Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Grainey schreef:De vaardigheid (van de dressuur/vaardigheid) wordt meegenomen in de vaardigheid van de marathon, vandaar ook te toevoeging L en M, dus voorwaarts rijden, tijden worden iets aangepast en het aantal meervoudige hindernissen limiteren.
Daarnaast bleek dat ze de snelheid er eigenlijk uit willen hebben, er was een vraag uit de zaal, wanneer er in de reglementen komt dat er gegroomd mag worden in de vaardigheid, dat was not done, snelheid moet eruit gehaald worden volgens de spreker, want het is vaardigheid, geen racewedstrijd.
Lijkt mij een beetje dubbel met bovenstaande regeltjes, voorwaarts rijden en de snelheid eruit halen, geen idee hoe dat samen gaat.
Verder hebben ze het er niet over gehad, niet over het invoeren van B met rijstijl, helemaal niet, was ook geen tijd meer voor trouwens.
De spoorbreedte in de vaardigheid van de SMW wordt trouwens vastgezet op 128, was, na overleg met de wagenbouwers, de meest voorkomende breedte, presentatiewagens worden nog wel opgemeten.
Grainey schreef:De spoorbreedte in de vaardigheid van de SMW wordt trouwens vastgezet op 128, was, na overleg met de wagenbouwers, de meest voorkomende breedte, presentatiewagens worden nog wel opgemeten.
StalPalousa schreef:Ik ben het er absoluut niet mee eens dat pony's met een stokmaat van minder dan 1.08 m. niet meer in klasse 3 mogen rijden.
Mijn pony's van 1.00 m. hebben al lang bewezen dat dit mogelijk is. Hebben al diverse titels behaald in deze klasse en ook bij indoormarathons. Zij doen beslist niet onder voor de grotere pony's.
Ik vraag me dan ook echt af wie dit heeft bedacht en waarom dit nu opeens niet meer zou kunnen.
Alles staat of valt nu eenmaal met de juiste training.
Het selecteert zich toch vanzelf uit lijkt me. De niet getrainde pony's komen niet eens in klasse 3 terecht.
Ik heb vernomen dat ik dispensatie krijg omdat ik al in klasse 3 rijd. Dat is dan toch ook vreemd, dan geven ze al aan dat het toch nog steeds mogelijk is.
Heb nog meerdere pony's thuis staan van onder de 1.08 m. waar ik straks dus niet meer in deze klasse mag rijden. Ook nog een jonge span ponies waar ik een jaar extra mee moet wachten alvorens ze uberhaupt een (indoor)marathon mogen lopen. De lol en uitdaging gaat er op deze manier wel vanaf.
Als je dan bedenkt hoeveel paarden op 3-jarige leeftijd al in de dressuur en springsport lopen maar afijn dat is een andere discipline.
Of gaat men er vanuit dat alleen kinderen met pony's bezig zijn?
Er zijn best veel volwassenen die met pony's rijden, gewoon omdat ze het leuk vinden en omdat dit ook goedkoper is dan grote paarden. Of moet de mensport ook een elite sport gaan worden?
Ook aan de voorlichting kan nog veel verbeterd worden. Heb heel wat zoekwerk moeten verrichten om alles over de voorgestelde wijzigingen te kunnen vinden op internet. De enigste berichtgeving over wijziging van de stokmaat heb ik hier gevonden. Vanuit ons mendistrict West heb ik hierover nog helemaal niets gelezen. Op hun website of fb pagina staat niets over de voorgestelde aanpassingen. Heb vernomen dat dit wel op de ALV besproken is maar daar kon ik niet bij aanwezig zijn.
Kortom heel jammer dat dit allemaal staat te gebeuren. Ik vind het juist een uitdaging om zo hoog mogelijk te komen met mijn pony's. Laten we hopen dat er veel mensen met pony's zijn die hun stem laten horen zodat men tot inzicht komt dat ook deze maat pony's er bij horen.
Grainey schreef:Ik heb eenmaal een dubbelspan kleine shetlanders in een waterbak gezien en die hadden niet de kracht om er weer uit te komen, ondanks het vele zweepgebruik. Vreselijk was dat en dat is ook zo'n negatieve reclame,daar zit de mensport niet op te wachten, ze willen momenteel zo weinig mogelijk negatieve reclame, diervriendelijkheid staat voorop. Ze zijn doodsbang dat de partij voor de dieren zich op de mensport gaat storten, dat zou namelijk best ingrijpende gevolgen kunnen hebben.
Bij ons werd gezegd dat te kleine pony's gewoon in klasse 2 mochten blijven, HC is niet genoemd.
StalPalousa schreef:Heb gelezen dat er in ieder mendistrict een klankbordgroep is opgericht. Kan deze bij mijn district nog niet vinden, dus misschien dan maar bij een ander district aankloppen.