Natasha schreef:Waarom had je ene pony rugklachten?
Misschien omdat ie toch niet genoeg laag en rond loopt?Wat nodig is als er ruitergewicht op komt, om de bovenlijn te bespieren en de rug te sterken.
Dit gaat niet anders vanaf de grond, als met hulpteugels.
Longeren zonder hulpteugels heeft geen enkele nut, kun je je paard beter lekker in de wei laten staan.
waarom mijn pony rugklachten had. heb ik dat gezegd dan dattie rugklachten had... ik zei dat er een DA bij was omdat ik báng was dat hij rugklachten had. Heb volgens mij nergens iets gezegd over wat het nou precies was.... Ik heb die pony ook pas 6 weken, en we zijn ook bezig met grondwerk... evenals met mn andere pony zonder hulpteugels. Zoals ik al heb gezegd is dit gewoon mijn manier van trainen, en mijn mening, en hoeft niemand het er mee eens te zijn, ik wil alleen hiermee aangeven dat longeren zonder hulpteugels lang niet altijd "nutteloos" is
overigens, de DA heeft me verteld dat hij geen lichamelijke problemen heeft. en dat wil ik graag zo houden. Gezien mijn vooroordeel over hulpteugels, en mijn gebrek aan interesse ervoor, gebruik ik ze gewoon niet. Ik zou er toch meer kwaad dan goed mee doen, daar ben ik heel eerlijk in. En het werkt ook prima zonder =)