Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
carola schreef:Leuk om dit te lezen van iedereen!
Ik rij enkelspan paard met een 10 jarige KWPN ruin. We rijden al enkele jaren in de ZZ dressuur, Z vaardigheid en M SGMW. Sinds een paar jaar heb ik een eigen bedrijf en ik ben vooral van april tm juli erg druk (seizoenswerk). Dus juist het SGMW seizoen is best heel lastig voor mij. In de SGMW zou ik graag verder komen, maar met mijn werk is dat bijna niet te combineren. Laat staan het internationale werk...
Ik heb wel een collega menner die hem ook in de ZZ dressuur heeft uitgebracht (ook al met 40 wp ofzo), zij is even uit de running ivm prive-omstandigheden. Maar sinds kort rijd mijn werkneemster hem ook.
Maar doordat ik steeds de belangrijste maanden mis heb ik de laatste jaren best een beetje een dip gehad in mijn doelstellingen en heb ik mijn paard bijna verkocht. Maar goed, ik heb nu wel een paar leuke indoormarathons achter de rug en ik ben wel weer lekker aan het rijden. Volgende week gaan we voor het eerst sinds 2,5 jaar weer ZZ dressuur starten. Héél benieuwd hoe dat gaat! Hij heeft met die andere menner de laatste jaren wel veel ZZ dressuurwedstrijden gereden (oa Hippiade), maar voor mijzelf is het al weer lang geleden.
En heel leuk: na mijn start mag hij nog weer de ring in maar dan om 2 B proefjes te lopen met het meisje die bij mij werkt en hem ook rijd.
Voor mijzelf heb ik dus weinig doelen meer, en dat is zeer demotiverend. Maar het zou wel leuk zijn als hij als schoolmaster mijn werkneemster een eind verderop kan helpen.
Verder heb ik nog een 2 jarige staan. Aankomende winter wil ik daar langzaam wat mee beginnen.
Dennis schreef:Ik ga zaterdag naar Benningbroek met het 2span. Voor de competitie in de M. Omdat mijn ene merrie niet thuis staat heb ik al 2 weken geen 2span gereden.
En zondag zou ik alleen Ebje M enkelspan rijden in Barsingerhorn, mijn thuis vereniging. Maar heb Deedee ook bij geschreven in het ZZ.
Deedee is ivm dracht al 1,5 jaar geen enkelspan gestart. Met het indoor kampioenschap dressuur hebben ze hier in West zaterdag de 2spannen en paarden en zondag enkelspan pony. 2span loopt het best dus besloten om dit keer 2span te starten (ipv 2x enkelspan). Maar omdat er veel inschrijvingen zijn bij de pony's hebben ze de Z en ZZ naar de zaterdag verschoven. Dus als ik toch helemaal naar Zwartewaal rij ga ik liever heen voor 4 proefjes dan voor 2. Maar dan moet er wel geoefend worden. Vind het wel weer spannend om na zo'n tijd meteen weer ZZ te moeten.
Dennis schreef:Kwestie van 1x pony's netjes maken, zaterdag bij thuis komt ff ene wagen van het frame en andere wagen er volgende ochtend weer op, tuig omruilen, hooinetje aanvullen en klaar.
Kwa voorbereiding valt dit dus alles mee.
Lastigste is dat mijn pony's tijdelijk op 2 verschillende stallen staan, en wagens ook. 2span wagen staat thuis, enkelspan wagen op de andere stal.