[AR] Wedstrijd doelen mennen 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 00:51

Ik kom ook uit Noord en hier in de buurt zijn keuzes genoeg om indoor te rijden ...
Oa roden , ter apel , Westerbork, dressuurcompetitie in Vlagtwedde , sonnega was van de week nog een wedstrijd en nog wel meer die me nu zo niet te binnen schieten :o

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 06:22

Al de plaatsen die jij benoemd zijn voor mij alsnog een uur rijden haha, dus dat scheelt niet veel, oudega is de dichtstbijzijnde met ongeveer 3 kwartier. Sonnega ben ik ook we geweest idd, volgend weekend kampioenschappen vaardigheid *\o/*

roekes

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 07:31

Er werd beweerd dat er in Noord zo weinig indoor wedstrijden zijn.
Als ik wil kan ik bijna elk weekend op pad in district Noord......

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 07:50

Naja vooruit, district noord is inderdaad erg groot. Bij mij in de buurt is niet zoveel, voor eigenlijk al mijn wedstrijden moet ik toch wel een uurtje rijden. Sorry.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 08:55

Ik zit ook gauw een uur in de auto. Oudega is 20 minuten. Dat is goed te doen. We gaan daar zondag trainen om het vreemde terrein te oefenen.

Volgende week hebben we les van Aat van Essen. Daar ben ik eerder dit jaar ook geweest en dat bevalt me heel goed naast de wekelijkse lessen bij mijn vaste instructeur.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:18

Ik ga ook naar Hippo, en kwam vandaag Joure op fb tegen maar heb nog niet in de agenda gekeken. Vanuit de kop van Noord-Holland rij ik ook makkelijk naar Friesland.

Eerst zondag weer Benningbroek. En eind vd maand weer.
Daarna over naar de M.

Afgelopen weken heb ik district kampioenschap gereden met Ebje en de welsh van mijn instructrice. Beide pony's stegen boven zich zelf uit! Ebje 3 winstpunten en 3e prijs, Liberty ook een heel dik winstpunt (194,5) en de andere proef net niet.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:27

Ik ga inderdaad ook naar hippolythus en joure, leuk leuk! :)

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:33

Gisteravond de startkaart aangevraagd en gelijk voor 2 wedstrijden ingeschreven: de oefenmarathon in Putten en een dressuurwedstrijd op stal. Spannend!

Voor de marathon moeten we nog wat trainen op conditie.. we zitten nu op ritten van 12km en dat mag nog iets verder en ja mijn richtingsgevoel en de marathon hindernissen gaan nog leuk worden maar goed we doen mee voor de lol. Dressuur is ook vooral voor de LOL, ben benieuwd waar we staan. Ik heb dit paard sinds 1 januari en heb het idee dat ik met hem al verder ben dan met de lespaarden (die overigens ook geen standaard manege paarden zijn) we gaan het zien :-D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 12:51

Oh ja Joure gaan wij ook naar toe :D

Pjer: nice!! Wat voor paard heb je gekocht?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 13:11

SophievdV, idd genoeg ruimte voor verbetering.

Hier moeten we ook altijd minimaal 3 kwartier rijden voor de wedstrijden. Vorig jaar 1 op een half uurtje, maar daar werden je longen door je lijf geschud :D op het knollen veld.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 02:00

SophievdV schreef:
Oh ja Joure gaan wij ook naar toe :D

Pjer: nice!! Wat voor paard heb je gekocht?

Een fries x tuiger. Ziet er een beetje uit als een bruine fries met een tuiger hoofd. Stevig paard maar wel een echte warmbloed met het bijbehorende gedrag maar ook wel weer koel in de kop als hij aan het werk is.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:05

Wij hebben weinig doelen, behalve goede ervaringen op (blijven) doen, maar vind het ook wel leuk om mee te lezen met anderen. We hebben 3 weken terug ons dressuur debuut gemaakt en dat ging zwaar boven verwachting waardoor we aanstaand weekend ons vaardigheid debuut gaan maken. Mocht dat ook positief zijn, dan hoop ik in het outdoor seizoen ook een mini marathon mee te kunnen pakken. Ondertussen gewoon verder km's maken in de dressuur en vaardigheid. :)
We starten overigens ook in noord.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:37

Pjer: leuk!! Klinkt goed. Wij hebben twee tuigpaarden, bevalt mij erg goed, ook al is de ene wel erg heet in het werk.

