Hij kan zoentjes geven ook ... wist je die al? Als je met een gestrekte vinger naast je mond gaat tikken (met je vinger in de lengte op de huid van de kin langs je neus) geeft ie een zoen (ik nam altijd de linkerhand voor het commando zodat ik met m'n rechter kon kroelen als ie het deed). Wat ook leuk is is onder dingen doorgaan. Met van die grijze PVC-buizen kan je makkelijk een doorgang maken waar je vliegenlinten aan kan hangen, of een oud beddelaken die je in twee knipt zodat je erdoor kan lopen ... Balkjes lopen heeft ie nog nooit gedaan, dit is misschien een idee om te kijken of ie daar aanleg voor heeft (springen).
Stoelen spelen deed ie hier wel vaker, da's de reden dat de tuinstoelen hier altijd omver gegooid lagen
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 23-02-04 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Miffie
Geplaatst: 23-02-04 00:41
T gene wat ik altijd doe met mijn haf is voetballen. En dan leg ik een aantal balken op de hoefslag. We trainen en spelen tegelijk!
SuperRoos
Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 17:06
sonja, ik had al zo'n vermoeden dat hij dat kon, cris kan het ook, maar laatst had ik er dus een te pakken van figor, haha, ik zal zorgen dat hij het blijft doen heb hem gisteren over een balkje laten stappen en dat deed hij netjes, dus gewoon steeds wat verder aan daarmee ook,
voetballen is ook een leuk idee ja, wij hebben alleen geen voetbal, maar wel een skippybal dus daar zal ik ook eens mee bezig gaan,
sonjabelgium
Geplaatst: 23-02-04 18:06
Voor zo'n jong ding kan hij echt al veel hé! Als ik zo alles op een rijtje zie ... En dan nog te weten dat het eigenlijk gewoon uit zichzelf gekomen is om die dingen te leren
"vermoeden dat ie het kon", bedoel je de zoentjes ?
SuperRoos
Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 18:19
ja, voor een jong ding kan hij veel, maar hij heeft gewoon geennare ervaringen gehad in zn leven lijkt het wel, dus als je dan eerlijk en respectvol blijft dan krijg je veel bij elkaar bij dat soort dieren, wil niet zeggen dat hij makkelijk is ofzo, maar hij is gewoon snel tevreden en wil met alles vriendjes zijn, er zit totaal geen dominant gedrag in, heerlijk!!!
en ik bedoel de zoentjes ja, zal vanavond de zoentjes eens gaan oefenen
sonjabelgium
Geplaatst: 23-02-04 18:22
Zoentje met wortel in de mond is helemaal het einde
SuperRoos
Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 22:28
even voor mensen die er geen snars van begrijpen!!! mijn paard is dus minimaal 2 jaar en 3 maanden! zowieso niet jonger!!! en ik doe niet elke dag de circling game met hem en hij heeft pas 1x over een balkje gelopen, in stap, in een bak die dus niet veel te zwaar is, op de paardenkliniek vinden ze wat zwaardere bakken juist het beste,
ik overvraag of 'mishandel' mijn paard dus niet, en biepmiep, voortaan mag je het ook gewoon in het topic zeggen, zonder het schijnheilig achter mijn rug om naar sonja te pben!!!
Anya
Geplaatst: 23-02-04 23:34
SR wat ik er meestal heel vroeg bij in moffel is samen met jou lopen door een obstakelreeks van takken en takjes en grotere stenen. Al die Spookdingen die je later tijdens een buitenrit kan tegen komen. Laten kijken tot het niet eng is en intussen de seven games tijdens dit soort dingen blijven praktiseren.
Het is nu nog een beetje koud, maar paarden vinden een circlinggame door water ook altijd heel leuk. Of over een paard balkjes die onregelmatig liggen. Dan leert je paard van kijken en opletten. Wel zelf laten uitzoeken en vertrouwen laten krijgen.
De andere dingen zijn hier al genoemd dacht ik... Ik zou zelf nog niet teveel met de circling game doen (hij is jong en voor de pezen zijn rechte lijnen beter).
Biepmiep
Geplaatst: 24-02-04 02:20
SuperRoos schreef:
en biepmiep, voortaan mag je het ook gewoon in het topic zeggen, zonder het schijnheilig achter mijn rug om naar sonja te pben!!!
Ik hoef niets schijnheilig te mailen, Sonja kan precies lezen in je topics wat je sinds zaterdag al allemaal met hem hebt hebt gedaan.
SuperRoos
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 21:36
dankje anya, dat zijn idd leuke ideen, circling game doe ik misschien 3/4 keer in de week, maar dan alleen ff voor het idee, 2 rondjes linksom, 2 rondjes rechtsom, alleen in stap, en soms een klein drafje erbij, verder is het gewoon veel wandelen enzo, dat met die takken vind ik wel een leuk idee, al denk ik dat figor het alleen maar stoer vind, hij is echt nergens bang voor, als hij een wapperend zeil ziet dan loopt hij er snel op af en gaat er bovenop staan schrapen, maarja, als het voor hem maar leuk is en als we maar plezier hebben!
sonjabelgium
Geplaatst: 24-02-04 23:51
Wat hij NIET kent (eindelijk na lang denken iets gevonden ) zijn spuitbussen Schijnt dat sommigen daar nogal bang van zijn
SuperRoos
Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 12:58
hoe bedoel je spuitbussen, zoals die van haarlak (niet voor het paard natuurlijk ) of die bussen waar bijvoorbeeld antiklit voor de manen en staart in zit? die heb ik namelijk al een keer gebruikt en toen draaide zn nek dr zo wat af, wat is dat??? haha
sonjabelgium
Geplaatst: 25-02-04 15:25
Gelijk welke spuitbussen, hij kent ze niet Blijkbaar nu wel al Hij probeerde niet weg te lopen?
SuperRoos
Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 16:51
ja, nu kent hij ze dus wel ik ging eerst nog heel dreug met dat ding in de buurt van zn hoofd spuiten (de andere kant op natuurlijk) en dat vond hij allemaal interessant, ik dacht dus dat jij dat al wel eens met hem had gedaan, dus toen ben ik zn staart maar eens ff in gaan spuiten en dat vond hij allemaal goed en aardig, hij stond echt braaf stil, zowieso wel met poetsen, alleen is figor er van overtuigd dat lopen en hoeven krabben veel beter samen gaat dan stilstaan en hoeven krabben
sonjabelgium
Geplaatst: 26-02-04 02:40
Dat beest is toch ongeloofelijk hé En dan nog is er een bepaalde bokker die mij meent te moeten aanvallen via PB omdat ik "al mijn paarden heb verpest, eerst m'n merrie en dan m'n fjord" Die fjord is dus verpest als je het nog niet wist
SuperRoos
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 21:14
haha, figor verkloot, hier moet ik echt om lachen hoor, mag diegene mij ook een pb sturen, heb nog nooit een paardje als figor gekend dat nog zo onverkloot was, raar dat mensen daarover oordelen zonder de persoon en het paard in kwestie te kennen, aan dat soort mensen verspil ik mn aandacht niet eens, laag hoor!