Citaat:De eerste stappen van Nh zijn duidelijk maken dat jij een rangorde hoger staat dan je paard op een vriendelijke manier dmv van de join up. Als je het niet weet; dit is het paard uit jouw kudde wegjagen tot het iwl onderhandelen over het leiderschap. Jij wordt de leider!!!!
Er is in een kudde geen een paard die het in zjn hoofd haalt zijn leider te bijten of te schoppen hem terugmeppen of schoppen heeft geen zin op de lange termijn. Want de rangorde is nog steeds hetzelfde.
maar je wordt niet zomaar leider, die moet je afdwingen idd, maar join up vind ik niet altijd bijzonder vriendelijk. En leiderschap komt niet door vriendelijkheid.
Wat ik heb gezien tussen de gevechten om het leiderschap ging het er zelfs vrij ruig aan toe. En het leiderschap wordt steeds weer op de proef gesteld en uitgedaagd. En gaan ze ook het gevecht aan met elkaar en de leider moet zijn leiderschap verdedigen. En paarden zullen het idd blijven proberen, maar in de natuur gaat het er ook vrij ruig aan toe dus een klap zie ik gewoon als een bok of een schop of slaan van een paard terug. Hoe los je dat dan op de NH manier op als ze je uitproberen want NH of boerenverstand ze proberen je uit!

, ben wel benieuwd)
Dit soort begrippen liggen totaal aan het paard.