Hervorming van de mensport....

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Grainey

Berichten: 2093
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Hervorming van de mensport....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:04

De vaardigheid (van de dressuur/vaardigheid) wordt meegenomen in de vaardigheid van de marathon, vandaar ook te toevoeging L en M, dus voorwaarts rijden, tijden worden iets aangepast en het aantal meervoudige hindernissen limiteren.
Daarnaast bleek dat ze de snelheid er eigenlijk uit willen hebben, er was een vraag uit de zaal, wanneer er in de reglementen komt dat er gegroomd mag worden in de vaardigheid, dat was not done, snelheid moet eruit gehaald worden volgens de spreker, want het is vaardigheid, geen racewedstrijd.
Lijkt mij een beetje dubbel met bovenstaande regeltjes, voorwaarts rijden en de snelheid eruit halen, geen idee hoe dat samen gaat.
Verder hebben ze het er niet over gehad, niet over het invoeren van B met rijstijl, helemaal niet, was ook geen tijd meer voor trouwens.
De spoorbreedte in de vaardigheid van de SMW wordt trouwens vastgezet op 128, was, na overleg met de wagenbouwers, de meest voorkomende breedte, presentatiewagens worden nog wel opgemeten.

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 12:10

Grainey schreef:
De vaardigheid (van de dressuur/vaardigheid) wordt meegenomen in de vaardigheid van de marathon, vandaar ook te toevoeging L en M, dus voorwaarts rijden, tijden worden iets aangepast en het aantal meervoudige hindernissen limiteren.
Daarnaast bleek dat ze de snelheid er eigenlijk uit willen hebben, er was een vraag uit de zaal, wanneer er in de reglementen komt dat er gegroomd mag worden in de vaardigheid, dat was not done, snelheid moet eruit gehaald worden volgens de spreker, want het is vaardigheid, geen racewedstrijd.
Lijkt mij een beetje dubbel met bovenstaande regeltjes, voorwaarts rijden en de snelheid eruit halen, geen idee hoe dat samen gaat.
Verder hebben ze het er niet over gehad, niet over het invoeren van B met rijstijl, helemaal niet, was ook geen tijd meer voor trouwens.
De spoorbreedte in de vaardigheid van de SMW wordt trouwens vastgezet op 128, was, na overleg met de wagenbouwers, de meest voorkomende breedte, presentatiewagens worden nog wel opgemeten.

Met voorwaarts bouwen bedoelen ze niet harder rijden; maar minder moeilijke bochtjes en lastige lijnen zodat de boel lekker door kan lopen, voor jonge paarden en beginnende menners betekend dit niet aan de mond hoeven komen maar je span lekker naar voren rijden.

Groomen in de vdh is ook not done, dan kunnen ze beter indoor rijden.
Of gewoon lessen gaan nemen in vdh rijden, maar op maasdijk bleek ook wel dat een moeilijk parcours een hoop heisa mee bracht. Tijd stond niet eens strak, maar het maakt wel uit hoe ver je ergens omheen rijd.
Maar voor klasse 1 tijd ruimer is wel goed, zo kunnen ze 't rustig aan leren zonder gelijk een ballenbak te hebben wat niet motiveert.

Grainey

Berichten: 2093
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Hervorming van de mensport....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:30

Ik snap wel dat ze niet bedoelen harder rijden, maar ik ken ook een aantal rijders die dan het gas erop zetten, want dan als het zo simpel is kun je lekker tempo maken, maar ze hopen dat het gezond verstand hierbij gaat overheersen.
Vanuit de zaal werd een minimumtijd voor de vaardigheid voorgestel en dan bij de jonge paarden en klasse 1/L :).

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 12:37

Ja maarja je houd ze er toch wel tussen die altijd maar hard willen en eigen plezier boven de dieren zetten.
Belang van de jurys dat zij durven in te grijpen. Helaas durven maar weinig dat, of alleen een waarschuwing die sommige ongeveer elke wedstrijd krijgen.
Idem met dierenartsen qua hartslag en/of rad lopen..
Maar dat is weer een ander puntje.
Iets van een optimale tijd zoals bij eventing zou dan ideaal zijn: veel te snel binnenkomen krijg je strafpunten en voor veel te laat (alleen dan is vroeger binnenkomen zwaarder in strafpunten. En je kunt natuurlijk het aanpassen hoe of wat.) Zo voorkom je ook raggen idd.

