Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ik heb er nooit aan getwijfeld of wat hij schreef allemaal klopte, maar vond dat hij wel wat bescheidener had mogen zijn. 
MelanieS schreef:Ik heb het boek van Monty Roberts een aantal jaren geleden gelezen en hoewel ik de details niet meer precies weet, kan ik me wel herinneren dat ik het een enorme opschepper vond! Zo van: "kijk mij nou goed zijn"![]()

Maar bij mij dan zonder strak touw en zonder voortdurende rondjes draaien.
fantastisch! 

Cassidy"]
[quote="MelanieS schreef:Ik heb het boek van Monty Roberts een aantal jaren geleden gelezen en hoewel ik de details niet meer precies weet, kan ik me wel herinneren dat ik het een enorme opschepper vond! Zo van: "kijk mij nou goed zijn"![]()

Dat gaat dus ook over de toepassing op mensen, bedenk ik me net. Ik ben het er mee eens dat dit echt te ver gaat!! Wat maakt die man bevoegd om een en ander op mensen toe te passen?
Ik heb net ook even de link van Monty Roberts' site gelezen en inderdaad "HUIVER"! Denk dat die man denkt dat hij God is ofzo. Wederom een hoog "kijk mij nou" gehalte!!
) echt pro Monty Roberts maar ik ben daar nu toch wel anders over gaan denken... dat de site amateuristisch oogt zegt alleen iets over de 'webdesign' kwaliteiten van de beheerder/ontwerper, maar als ik de teksten lees komt het op mij over dat ze geschreven zijn door intelligente en redelijk denkende mensen... en het feit dat Monty's broer, tante en 'cousin' zich iig woordelijk tegen hem hebben gekeerd geeft mij toch echt ook stof tot nadenken... je keert je imo echt niet zomaar tegen je broer... of je neef... nee, waar rook is is geloof ik toch ook wel vuur... ik ben no steeds weg van de methode zoals omschreven door Monty Roberts, maar mijn respect voor de man zelf is wel verdwenen... beroemdheid en rijkdom dien je imo niet te bereiken over de ruggen van je ouders (of andere familie)...

Astragirl schreef:Het is deze site die ik nogal 'amateuristisch vind' er zijn geen enkele bronnen dat monty het bij het juiste eind heeft, maar dit geloof ik toch echt wel niet! sorrybeetje té volgens mij.
Verder ben ik wel tegen ide mensen- techniek, mensen zijn geen paarden
) 

Astragirl schreef:Cassidy, ik heb wel degelijk een mening= ik geloof er niet in. Omdat ik geen harde bewijzen van beide kanten heb gezien. Iedere bekende persoon heeft zo een legertje 'tegenstanders'. Maar monty zelf intreseert me eigenlijk niet. Ik geloof wel in de 'juiste' join-up zonder die wantoestanden, voor de rest kan ik absoluut niet oordelen over die man. Hij schrijft iets, de rest schrijft iets, wie heeft gelijk? Wie wil sensatie?
En jouw mening is dan enkel gebaseerd op die roddelpers. Is dat diplomatisch?
En ik neem het niet echt voor hem op, ik weet gewoon echt niet wat er nu allemaal juist is of niet. Maar daarom val ik hem niet direct aan. Ik hou me er gewoon niet mee bezig, geen tijd voor+ geen moeite aan besteden Zoals je zelf zegt: het zijn geruchten. En als het waar is dan is dat echt erg allemaal, maar ik ga niet stoppen met join-up omdat monty liegt. Ik vraag me af of er krantenartikels zijn over deze kwestie of enkel sites? (trouwens heb de artikel swel doorgelezen, en de tekst is exact hetzelfde op beide sites, het gaat dus over 1 strook intervieuws die al dan niet echt zijn)

Lhundol schreef:http://www.citizensforjustice.org/monty/queries.html
is allemaal onzin! geloven jullie het zelf?ik heb het boek van monty roberts een jaar geleden gelezen. ndat ik hem op de equitana een show heb zien geven. wow! ik was toen al fan van hem...
ik vind zijn methode de fijnste om te gebruiken. het is op zijn manier ook het makkelijkst uit te leggen. vooral omdat er veel kinderen op mijn pony rijden. hij is vroeger gebruikt als cursuspony voor NH cursussen. en de lichaamstaal zit er dus heel goed in! de kinderen kunnen zo beter met hem overweg nadat ik het jonge paardje wordt uit de kudde gezet verhaaltje heb verteld....!
over 2 jaar ga ik als vrijwilliger werken op zijn ranch en zo de curus doen!
(hij schept niet echt op in zijn boek, ik denk dat hij het zelf ook moeilijk kan geloven allemaal...) lees: ik prijs monty niet de hemel in hoor!
) nee, zaligmakend is het voor mij zeker niet meer sinds ik mijn oogkleppen en roze brilletje af heb gedaan. Ik heb aanzienlijk meer respect voor mensen die iets soortgelijks bereiken zonder daarvoor over de rug van hun ouders te gaan... en ja, voorheen dacht ik net als jij... tot ik besloot minstens even open te staan voor de links die Cassidy heeft gemeld, die komen imo toch wel degelijk geloofwaardig over. Helaas.