een jong paard al een tijdje aan t werk ziet, ok t paard is niet smal gebouwd, maar er zitten zeker spieren op.
heb een hele tijd op een stal met de jonkies gewerkt, kwamen als 3 jarige op stal, helemaal groen, dit paard ziet er completer uit dan die groene 3 jarigen, als die 3 jarigen eenmaal een tijdje onder t zadel waren, en wat spieren kregen, zien ze er net zo uit als deze 2 jarige....

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 02:40

is hij niet gewoon 3 dan ? en vergist het meisje zich of is Griebels verkeerd geinformeerd ofzo ?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:06

als dat zo is dan geloof ik het meteen, wil 4 zelfs nog wel geloven zoals die eruit ziet!
de eerst volgende keer dat ik haar zie met dr paard, zal ik eens naar de precieze geboortedatum vragen....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 09:11

Het paardje is van april 2002... Dat heb ik onthouden omdat sabiha van april 2003 is... Ze wil haar volgend voorjaar in gaan rijden... Als ze 3 is dus...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:35

Hij geeft een meisje van stal af en toe wel eens les...
Heel leerzaam, zelfs voor de mensen die langs de kant meekijken en luisteren Knipoog

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:01

Ik zou haar er toch op proberen aan te spreken. Hebben we niet allemaal de verantwoording om misstanden die paarden aangedaan worden aan de tand te voelen???? Het paard zelf kan er iig niets van zeggen. Niets zeggen lijkt een beetje struisvogelpolitiek. Ik weet wel dat ik makkelijk praten heb van een afstand, maar toch.
Het boekje meenemen en haar laten aanwijzen waar het staat is een idee. Je kan ook een mail aan Lammert sturen via zijn website www.lammert-haanstra.nl en hem vragen deze vraag te beantwoorden, dan kan je haar de mail laten zien. Subtiel genoeg?? Schijnheilig

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:50

das idd een slimme, snuffel!!
en dan meteen erbij zetten dat ze op een kleine afgezette volte longeerd ipv op de grote volte....

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 08:06

dat is inderdaad een goed idee.
Maar zal ze dan niet zeggen:"Waar bemoei jij je mee "?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 08:51

Ja, ze neemt niets van anderen aan. Zij is namelijk de enige op stal die al eerder een eigen paard heeft gehad, en denkt daarom meer te weten als anderen Verward
Ik heb besloten om me er niet mee te bemoeien, ik heb het al een paar keer subtiel (geprobeerd) te zeggen, maar ze luisterd toch niet. Als iemand anders zich aangesproken voelt Haha!
Be my geust Tong uitsteken

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:23

Tja, dat soort mensen...... .
Maar goed, je weet nu iig dat het niet aan Lammert Haanstra ligt. En wie weet, valt er een keer een gat waarin je het toch kunt aankaarten. Het gaat natuurlijk uiteindelijk om dat paard. Maar ik heb makkelijk praten, als ik het zelf zou moeten aankaarten, ben ik ook niet zo'n held. Schijnheilig

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:55

Lammert = respect voor het paard.
Tenminste zo komt hij bij mij over. Altijd positief naar het paard toe. En ondertussen heb ik hem vaker gezien maar hij blijft boeiend.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 00:04

griebels schreef:
Ja, ze neemt niets van anderen aan. Zij is namelijk de enige op stal die al eerder een eigen paard heeft gehad, en denkt daarom meer te weten als anderen Verward
Ik heb besloten om me er niet mee te bemoeien, ik heb het al een paar keer subtiel (geprobeerd) te zeggen, maar ze luisterd toch niet. Als iemand anders zich aangesproken voelt Haha!
Be my geust Tong uitsteken

zeg maar tegen haar dat ik een Z1 ruiter ben, meerdere paarden heb waarvan 1 er door overbelasting op jonge leeftijd nu aardig verrot is helaas Verdrietig heb op 3 verschillende stallen gewerkt en voor een paar mensen hun paarden zadelmak gemaat, zou ze wel iets van mij aannemen Clown

moet je t wel zo zeggen en niet dat ik gewoon voor de lol dressuurwedstrijdjes rij en pas 3x Z1 ben gestart en verder in t bos rondhobbel Schijnheilig

maarja, ik denk niet dat ik lief en rustig kan blijven, omdat zij een jong paard vern**kt en ik dus zelf met een paardje zit waarbij dat bij de vorige eigenaren ook is gebeurd, dus of we dr iets mee opschieten vraag ik me af....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 17:43

Ik denk dat het niets uitmaakt, ze neemt toch niets aan van anderen
Maar je mag het proberen, ik denk alleen niet dat (gelukkig maar) ze in een korte periode gaat longeren, onze buitenbak ik een zwembad en haar paard heeft ernstige mok...