Aqua8horse:
Hoe longeer jij dan? Zou je dat duidelijk willen uitleggen?
Hoeveel lijnen, hoe maak je die lijn(en) vast en vooral wát train je?
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
josien"]
Deze foto's zijn zeker niet perfect.
[/quote]
Zolang je er touwtjes voor nodig hebt is het in mijn ogen zéker ook niet perfect...
[quote="josien"]
Maar je krijgt niet enkel een paard dat uitgebalanseerd is. Maar ook een paard dat plezier heeft in zijn werk. En die groeit. Deze foto's zijn gemaakt van een zeer onzeker pony. Die op de eerste foto een geheel andere manier van lopen en gedragen heeft gekregen door de bewuste training.
[/quote]
Ik denk ook zeker dat het kan. Op de momenten dat Nacino echt 100% met zijn aandacht bij mij is, loopt hij zeker weten verzameld en werkelijk prachtig gebogen om mij heen. Ik kan dan met minime hulpen schakelen etc. Dat is echt een heerlijk gevoel...
Nee ik heb geen fotos (zou er graag eens een maken natuurlijk maar dan moet er maar net op dat moment iemand naast de rounpen staan)
[quote="josien"]
Hoe zou jij het vinden om bijgezet rondjes te moeten rennen. Als je lange tijd in een zelfde houding die je niet gewoon bent loopt. Krijgt je altijd ergens last van. Je loopt het lekkerst zoals je normaal loopt.
[/quote]
Zo denk ik er ook over. Je traint vast rug spieren etc sneller door hem in een houding te dwingen maar andere dingen gaan hierdoor verkeerd. Ik vind het alleen geen fijne manier van trainen..
[quote="josien schreef:Weeten jullie dat een paard 70 jaar kan worden met de juiste training. Bij show stal van Mario ... weet zijn achter naam niet meer. Worden de paarden gemiddeld 40 jaar. En het gemiddelde sport paard is 7 jaar. En de niet sport paarden 25 jaar. Dat breng je wel te denken he.
Sjonniej schreef:Maar over die leeftijden: Als jij met je paard iedere dag goed traint, dan slijten zijn gewichten eerder. Dat is logisch, dat is bij mensen ook.
En die 70 jaar lijkt me wel overdreven....een gem. paard word nu ongeveer 20 jaar?! Dat zou dus 3½ keer zo veel zijn....de mens: gem. 80 jaar keer 3½ is 280 jaar?!?!?!?!!!!!
Citaat:toch maar niet gaan werken en sporten dus.
Citaat:Ik denk dat je Mario Lurashi bedoelt, een franse stuntpaardentrainer.
Citaat:josien, zonder je aan te vallen, ik denk dat we een ander beeld van het woord verzamelen hebben. ook de 2e foto loopt het paard te sloffen in mijn ogen.
russel schreef:Onmogelijk om mijn paard te trainen aan de longe zonder bijzet
SuperPepeijn schreef:een paard verzameld zich als het de voorhand omhoog wilt brengen. daar heeft een paard een reden voor nodig. opwinding door spelen of impuls begrenzing onder het zadel. als het rondsloft aan de longe kiest het daar niet voor.
waarom zou een paard aan de teugels wel in balans kunnen zijn, en aan touwtjes of bijzet nooit? zelfde principe toch?