Haha oke, zonder grappen ik heb die vrAg ook wel eens gesteld. Antwoord was dat als je opzich goed remt het geen issue is. Ik ben niet sltijd even oplettend met mn rem dus blij dat de broek het dan kan opvangen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shenavallie schreef:aikon schreef:Ik ga mijn pony'tje mennen zonder broek, hij is er spaans benauwd voor gaat er echt bij zitten. Er komt een tweewieler achter die met een bindtuig vast gemaakt word. Zoals bij dravers de sulky vast gemaakt word. Niet de kliktuigen die tegenwoordig steeds meer gebruikt worden.
Je zou de angst al kunnen wegnemen door hem te trainen aan de lange lijnen met broek. En zelfs tijdens het borstelen af en toe de broek om te doen. Met een tegenwoordig trendwoord ook wel desensibiliseren genoemd.
aikon schreef:Ik vind de veiligheid van mijn pony, mij en omgeving belangrijker dan mennen met een broek.
aikon schreef:Toydoll dingen achter hem gaan goed! Zolang het zijn kont maar niet raakt. Dan gaat het mis.
Lekker kort door de bocht te stellen dat paarden/pony's niks voor de kar hebben te zoeken als ze daar niet tegen kunnen. Heb tot nu toe met andere paarden daar nooit een probleem mee gehad.
Over gevaarlijk gesproken, sulky alleen laten stoppen op de stophaken??? Levensmoe? Als ik iets heb geleerd in de drafsport is het wel dat je je sulky ten aller tijde goed moet bevestigen met het daarvoor bedoelde en ontwikkelde tuig! Lichtogen willen erg makkelijk over stophaken heen schieten.
Ik moet eerlijk zeggen dat het mijn nogal verbaasd dat mensen een tuig dat ontwikkeld is voor een vierwieler ook gebruiken voor een tweewieler. Met tuig dat ontwikkeld is voor tweewielers zit de tweewieler veel rustiger achter een paard/pony. Zoveel prettiger voor paard/pony en menner.
Grainey schreef:Die draverstuigen die ik ken hebben zo'n griezelig dun borststukje, ik hoop niet dat ze daar ook maar enigszins druk op krijgen, onze borststukjes zijn zo'n vier maal breder.
Citaat:Draver sulky is echt niet anders dan elk andere tweewieler.