Die jonge paarden rubriek bevalt me dan wel, zo kan een jong dier toch rustig mee in het span wennen aan de entourage.

Syllke_x

Berichten: 134
Geregistreerd: 18-02-13
Woonplaats: Limburg

Re: Hervorming van de mensport....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:08

Dank voor de toelichtingen! Vloeiende, paardvriendelijke, lijnen in de lagere klassen zou ik wel toejuichen. Fijn dat dat genoemd is.

Marlies1

Berichten: 3934
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:31

Mijn paard en ik komen net kijken in de mensport. We zijn beide omgeschoold van ohz naar mennen. Ik ben erg blij met de voorgestelde veranderingen voor de klasse 1 en vaardigheid L. Het worden nu meer beginnersklassen. Dat nodigt uit om ook een keer een wedstrijd te rijden.

De capverplichting vind ik ook erg goed. Ik weet nog dat ik voor het eerst bij een menwedstrijd ging kijken en ervan uit ging dat de mevrouw die de dressuurring in reed in de klasse Z zou gaan starten, omdat ze een hoedje op had. Maar toen bleek het om een B proef te gaan :+

Rhine_
Berichten: 3377
Geregistreerd: 16-09-08
Woonplaats: Maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:20

Grainey schreef:
De spoorbreedte in de vaardigheid van de SMW wordt trouwens vastgezet op 128, was, na overleg met de wagenbouwers, de meest voorkomende breedte, presentatiewagens worden nog wel opgemeten.


Vanaf welke klasse geldt dit? Eerst was het 125 dus als ik nu weer een nieuwe koets moet houd het voor mij op...

Grainey

Berichten: 2093
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Hervorming van de mensport....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:29

Dit is voor klasse 3, dit is alleen voor de vaardigheid, zodat ze niet steeds alles moeten verzetten als een wagen smaller of breder is.

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:30

Ben ik nu heel dom maar 1.08 stokmaat was er toch altijd al alleen dan voor k4. Logisch dat er dan langzamerhand door wordt gegaan naar k3. Zoveel verschil is daar niet tussen.

Zou ook hele hervorming zijn als ze alle dressuur juryleden eens zodanig zouden bijscholen dat ze meer gelijk en passend bij moderne manier van mennen (echt dressuur ipv in de krul en strak in de rug) jureren...

Rest heb ik geen verstand van :P

Rhine_
Berichten: 3377
Geregistreerd: 16-09-08
Woonplaats: Maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:41

Grainey schreef:
Dit is voor klasse 3, dit is alleen voor de vaardigheid, zodat ze niet steeds alles moeten verzetten als een wagen smaller of breder is.


Oef dank je mijn nieuwe koets is 127,5 ofzo.

lanouska

Berichten: 541
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: gasselternijveen

Re: Hervorming van de mensport....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:17

@ rhine.. De spoorbreedte wordt niet verplicht voor de karren.. Alleen gaan ze deze maat hanteren in de vaardigheid om het telkens verzetten van 1 cm een beetje te voorkomen.. Eigenlijk dus net als de klasse 4 nu al heeft.. Dus als jou kar smaller is als 1,28 heb je mazzel en dus wat meer ruimte tussen de poorten

StalPalousa

Berichten: 43
Geregistreerd: 06-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:55

Ik ben het er absoluut niet mee eens dat pony's met een stokmaat van minder dan 1.08 m. niet meer in klasse 3 mogen rijden.
Mijn pony's van 1.00 m. hebben al lang bewezen dat dit mogelijk is. Hebben al diverse titels behaald in deze klasse en ook bij indoormarathons. Zij doen beslist niet onder voor de grotere pony's.
Ik vraag me dan ook echt af wie dit heeft bedacht en waarom dit nu opeens niet meer zou kunnen.
Alles staat of valt nu eenmaal met de juiste training.
Het selecteert zich toch vanzelf uit lijkt me. De niet getrainde pony's komen niet eens in klasse 3 terecht.
Ik heb vernomen dat ik dispensatie krijg omdat ik al in klasse 3 rijd. Dat is dan toch ook vreemd, dan geven ze al aan dat het toch nog steeds mogelijk is.

