[AR] Lamoen schiet door lichtoog naar voren, help!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bianca5055

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:46

Misschien als ander alternatief kun je het achterste oog groter laten maken.
Dan moet die wel groter worden als je licht oog.
Een voordeel is dan dat je lichtoog er wel tussen past maar niet meer te ver naar achteren kan.
En daarbij je broek strakker zoals al meer is gezegd.

JoepenMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:26

Het lijkt op de foto of de hoek te groot is. De krachtenresultante is niet alleen naar achteren gericht, maar ook naar boven, waardoor het lamoen naar boven komt. Wat ik niet goed kan zien, staat de broek wel op de juiste spanning?? Voordat het lichtoog "vrij" komt moet de broek de duwende kracht van de kar opnemen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:24

Ik zie de foto nu pas goed. WIj hebben een bijna gelijke lamoen opbouwen wij moeten van onze intructeur de lichtogen tussen de twee uitsteeksels op de lamoen plaatsen zodat het lichtoog zit ingeklemd min of meer. Sinds die tijd zit het bij ons goed en schuift het niet meer.

Ook moesten we de lamoen iets draaien zodat de knik in de lamoen meer naar het paard wijst pv omhoog. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan vinden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:40

Hier een vooraanzicht. DAn kun je zien hoe we de lamoen moeten stellen.
(en ik weet dat er nog een riempje loshangt Tong uitsteken , we waren nog aan het inspannen Clown )
Afbeelding

Hier een idee van de plek van het lichtoog tov de lamoen. Zoals je ziet hebben we ongeveer dezelfde vorm.

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 22:06

Allemaal bedankt voor de tips en het meedenken!

Inmiddels hebben we de oplossing aardig gevonden dankzij Albert! Hij wilde vrijdagavond even tijd voor ons vrij maken toen wij in Kootwijk zaten, echt onwijs fijn!

Hij heeft de lichtogen een gat lager gehangen, de strengen een gat strakker gezet, de broek een gat omhoog gedaan, en de buitensingel door de ringen op het lamoen gehaald (die waar het lichtoog steeds overheen schoot), zodat de boel wel stil moest hangen!
Alles zit nu netjes en past mooi! Ik ben er heel blij mee! OK dan!

Toen alles versteld was is zijn we nog een stukje wezen rijden in het bos, heerlijk om zo het bos in te kunnen rijden (we hoefden niet eens over de weg om er te komen)!
Fie liep heel braaf en het lamoen bleef keurig stil hangen!
Dat was nog eens een nuttige (en leuke Lachen ) meeting!

Albert, nog bedankt!