Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Freddydeshet schreef:Ik heb een idee voor een tijdelijke oplossing, ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik dacht, wat nou als ik aan Voskamp vraag of ze alleen de draaischijf goed repareren en de lamoenen stevig maken(200,-),dan is de kar tenminste nog bruikbaar voor het evenement volgende week. Dan kan ik de kar nog een aantal weken gebruiken terwijl ik een nieuwe zoek.
Ik moet nog vragen naar de prijs.
Wat denken jullie?
Ik zou kijken dat ik een handige Harry in de buurt heb, die snapt waar ie mee bezig is, en het even zelf doen.
Ik ben niet erg onder de indruk van de "schade" en kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat Voskamp jouw gewoon een nieuwe wagen gaat proberen te verkopen.
Ladygiroc schreef:Gezien je meermaals aangeeft veilig te willen rijden zou ik heel gauw afscheid nemen van dit barrel. Dit is een chinees lichtgewicht dingetje waar je niet je leven op wilt hebben achter je pony. Ik weet niet wat voor evenement je wil rijden maar ik zou bij elke hobbel die je rijdt bang zijn op de grond te eindigen.
Opzicht ben ik het eens met de laatste zin van ikke maar in dit geval moedig ik het alleen maar aan.
Ts, hou MP in de de gate voor een vierwieler met 16 of 18 inch wielen. Hoe groter de wielen hoe makkelijker het rolt. Daar kun je dus mooi het verschil in gewicht mee compenseren.
welmoedz schreef:12 inch wieltjes zijn juist echt best wel zwaar in zand, dan heb je heel veel weerstand. Als ik jou was zou ik verder kijken en in deze geen geld steken, Voskamp is daarin goed te vertrouwen. Ik zag goede tweedehands te koop bij van veluw!
[ [url=m/DBarz8.jpg]Afbeelding[/url] ]
welmoedz schreef:12 inch wieltjes zijn juist echt best wel zwaar in zand, dan heb je heel veel weerstand. Als ik jou was zou ik verder kijken en in deze geen geld steken, afhankelijk van wat Voskamp zegt, maar die is daarin goed te vertrouwen. Ik zag goede tweedehands te koop bij van veluw!
[ [url=m/DBarz8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Freddydeshet schreef:Elisa2 schreef:Als ik het goed begrijp, kun je met deze kar na de reparaties hooguit 1 jaar verder? Als dat zo is..dan is een reparatie weggegooid geld natuurlijk.
Is de kar niet dusdanig op te knappen dat hij nog wel een jaartje of 5 mee kan?
Nee, de kar is van zo goedkope/slechte kwaliteit dat ik echt niet verwacht( en ook de verkoper van Voskamp ook niet) dat de kar langer mee kan dan een jaar..
_Nelleke_ schreef:Ik heb een zelfde formaat shet als jij voor de wagen (ongeveer 1.04m) en ik heb zowel een 4-wieler als een sulky. Mijn vierwieler is zo'n zelfde als hierboven bij van Veluw mensport en de sulky is een HCA met 19 inch wielen.
Allereerst, vergis je niet in het gewicht van je shet. Die van mij is echt groot en stevig gebouwd maar weegt toch maar 187kg (gewogen bij Utrecht). Dus dat rekent misschien wat realistischer dan 250kg. Bovendien, als je pony toch 250kg weegt is het waarschijnlijk vooral ook overgewicht en kan je pony dus niet meer gewicht trekken maar juist minder. Zou uit gaan van max 200kg.
Dat gezegd hebbende, ik rij zelf echt vele malen liever op mijn HCA sulky. Het voelt op alle fronten veiliger voor mezelf en eerlijker voor de pony. Mijn vierwieler zou rond de 130kg wegen, maar vind ik oprecht veel te zwaar om enkelspan ergens anders op te rijden dan vlak asfalt. En je gewichten schieten al snel omhoog: 130kg wagen, ik weeg zo'n 70kg incl kleding/cap/schoenen, mijn droom is zo'n 50kg maar dan zit je dus toch al op 250kg, voor een pony van 187kg vind ik dat gewoon echt heel pittig te noemen en niet eerlijk als je op zand rijdt.
Daarbij zou ik gevoelsmatig op de vierwieler nooit zonder groom rijden en op de sulky gaat dat prima. Je bent toch wendbaarder en heel eerlijk, ik heb mezelf met de sulky al een paar keer heel gemakkelijk uit een benarde situatie kunnen redden wat me niet was gelukt met een vierwieler zonder uit te spannen. Bijv. een omgevallen boom op een smal pad waar ik met de sulky prima kon draaien maar een vierwieler niet. Een menpad die toch ineens zo smal wordt als een enkelspoor ruiterpad kun je met de sulky prima door. Net als over paaltjes, hele schuine paden, hobbelige paden, boomstronken, zware zandpaden etc.
Dus heel eerlijk, ik zou lekker kijken naar een HCA sulky met 19inch wielen. Dat gaat je echt heel veel plezier opleveren.
Ladygiroc schreef:Weet je, beide hebben voor en nadelen. Ik heb een tweewieler maar op de weg vind ik een vierwieler veel comfortabeler zitten. Een sulky/tweewieler schommelt, hobbelt, beweegt of hoe je het ook wil noemen, veel meer. En juist daardoor vind ik een tweewieler op ongelijk terrein weer veel fijner omdat, als ie goed in balans is, je niet elke oneffenheid voelt.
Freddydeshet schreef:Het is ook zo moeilijk want om een tweewieler goed te proberen moet je meteen een dure goede hebben anders klopt de ervaring zoiezo niet lijkt me. Dus kan ook niet even een goedkope aanschaffen om te kijken wat ik er van vind..
Freddydeshet schreef:Ik had ook het idee dat ik redelijk goed gegokt had met 250kg. Hier een foto van hem naast een ijslander van ongeveer 450kg gok ik. Is een foto van de herfst, in middels is hij al wat meer afgevallen. [ [url=m/joIDiq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Freddydeshet schreef:Even een update; Voskamp heeft de kar bekeken, en zoals de kar nu is, is die niet veilig. En om veilig te maken kost het alleen al in onderdelen rond de 500 euro.
Dus dat wordt m niet..
Ik ga dus maar een zoektocht beginnen voor een nieuwe menwagen.
Eerst maar proberen deze te verkopen en nog iets geld voor te krijgen.
Voor de mensen die het leuk vinden om mee te zoeken, dat zou ik erg waarderen![]()
Als iemand heel toevallig een menwagen te leen heeft voor aankomende zondag hoor ik het ook graag. kleine kans maar ik vraag het toch.