Heb nog meerdere pony's thuis staan van onder de 1.08 m. waar ik straks dus niet meer in deze klasse mag rijden. Ook nog een jonge span ponies waar ik een jaar extra mee moet wachten alvorens ze uberhaupt een (indoor)marathon mogen lopen. De lol en uitdaging gaat er op deze manier wel vanaf.
Als je dan bedenkt hoeveel paarden op 3-jarige leeftijd al in de dressuur en springsport lopen maar afijn dat is een andere discipline.

Of gaat men er vanuit dat alleen kinderen met pony's bezig zijn?
Er zijn best veel volwassenen die met pony's rijden, gewoon omdat ze het leuk vinden en omdat dit ook goedkoper is dan grote paarden. Of moet de mensport ook een elite sport gaan worden?

Ook aan de voorlichting kan nog veel verbeterd worden. Heb heel wat zoekwerk moeten verrichten om alles over de voorgestelde wijzigingen te kunnen vinden op internet. De enigste berichtgeving over wijziging van de stokmaat heb ik hier gevonden. Vanuit ons mendistrict West heb ik hierover nog helemaal niets gelezen. Op hun website of fb pagina staat niets over de voorgestelde aanpassingen. Heb vernomen dat dit wel op de ALV besproken is maar daar kon ik niet bij aanwezig zijn.

Kortom heel jammer dat dit allemaal staat te gebeuren. Ik vind het juist een uitdaging om zo hoog mogelijk te komen met mijn pony's. Laten we hopen dat er veel mensen met pony's zijn die hun stem laten horen zodat men tot inzicht komt dat ook deze maat pony's er bij horen.

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 16:23

StalPalousa schreef:
Ik ben het er absoluut niet mee eens dat pony's met een stokmaat van minder dan 1.08 m. niet meer in klasse 3 mogen rijden.
Mijn pony's van 1.00 m. hebben al lang bewezen dat dit mogelijk is. Hebben al diverse titels behaald in deze klasse en ook bij indoormarathons. Zij doen beslist niet onder voor de grotere pony's.
Ik vraag me dan ook echt af wie dit heeft bedacht en waarom dit nu opeens niet meer zou kunnen.
Alles staat of valt nu eenmaal met de juiste training.
Het selecteert zich toch vanzelf uit lijkt me. De niet getrainde pony's komen niet eens in klasse 3 terecht.
Ik heb vernomen dat ik dispensatie krijg omdat ik al in klasse 3 rijd. Dat is dan toch ook vreemd, dan geven ze al aan dat het toch nog steeds mogelijk is.

Heb nog meerdere pony's thuis staan van onder de 1.08 m. waar ik straks dus niet meer in deze klasse mag rijden. Ook nog een jonge span ponies waar ik een jaar extra mee moet wachten alvorens ze uberhaupt een (indoor)marathon mogen lopen. De lol en uitdaging gaat er op deze manier wel vanaf.
Als je dan bedenkt hoeveel paarden op 3-jarige leeftijd al in de dressuur en springsport lopen maar afijn dat is een andere discipline.

Of gaat men er vanuit dat alleen kinderen met pony's bezig zijn?
Er zijn best veel volwassenen die met pony's rijden, gewoon omdat ze het leuk vinden en omdat dit ook goedkoper is dan grote paarden. Of moet de mensport ook een elite sport gaan worden?

Ook aan de voorlichting kan nog veel verbeterd worden. Heb heel wat zoekwerk moeten verrichten om alles over de voorgestelde wijzigingen te kunnen vinden op internet. De enigste berichtgeving over wijziging van de stokmaat heb ik hier gevonden. Vanuit ons mendistrict West heb ik hierover nog helemaal niets gelezen. Op hun website of fb pagina staat niets over de voorgestelde aanpassingen. Heb vernomen dat dit wel op de ALV besproken is maar daar kon ik niet bij aanwezig zijn.

Kortom heel jammer dat dit allemaal staat te gebeuren. Ik vind het juist een uitdaging om zo hoog mogelijk te komen met mijn pony's. Laten we hopen dat er veel mensen met pony's zijn die hun stem laten horen zodat men tot inzicht komt dat ook deze maat pony's er bij horen.

