gijsenkim schreef:nog wat foto´s van mij
moge duidelijk zijn dat we met buiging bezig waren![]()
![]()
[HAW] Kim op haar oude bijrijdpaard (met slof!!)
en hier nog een topic waar ik de slof alleen als noodrem heb, op pagina 3 en 4 staan de foto´s
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
gijsenkim schreef:nog wat foto´s van mij
moge duidelijk zijn dat we met buiging bezig waren![]()
![]()
gijsenkim schreef:nee hoor is helemaal geen grapje, het is echt waar....... misschien gebruiken andere mensen om het paard in de krul te trekken maar ik alleen als het paard andere ideeen heeft dan ik
![]()
Kan ik gewoon op een gebroken trensje in alle rust en eenvoud met een paard werken en mocht ie van kiet willen lukt het m lekker niet........... en jij waar gebruik jij een slof voor dan????
MinX schreef:dat zal ik zeker niet ontkennen dat dat aan mijn (gebrek aan?? =S) inzicht ligt. Met een slof doe je vaak meer fout dat goed. Als je goed weet wat je doet, en je doet je paard er geen kwaad mee (kan dat? als je een slof gebruikt en hem in een bepaalde houding dwingt?...) tja, ga gerust je gang. Jouw paard is mijn paard niet, en als jij denkt dat het voor jouw paard goed is... prima... =S
Maar waarom zou je in hemelsnaam zulke "hulp"middelen, of liever dwangmiddelen gebruiken als je paard ook zonder troep keurig loopt? En ga me niet vertellen "mijn paard loopt niet zo zonder slof" want dat ligt dan aan jouw gebrek aan longeerervaring. Als jij écht kan longeren, kan je je paard zonder enig tuig precies laten lopen zoals jij wil. en dan heb je dus geen slof nodig. Zodra ik dus mensen met een slof zie longeren, kunnen ze in mijn ogen ófwel niet longeren, ófwel ze nemen geen tijd voor hun paard. Want ik vraag me altijd af, waarom die mensen wel een slof nodig hebben, en ik mn paard in diezelfde houding longeer, maar dan zonder enig tuig.
Tegenwoordig moet alles maar "snelsnelsnel" We gooien onze paarden tot 3 jaar in de opfok(niet dat daar iets mis mee is hoor, don't get me wrong!), en dan met 3 1/2 willen we dat ze keurig lopen, braaf zijn, enz enz. En ja, dan heb je inderdaad dit soort dwangmiddelen nodig om da voor mekaar te krijgen. Maar dat het in mijn ogen niet juist is, dat zal nu toch wel duidelijk geworden zijn?
heb ik nog heel even een vraagje... heb je een heeeeel goede reden waarom je je paard met slof rijdt? Dan wil ik die heel erg graag horen. Ik sta namelijk best open voor de mening van iemand anders, ook in deze kwestie, maar dan moet die ander toch met zeer goede argumenten komen.
Levade schreef:Bbrr, bedankt mensen voor dit beetje nog extra overtuiging van de onzin van hulpteugels. Overal stuk voor stuk op alle foto's (die dan nog maar stille moment-opname beelden zijn) geen ontspanning en het gewicht op de voorhand. Tja het zal er zeker vanaf hangen wat je bedoeling is... Ik weet in elk geval dat ik die fysio&instructeur van renske20 voor mijn paardje nooit wil hebben!
Levade schreef:Bbrr, bedankt mensen voor dit beetje nog extra overtuiging van de onzin van hulpteugels. Overal stuk voor stuk op alle foto's (die dan nog maar stille moment-opname beelden zijn) geen ontspanning en het gewicht op de voorhand. Tja het zal er zeker vanaf hangen wat je bedoeling is... Ik weet in elk geval dat ik die fysio&instructeur van renske20 voor mijn paardje nooit wil hebben!
levade schreef:Bbrr, bedankt mensen voor dit beetje nog extra overtuiging van de onzin van hulpteugels. Overal stuk voor stuk op alle foto's (die dan nog maar stille moment-opname beelden zijn) geen ontspanning en het gewicht op de voorhand. Tja het zal er zeker vanaf hangen wat je bedoeling is...
Duncan schreef:'t is maar net hoe je het bekijkt. Omdat een paard een ruiter op zijn rug moet dragen, zal hij zijn rug moeten gaan gebruiken. maar waarom drukken dan zoveel parden hun ruggetje weg? Juist, omdat de ruiter nog niet in staat is om goed mee te bewegen, of omdat het paard nog niet sterk genoeg is om een ruiter te dragen. Dan vind ik het een totaal verkeerde beslissing om er een hulpteugel (wat voor een dan ook) aan te hangen. Ik weet niet waarom renske20 haar paard met slof (ZO STRAK) longeert ('t is op aanraden vd DA, maar wat er was), maar hier stop je het probleem mee weg, net als een slof als noodrem gebruiken. Paarden zijn vluchtdieren, maar als je je als sterke leider opsteld zal het paard niet vluchten voor jij ook vlucht. Voor de mensen die de tijd niet nemen zo'n leider te worden of het gewoon niet kunnen, zijn er sloftuegels en de andere berg rommel, maar dan vraag ik me af, ben je je paard dan wel waard? Bedenk eens bij jezelf hoe het voelt om een stuk ijzer door je mond getrokken te krijgen in noodgevallen (je slaat waarschijnlijk nog meer angsten uit...), met in je achterhoofd dat een paard veel gevoeliger is dan de mens....sorry hoor, ik vind het belachelijk
hier ben ik het dan ook helemaal mee eens!
(ik heb de laatste zin eruit gehaalt omdat ik niet weet wat renske's paard mankeerd(e))(het is niet op de foto's te zien in ieder geval!)