[AR] Twijfelen overstap tweewieler naar vierwieler

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinker_sallyJarig

Re: Twijfelen overstap tweewieler naar vierwieler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 23:23

Kleine up-date.
Dinsdag gaat mijn kar opgehaald worden als het goed is.

Ik heb voor mijzelf 2 wagens gevonden die ik wil bekijken en informatie over wil inwinnen.
De excellent MR16 Cob Paard
En een wagen van Hans van der Mee. Momenteel staat daar volgens de site een tweedehands die me aanspreekt en ik wil gaan bekijken, maar wil dan ook informeren naar een nieuwe. Om te kijken of dat financieel mogelijk is.

Maar vooral de excellent spreekt me aan.
Voor mezelf heb ik 2 maanden uitgetrokken om een goede beslissing te maken en houdt ondertussen marktplaats in de gaten.
Wil nu een wagen waar ik 10 jaar mee vooruit kan zeg maar.

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:30

Zal voor je duimen! Ik ben volgende week vrijdag bij Hans. Moet ik kijken of die tweedehands er nog staat dan? ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:36

Hans heeft door de jaren heen diverse wagens voor ons gebouwd. We hebben als laatste een onafhankelijke geveerde marathon-recreatiewagen van hem gehad. Kwaliteit en rijgenot!

tinker_sallyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 23:46

Dannon als je wilt mag dat zeker.
Deze trekt me erg aan: http://hansvandermee.nl/portfolio/occas ... atiewagen/

Een ritje die kant op, wil ik sowieso doen.
Mensen die tweewieler op komen halen hebben een 10 jaar oude marathonwagen van van der mee staan.

Ik wil het nu goed doen, en neem de tijd om alles te bekijken wat ik wil en mag niet te snel beslissen van mezelf.

Tweedehands valt al veel af omdat dat vooral met luchtvering is en dat wil ik niet.
En de kleurtjes zijn zo saai :')

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:53

Excellent zijn goede wagens, als ik heel eerlijk ben vind ik die v.d. Mee te lang, als je ooit een marathonwedstrijdje wilt rijden moet je dat niet met zo'n wagen doen, veel te zwaar en te log.
Die wagen is net een Jan Plezier, kunnen 4 mensen achterop, een zitplaats voor een persoon links achter en een rechts achter is voldoende, anders wordt alles toch te zwaar, of je moet natuurlijk een dubbelspan nemen en de hele familie achterop zetten :).

Ga eens bij de Lemelerij, Voskamp Hall, Kraaij, Treur ( ben er vast een paar vergeten) kijken, die hebben vergelijkbare wagens die er ook nog sportiever uitzien voor zo'n 1000 euro goedkoper.
Slechte merken zijn er niet meer, Leon heeft ook leuke wagens.

Wij hebben een concourswagen van v.d. Mee, waar we al genoeg problemen mee gehad hebben, net zoals zijn voorganger trouwens, dus het is niet altijd kwaliteit.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:08

Tja, onze ervaring is duidelijk anders. Zo'n wagen verslijt je gewoon niet, zeker omdat die gescoupeerd is, roest nooit. En ieder gebruikt zijn wagen anders, maar voor recreatie gebruik is deze wagen niks te groot

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:27

Zelf vroeger ook zoiets gehad vond dat inderdaad best heel lang als je tussen de pionnen door moet dus minder wendbaar nu een fijne korte wagen en je zoeft erdoor heen weet dat je nu voornamelijk recreatief rijd maar let in ieder geval goed op de spoor breedte ik zou gaan voor minimaal 128 en ook een niet te zware kar mocht je hem namelijk in de toekomst toch willen verkopen gaat dat veel makkelijker !!

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:56

Ben het helemaal met Nanny eens.
Een wagen met twee zitplaatsen waarvan de bokstoel naar het midden verplaatsbaar is, en twee zitplaatsen achterop is lekker veelzijdig.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:11

TS gaf aan dat ze ook wel eens een oefenmarathon wil rijden, daar is deze wagen niet geschikt voor en om daar een enkelspan voor te zetten, ik weet niet of dat een goed plan is, ik heb ook geen idee wat je voor recreatiegebruik allemaal nodig hebt, als deze al te klein is, wij kunnen het wel af met een kleinere, is lichter en dan is onze tinker blij en als die blij is zijn wij het ook :).

