[AR] [NH] even opscheppen ...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 16:57

xxNicolienxx schreef:
Terwijl ik met NH bezig was en die rare zweep een carrotstik was Tong uitsteken

Toen wij nog bij een manege met een hoop dressuurfiguren stonden was het elke keer raak. Wij stonden los te werken met een leadrope en kregen daar de eerste 3 maanden dagelijks commentaar op.
Varierend van: "wat sta jij nou achterlijk te doen met dat touw?" tot een heel vriendelijk: "ben je je longeerzweep vergeten? Wacht, ik pak de mijne wel even voor je!"
De meeste opmerkingen waren wel vriendelijk of nieuwsgierig, maar je wordt er soms zo moe van!

Nicolien_DF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:37

Ja, idd! Terwijl NH echt voor iedereen aan te raden is!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:03

Nu moet ik eerlijk bekennen, mijn paardjes zijn werkelijk zo rustig dat ze het allemaal uit zichzelf doen! Nouja, alles... Maar als ik terug kom van het rijden en de pport open doe dan laat ik mijn paard rustig los staan en die blijft rustig wachten. Als de poort dan open is dan roep ik haar en dan kuiert ze rustig achter me aan naar binnen. Laatst liepen er een paar pennymeisje om me heen en idd, meteen, moet je hem niet vasthouden?! en dan al meteen naar de teugels grijpen natuurlijk.
Maar echt NH, daar wil ik me idd nog eens echt in gaan verdiepen, je kan er zulke leuke dingen mee! Dat zie je nu wel weer Knipoog

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:17

Dit is echt herkenbaar ! ik lach me slap. " ik zal je mijn longeerzweep wel even lenen" is mij ook overkomen. of " wat longeer jij raar "

Pin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 08:55

Haha, leuke actie met die Shire! Tong uitsteken
Ik heb zelf een verzorgpony, die me nu echt als zn leider ziet. Ik was gisteren aan t rennen, in n kleine longeerbak bij ons, als een leidende merrie Lachen met die pony achter me aan, dravend en zelfs nog een stukje galloperend! Toen ik stil ging staan, remde hij ook meteen af en bleef netjes achter mijn schouder stil staan, wachtend tot ik weer een stap zou zetten en hij weer met me mee mocht lopen. Echt leuk is dat!!

De eigenaar van mn verzorghaffie stond erbij te kijken, zo van: kijk dat nou joh! Hij vindt het wel gaaf hoor.

Maar een pensionklant stond er ook even verwonderd naar te kijken, ze snapte volgens mij alleen niet veel van wat ik aan het doen was. Even later ging ze na mij die bak in met haar paard (waar ze al jarenlang de eigenaresse van is), om even te laten zien hoe je moet longeren: met een grote longeerzweep, weinig lichaamsbewegingen maken en als 'ie niet wil lopen, geef je 'm gewoon een mep met die zweep. Hierbij had ze nog hulp nodig van iemand anders ook, die het paard met een zweep de hoek uit moest jagen als het 'koppige beest' erin stil bleef staan...
Want de paarden van anderen zijn idd altijd moeilijker!

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:54

hahaha, vet!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:22

haha dat lijkt me zo leuk om met je paard te kunnen doen, alles is dit topic trouwens Lachen supermooie manier om met je paard om te gaan, en als ik op een dag tijd (en geld?) heb lijkt het me super om te leren
het enige wat ik doe is door de bak lopen en dan komt ze me achterna lopen, of naast me lopen, ook als ik ga rennen, achteruit loopt of gekken bochten enzo (en als ik ga huppelen, kijkt ze me heel gek aan Tong uitsteken), maar dit doet ze allemaal uit zichzelf, daar heb ik niets voor hoeven doen Lachen

Pin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 23:43

Ja leuk is dat he! Goed joh dat ze je uit zichzelf volgt!
Verder dan dat kan ik ook nog niet hoor met NH. Maar over een paar jaar wil ik een eigen paard kopen en dan wil ik er ook echt meer van gaan leren!

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:00

memory schreef:
Was laatst buiten aan het rijden op mijn halster en één teugel. Kom ik een meneer tegen (reed met slof) die vraagt "Goh rijd je altijd zo met halster?" ...eehhmm ja, rijd u altijd met slof? Haha!

Dat vind ik echt geinig! Wat zei de meneer terug??

