[AR] Ideal bitloze neusriem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 12:21

dingogirl schreef:
we mennen al jaren bitloos met onze shetten. op zich is de ideal neusriem goed, maar je hebt toch constant wat druk omdat de touwtjes niet genoeg los gaan als je de leidsels wat bijgeeft. en in het tweespan werkt het ook niet fijn.
daarna gemend met een stevige sidepull. dat was ook prima maar je pony moet dan echt fijn luisteren omdat je geen aansnoer werking hebt zeg maar. voor 1 pony top, voor de andere wat minder.
nu rijden we alweer twee jaar met hackamore. en dat is het allerfijnste tot nu toe.
ik rijdt altijd met heel licht tot net geen contact en indien nodig heb je wat extra's. ideaal.

[ [url=m/2u1cfx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is ook nog een optie.
Heb je voor beide pony’s dezelfde maat?
Bij pony voor op de foto lijkt hij iets groter of is dat gezichts bedrog?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:28

Ik volg het topic even mee. Hier nurtural ook al zitten overwegen maar heb geïnvesteerd in bakstukken zonder oogkleppen dus zou die wel graag gebruiken.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:01

de hackamore op zich is even groot. alleen heeft 1 iets langere scharen dan de andere. beide een ander merk.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 17:12

dingogirl schreef:
de hackamore op zich is even groot. alleen heeft 1 iets langere scharen dan de andere. beide een ander merk.

Oke ga ik wel even in mijn gedachten houden.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:48

cinniz123 schreef:
Daarom is het het proberen waard.
Misschien zoek ik het helemaal in de verkeerde hoek maar het is zo lastig zonder goede bitfitter te achterhalen waar het hem nu in zit.
Heb jij ze met kleppen?
Hoe is de pasvorm met die kleine koppies?

Ik heb ze zonder oogkleppen. Ik ging van met bit en oogkleppen naar bitloos en zonder oogkleppen ;)
Pasvorm is erg goed. Hij past prima op mijn shet van 89cm, maar is nog kleiner en groter verstelbaar.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:51

kwita schreef:
Ik ga volgen loop hier al een hele tijd over na te denken, fijn dat anderen hun ervaring delen daar kan ik veel van leren. Omdat de meeste mij gewoon compleet voor gek verklaren,ja zelfs levensmoe...dus vooral noteer jullie positie en negatieve ervaringen!

Ach, ook zo vaak gehoord. Maar als het werkt, dan werkt het. Ik voel me nu veiliger zonder bit, dan met. Anders had ik ook geen vierdaagse evenementen met hem gereden tussen tal van andere combinaties. Met bit was hij veel te druk en gespannen - dwars erdoorheen willen lopen. Maar je moet zelf ook dat vertrouwen durven geven aan je pony. Dat vond ik in beginsel best lastig. We hebben echt samen moeten leren wat dat betreft..

cinniz123

Re: Ideal bitloze neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 20:22

Oke dank voor jullie meedenken.
Voor nu was de ideal maat pony al besteld dus dat gaan we eerst even proberen als dan t probleem minder/weg is weten we welke hoek we moeten zoeken en kunnen we kijken wat nog beter werkt kwa hoofdstellen.