De verf zit er inderdaad nog mooi op, maar ja als de kogeltjes uit de lagers knappen en het wiel er zo af loopt, dan wordt ik daar niet blij van en dat ligt niet aan het onderhoud, wij hebben zelf meerdere wagens gemaakt, hebben er nog een aantal in onderhoud, dus wij weten wel hoe het moet :).
Op een wedstrijd bleek trouwens dat wij niet alleen die problemen hadden.

Goede kennissen van ons hebben ongeveer een maand geleden een excellent wagen gekocht, ze hadden een recreatie/marathon en wilden nu een marathon, op paard en koets zagen ze een bij Treur, was een nieuwe, ze hadden liever een 2e hands. Treur kreeg de volgende week een inruil binnen, heeft hij een goede buurt gegeven en ze mochten hem ophalen om te proberen, in een minimarathon, buitenritjes, net zolang als ze zelf wilden, als het beviel mochten ze hun oude brengen voor de inruil, als het niet beviel mochten ze de nieuwe terug brengen, even goede vrienden.
Deze mensen en Treur zagen elkaar dus voor het eerst op P & K en dan meteen zoveel vertrouwen. ze hebben hem dus gekocht na twee weken en zijn zeer tevreden.

tinker_sallyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 20:34

Iedereen weer bedankt voor de reacties :D wordt er zelf ook steeds wijzer van en krijg een steeds beter beeld van wat ik wil.
Aan het lange van die ene kar had ik niet eens gedacht alleen dat passagiers dan lekker de ruimte hadden. :o

Ik ben voor mezelf een lijstje aan het maken met wat ik zoek, en wil daar ook aan vasthouden.
Een dagje langs bepaalde koetsenverkopers staat met de tijd ook op de planning, en dan pas mag ik een beslissing maken.

De excellent komt steeds hoger op mijn lijstje te staan hoe meer ik erover nadenk en over opzoek.
Ook omdat die betaalbaarder is voor me op dit moment.
Maar heb de tijd en neem die er ook voor :)

Ondertussen ziet wensenlijstje er nu zo uit:
- Plaats voor 4 personen
- Bok verstelbaar naar voor, achter en het midden
- 23 inch wielen (misschien 25 inch)
- alles behalve luchtvering
- spoorbreedte niet breder dan 1.25
- Kleuren blauw met waarschijnlijk roze.

tinker_sallyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 22:26

Afgelopen dinsdag is mijn tweewieler opgehaald.
En morgen gaan we kijken bij een tweedehands gerrit jan van boven wagen die voldoet aan mijn eisen.
Als die niets wordt heb ik nog een leon wagen gevonden in gelderland waar ik wil gaan kijken.
Het idee van een nieuwe wagen is geschrapt.
De leon wagen weegt 300 kg, die van morgen is het gewicht niet van bekend.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:29

Probeer in ieder geval hoe zwaar de wagen trekt, probeer hem zelf maar eens te trekken, desnoods met mensen erop en ga proef rijden met je eigen tinker. Doe je ook met een auto, dus ook met een wagen.
Bij dealers is de wagen nagekeken en heb je garantie, bij particulieren niet, die kijken de wagen wel na, maar dan staan ze op de dam te kijken hoe je wegrijdt :), zwaaien ze misschien ook nog wel even.

tinker_sallyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 17:12

Volgende week zondag gaan we hem ophalen.
Kar trok heel soepel, trok hem zelf zonder moeite van de plaats.
En ziet er heel netjes uit.

Afbeelding
Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:44

Mooie aanwinst! Gefeliciteerd, op naar vele lekkere ritjes. +:)+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:58

Mooie nette wagen hoor, veel menplezier!

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:04

Mooie wagen hoor, ook mooie zitplaats achterop, hoop dat je er veel plezier van zult hebben.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:04

Ik ben heel benieuwd hoe de vierwieler bevalt? Geen spijt dat je je tweewieler weg hebt gedaan?

tinker_sallyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 21:21

Nee tot nu toe niet. Heb er nog geen 10x meegereden Door blessure paard.
Het is wel een hobbelkar vergeleken met de tweewieler.
Maar mijn moeder en zus hebben al meegereden. En een vriendin paar keer.
En vindt het al een verademing dat ik niet meer die balans hoef te zoeken. Het is nu alleen stoeltje in midden of opzij.
Nee tot nu toe blij dat ik overgestapt ben.

Vorige week eerste galopjes gedaan en voorheen schudde ik op en neer daarmee.
Zat daar nu al klaar voor maar ik bewoog niet. Dat was best raar.