[AR] [NH] Mensen die NH niet snappen...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

EbbyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:25

Lastig al die mensen die zich afvragen wat jij nu weer voor geks aan het doen bent... Nou doe ik met mijn paard niet zo super veel grondwerk en dan vooral dat het nogal normaal lijkt dus veel vragen krijg ik niet. alleen dat het gevaarlijk is om met alleen een halster en een touwtje te gaan rijden, tsja, uitleggen luisteren ze toch niet dus dan laat ik ze maar...
Maar ik iig kan het nooit laten om mijn ideeen proberen over te brengen op een ander. Meestal maak ik een opmerking en leg het dan een beetje uit, vanuit de natuur van een paard. Moet je wel tactisch doen zonder namen te noemen want dan werkt het meestal niet. Nou ben ik meestal neit zo tactisch dus....
Mijn resultaat: iemand die afgestapt is van het oren leeg knippen en iemand die ik ga leren los werken (los longeren).
groetjes Ebby

PalemaTR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:25

Ach breek mij de bek niet open. Wordt er af en toe gallisch van. Ze staan allemaal met argusogen te kijken naar mijn touwhalster en vinden dat je daarmee totaal geen controle hebt. Hoe scherper het bit, hoe beter het paard luistert, denken ze dan. "En alleen met dressuur beleer je een paard". Alsof je alleen op die manier een paard kan beleren. In het begin stond ik het continue uit te leggen wat ik aan het doen was, maar ze staan er gewoon niet voor open. Dus ik mompel nu wat over freestyle, beleren zonder dwang en slaan en schoppen, etc. Ze knikken dan ja, en is mooi enzo, maar zie ze vervolgens weer met zweep en sporen op hun paard stappen. Het grappige is wel dat ik nu af en toe ook wat ruiters betrap die hun paard even uitstappen zonder zadel en alleen een halster, gewoon om te proberen. Dan moet ik wel weer even gniffelen. Ach, al steken ze er maar 1 % van op. Dat is toch al weer wat gewonnen voor het paard. Al zien ze maar dat mijn paard superbraaf is zonder te hoeven meppen of schoppen. Misschien gaan ze daar dan ook een beetje over nadenken. Gewoon lekker doorgaan en je eigen plan trekken.