Maaik: cool! Ik wil ook graag vaardigheid starten, maar eerst starten we dressuur. Voor ons zijn de prikkels vooral een dingetje.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 09:11

Mijn officiële wedstrijddebuut in de M lijkt maar niet te mogen gebeuren. De derde keer dat ik moet afzeggen. Zaterdag nog getraind, paard+tuig+koets gewassen en de laatste alvast opgeladen voor zondag.
'sNachts klappertanden, niet warm kunnen krijgen, koorts ... thuistestje wees uit dat ik Het Virus weer heb. Ik geloof definitief niet meer in die vaccinaties en de booster van vorige maand :? .

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 23:03

Sophie hopelijk gaat het bij jullie ook voorspoedig! Hier zijn prikkels ook het voornaamste ‘probleem’. Daarom ook bewust gekozen te starten met dressuur. Doordat hij dat mentaal boven verwachting kon verwerken en de vaardigheid op dezelfde locatie is als de dressuur wil ik het wel proberen. Voelt het niet goed dan gaan we gewoon lekker huiswaarts, we hebben niets te verliezen :D

Zuur Gem. Dat vind ik in aanloop van iedere wedstrijd ook weer ‘spannend’. Hopelijk mag het binnenkort toch zo zijn!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 08:12

Maaik: ja het gaat echt al veel beter. De focus is beter. Echter, als er iemand heel erg gaat zitten klikken of schreeuwen richting zn paard dan reageert de mijne :') Als er eentje op zn kop krijgt met de zweep dan wordt het voor ons wel erg spannend. Geen idee hoe vaak dat gebeurt, maar in een 20 x 40 binnenbak vind ik dat wel spannend. We hebben vorig 2 tuigpaardenconcoursen gereden. De ene ging net aan en de andere blokkeerde ze volledig. Daarom zijn we nu gaan mennen. En ik overweeg nog een oornetje te kopen wat geluiden dempt. Any heeft dat zag ik.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:49

Die oornetjes zijn wel handig idd. Misschien kan dat net een beetje meer het scherpe randje eraf halen, wie weet. Wordt in het springen ook wel gebuikt idd.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 10:59

Mijn laatste bijrijdpaard reageerde voor de wagen ook zo op geluiden plus dat ze altijd al panisch reagreede op de zweep. dan rij je in een les met 4 wagens en iedere keer dat ze een zweep zag of hoorde (bij een ander dus) gingen we een versnelling harder. Je went er wel aan maar echt fijn is het niet.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 11:38

Jaa de mijne kan dan ineens beginnen met tuigen en piepen :') en dan weet ik dat ze in een soort paniek gaat. Op dat soort momenten moet ik echt consequent blijven rijden en dan kan ze op mij leunen als het ware. Het gaat vast goed komen, maar ik ben wel blij dat het buitenseizoen voor de deur staat :D

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 22:07

Ik heb als doel Z dressuur starten dit jaar.
Qua wedstrijd afstand zitten we hier in het Limburgse ook meestal op een 1/1.5 uur van huis. Vaak ook dezelfde wedstrijden heel veel keus is hier helaas niet

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:10

Spaikey schreef:
Qua wedstrijd afstand zitten we hier in het Limburgse ook meestal op een 1/1.5 uur van huis. Vaak ook dezelfde wedstrijden heel veel keus is hier helaas niet

Wat een mooi doel! Je bent er ook al bijna zie ik.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:51

SophievdV schreef:
Spaikey schreef:

Wat een mooi doel! Je bent er ook al bijna zie ik.

Ja het zou moeten lukken in principe! Tenminste als alles lukt qua wedstrijden mijn groom moet een operatie ondergaan dus is even afwachten wanneer en hoelang het herstel is. Maar doortrainen voor het Z lukt sowieso!

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:05

Ik zou heel graag dit jaar een startkaart aan willen vragen met mijn pony Boefje. Vandaag na lange winterstop weer ingespannen en hij liep op zich fijn. Genoeg verbeterpunten voordat we een nette B proef kunnen.
Weten jullie in de omgeving van de Achterhoek waar je BB kunt starten? :) Of leuke onderlinge waar je aan mee mag doen?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:09

Unleash volgens mij kan je op de website vd knhs en ook op startlijsten wedstrijden met impuls/hobby rubrieken. Dat is denk ik vergelijkbaar met BB?

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:51

Yep! Had ik al gedaan! Stond niks op ik een straal van 40km voor aangespannen op startlijsten.
Wellicht komt dat nog?
'Vroeger', toen ik nog echt fanatiek deed mennen, stonden er veel meer aangespannen evenementen op.
Ik kan ook beginnen met een bak huren ergens en daar gaan rijden voor de ervaring, en dan online starten (als dat nog steeds kan?)