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:23

Altijd leuk, zo'n verhaal. Iets dergelijks had ik vorige keer ook. Ik reed buiten op de tinker van mij tante, lekker relaxed zonder zadel met een halster aan de lange teugel. Het was alleen nogal druk in t dorp (er is in de zomer altijd veel toerisme).
Nu is dat paardje super verkeersmak,. Er was allerlei volk op de been natuurlijk, allemaal oh's an ah's om dat 'koepaard' (jah, de eeuwige vloek van rijden op een bont paard - al die mensen die altijd zeggen, 'oh kijk, das net een koe, maar dan als paard! hahahahaha! Zie je dat, zie je dat?'). Komt er een stel opgeschoten gassies in een cabrio langs. Enfin, van het soort vervelende etter. Beginnen te joelen en te schreeuwen, heel hard gas geven op het moment dat ze me passeren (zo dicht mogelijk er langs, natuurlijk - ik zat bijna met mun paardje in een portiek geperst) knetterhard toeteren. Tinka loopt rustig door, draait dr oren een beetje heen en weer, briest eens even en kijkt een beetje verstoord naar al dat kabaal. Stapt vervolgens weer rustig verder, terwijl die vervelende etterbakken mij met open mond aankeken. Tja mensen, sommige paarden zijn nou eenmaal nergens van onder de indruk! Haha!

@ Feufollet: Wat leuk trouwens dat je een shire hebt! Dat vind ik echt geweldige paarden, zo mooi, met van die mooie lange sokken en van die lieve hoofden. Een kennis van me heeft er ook een, echt een schat van een beest. Wel een schat van rond de 2 meter schofthoogte, dus ik zag het helemaal voor me hoe je paard zich rustig opzij draait terwijl zo'n ambtenaartje zn ogen bijna uit zijn kassen rollen. Geweldig gewoon.
Cool Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 19:06

asjoe4ever schreef:
whaha...

als je zo lekker langs de weg loopt met je pony, beginnen sommige meteen e zeuren: goh, moet je er niet op??
das ook zoiets iritants!
maar wel grappig

Ja. had ik pas ook. Maar dan met een stokkkreupele pony

memory

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 19:43

Citaat:
memory schreef:
Was laatst buiten aan het rijden op mijn halster en één teugel. Kom ik een meneer tegen (reed met slof) die vraagt "Goh rijd je altijd zo met halster?" ...eehhmm ja, rijd u altijd met slof?

Dat vind ik echt geinig! Wat zei de meneer terug??

Ik vroeg het niet echt hoor Haha!, zou niet durven. Kwam er om eerlijk te zijn ook niet op op dat moment hoor, anders had ik het misschien wel gevraagd Haha!

LegallyBlond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:20

Ja irritant is dat he? Dat je je paard kan rijden met touwhalster is een kwestie van vertrouwen en oefenen. Zo heb ik ook dat mijn paarden gewoon los achter mij aan lopen. En ik kan ze overal rustig laten staan zonder dat ze weglopen. Terwijl ze toch een heet karakter hebben. Maar dat is gewoon een kwestie van vertrouwen en het zit zeker niet in het karakter van de paarden want toen ik ermee begon was er bij wijze van spreken geen land mee te bezeilen, en nu lopen ze mak als een lam achter me aan en blijven ze rustig alleen staan. En al die mensen dan van "Ooh, kijk nou, dat is een braaf paard!" Nee, niks, dat is een kwestie van wederzijds vertrouwen!
Goed dat je ze een hak hebt gezet!

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:31

Ik vind het echt gaaf dat er zoveel mensen met halstertje en-/of zonder zadel rijden. Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen
Waarom niemand bij mij in de buurt >;) Verdrietig

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 16:16

hihi cool zeg Haha!
mooie shire trouwens (heb ff in je profiel gekeken Knipoog )

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 17:14

Hahahaa, geweldig dat van die Shire Haha! Haha!

Als ik een buitenritje maak aan een lange teugel, heb je ook zo van die mensen: ''Denk er maar om hoor, het is een arabier. Straks vliegt ie er vandoor'' Tuurlijk mevrouw Haha!

Op zich is het wel grappig, al wordt je er af en toe ook doodziek van Rolleyes

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:39

Amethyst schreef:
Als ik een buitenritje maak aan een lange teugel, heb je ook zo van die mensen: ''Denk er maar om hoor, het is een arabier. Straks vliegt ie er vandoor'' Tuurlijk mevrouw Haha!

ook zo'n bekende ja, alle arabieren zijn wild en druk en onbetrouwbaar Rolleyes En zij kennen mijn arabier beter dan ik, terwijl ik toch al 5 jaar dr baasje ben Bloos!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:20

Precies ja... zij zullen mij wel ''even'' vertellen hoe het moet... Rolleyes

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 21:17

Mietje schreef:
mooie shire trouwens (heb ff in je profiel gekeken Knipoog )

Dank je, dat vond ik nou ook Haha!
Ik zag in jouw profiel trouwens dat je bij mij in de buurt woont! Toevallig Lachen
Leuke haflingers trouwens! En met vrijheidsdressuur wil ik ook ooit eens aan de gang, het boek ligt al klaar in de kast. Maar nu eerst Parelli 1 en 2 doen en dan zie ik wel weer verder.

Isleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:46

Schijnheilig

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 11:34

Heysz Feu Knipoog

Stoere actie hoor Haha!
Broertjelief staat al verbaasd te kijken als Par meeloopt als ik kom zeg....laat staan hoe die zou kijken bij zo'n situatie.

Maar zoals al gezegt hierzo, degeen die het kunnen hebben een makkelijk paard...degeen die het niet kunnen hebben gewoon een lastig en moeilijk paard.

Ik kan niet op Par hobbelen zonder zadel en met halster....dan hobbel ik er even hard weer naast hahahaha
Maar daar gaan we aan werken *aan mij dus* en dan komt die ook wel goed....

Ik denk ook dat veel mensen het interressant vinden staan om te kunnen zeggen: Bij mijn paard kan dat niet hoor...die is daar veelste lastig voor.
Zelfde als : MIjn paard vertrouwt alleen mij want hij is vroeger mishandelt, dus hij is eenkennig.

Par kent verder geen trucjes, tuurlijk ze gaat om als ze om moet, wandelt netjes achter me aan en komt naar me toe als ze los staat en ik roep der....maar daar zijn er maar weinig van onder de indruk en dat is dan vooral omdat mijn paard gewoon zooooo braaf is Tong uitsteken

Heb wel gelachen toen Ellie bij ons op stal kwam....iedereen gewaarschuwt *vooral de jongere meiden* dat ze nog weleens een hap nam en schopte dus dat ze uit moesten kijken bij haar.
Dus die meisjes heel erg op hun hoede he...levensgevaarlijk paard Haha!
Na een paar weken was het er grotendeels uit en liep ze los naast me de stal in en uit, volgt me in de bak als een hondje.
Komen we de bak uitlopen, richting stal, halstertouw over haar nek geslagen, en daar staan de meisjes verschrikt te kijken.....daar kot dat levensgevaarlijke beest en ze loopt los!!!! Nagelbijten / Gniffelen

Na die dag durven ook de jongere meisjes Ellie weer te aaien, ze is immers superbraaf geworden Tong uitsteken Knipoog

MinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:37

haai
geweldige actie met je Shire!! haah! ik zie jullie daar echt al staan! =P
met t paardje van mn avatar reed ik vaak ook zo buiten, halstertouw (leadrope van parelli) om zn nek, en rijden. Er was een stuk waar hij lekker mocht galopperen. En dan echt vol hard. Hij was ex-rendraver, en hij kón me daar een partij hard lopen =D jammer alleen dat "oom agent" me aan het einde van de laan op stond te wachten... ik zou "levensgevaarlijk en onverantwoord" bezig zijn geweest, want ik zou het paard niet onder controle kunnen hebben zonder zadel en bit. Nou, dan zeg je tegen mij écht iets verkeerd!
Ten eerste kan k niet rijden mét zadel, en ten tweede had ik dat paard echt helemaal onder controle, hoe had ik hem anders binnen 5 passen terug naar halt? Nee, toen wist ie even niets te zeggen... ik mocht afstappen en naar huis wandelen. Ben afgestapt, heb 3 passen gelopen, ben op mn paard gesprongen en dezelfde laan nog eens doorgecrossed, nu de andere kant op. Geweldig gereden!
Baai, MinX

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 23:45

Gek is dat eigenlijk. Om de een of andere reden denken mensen dat als je met een paard bezig bent zonder allerlei tuigage en hulpmiddelen, je dat paard minder onder controle hebt dan wanneer je het paard aan alle kanten in bindt!
En ze vragen zich dan blijkbaar niet af of ze dat niet verkeerd bekijken!
Of zouden ze werkelijk denken dat iemand van gemiddeld 60-80 kg door middel van wat leren riempjes opeens op kracht alleen een paard van al gauw minstens 500 kg in bedwang zou kunnen houden. Dat is toch eigenlijk stom!?!

En Sily, had je nog meegekregen dat de mutsen een dag bij mij willen organiseren deze zomer? Als je ook kunt komen kun je eindelijk mijn paardje eens proberen Haha!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:54

Neeeeeeeeeeeeee niet meegekregen dus...maar zal toch wel mee mogen Schijnheilig Bloos Haha!

Moet nog steeds de wilde Yoseph berijden Haha! Tong uitsteken *of toch maar niet...gezien jouw val Verward *

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 08:48

Tuurlijk mag je mee!
Sily schreef:
Moet nog steeds de wilde Yoseph berijden Haha! Tong uitsteken *of toch maar niet...gezien jouw val Verward *

Niet wild, speels Haha!
En die val was 100% mijn eigen stomme schuld. Ik voelde dat hij druk was, dat ik niet lekker zat en dat ik beter rustig aan kon doen, maar moest toch zo nodig een galop (die hij helemaal nog niet echt kan) proberen.
Tja, dan vraag je om problemen
Hij is heel lief, als je iets gaat vragen zal hij je waarschijnlijk wel uitproberen! Maar zolang jij redelijk blijft, doet hij dat ook.