Ik ben het volledig met je eens hoor Yvon, ik vind het ook belachelijk... Zo is de basissport niet eens meer toegankelijk. (maarre, indoors mag wel gewoon nog onder de 1.08)

Echter:
"De niet getrainde pony's komen niet eens in klasse 3 terecht."
Is helaas niet zo, uiteindelijk kan iedereen er komen, de een in enkele jaren, de andere in wat meer jaren.
Echter moeten de jury's en dierenartsen wel durven er wat van te zeggen indien dus niet in goede/top conditie, zal niet de 1e keer zijn dat ik een niet-rad lopend dier door de keuring heb zien komen, of met te hoge hartslagen toch maar lekker door...
Maarja, dan moeten ze het niet op ons gooien, maar strengere regels wbt de keuring doen. Dan idd, selecteert het zichzelf wel.
Ook nu met km/u omhoog gaan, dan word het best een pittige overstap van 2 naar 3. Stukje stappen tussen de hindernissen is er niet meer bij (iig niet met mijn maatje).


Wat ik nog belachelijker vind is dat er bij Oost werd gezegd (Was er niet bij, maar gehoord van)
Als je pony's dus te klein zijn voor klasse 3 mag je niet in klasse 2 blijven, alleen HC. Oftewel je bent gewoon hartstikke klaar dan..
Ik mag hopen dat dat toch niet waar is... dat zou helemaal niet fair zijn, wel in 3 verblijven maar niet in 2 indien je niet de stokmaat hebt..

Ik heb morgenavond nog vergadering/presentatie erover... ik ben erg benieuwd.

Wat je al wel kunt doen; is mailen naar de Klankbordgroep, dat hebben enkele al gedaan, voor elk district zijn dit enkele mensen.

Grainey

Berichten: 2093
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:36

Wij hebben ook kleine pony's, shetlanders hoog in de maat, dus die zouden nog wel mogen starten in dubbelspan in klasse 3. Wij rijden momenteel echter alleen nog dressuur/vaardigheid, we kunnen door ons bedrijf niet meerdere dagen weg. we mogen echter wel al promoveren naar klasse 3 en dat met een paar eendaagse marathons die we in verleden ooit gereden hebben, dus die selectie gaat niet helemaal op.

Ik heb eenmaal een dubbelspan kleine shetlanders in een waterbak gezien en die hadden niet de kracht om er weer uit te komen, ondanks het vele zweepgebruik. Vreselijk was dat en dat is ook zo'n negatieve reclame,daar zit de mensport niet op te wachten, ze willen momenteel zo weinig mogelijk negatieve reclame, diervriendelijkheid staat voorop. Ze zijn doodsbang dat de partij voor de dieren zich op de mensport gaat storten, dat zou namelijk best ingrijpende gevolgen kunnen hebben.

Dat je dispensatie krijgt, omdat je nu met een te kleine pony of pony's in klasse 3 zit, is alleen (zo werd ons verteld op de alv vergadering) om een grotere pony/pony's te kunnen kopen en te trainen zodat je daar mee verder kunt, ze begrijpen dat dat even tijd kost, dus vandaar die dispensatie, maar het is dus wel de bedoeling dat je zo snel mogelijk met het te kleine span stopt in klasse 3.

De vergadering waar ze het besluit nemen is op 13 december en daarna kan het pas officieel gepubliceerd worden, werd ook duidelijk verteld. Eerder mocht het ook niet op de website van het district geplaatst worden, want het was nog niet officieel.

Het is misschien wel een idee om wel naar de ALV te gaan als je van alles op de hoogte wilt zijn, of als je echt niet kunt, het met iemand kortsluiten die wel heen gegaan is.
Wij worden na een ALV ook de volgende dag gebeld door mensen die niet heen konden gaan, andersom als wij niet kunnen, kunnen wij ook terugvallen op mensen die wel heen gegaan zijn.

Bij ons werd gezegd dat te kleine pony's gewoon in klasse 2 mochten blijven, HC is niet genoemd.

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 16:43

Grainey schreef:
Ik heb eenmaal een dubbelspan kleine shetlanders in een waterbak gezien en die hadden niet de kracht om er weer uit te komen, ondanks het vele zweepgebruik. Vreselijk was dat en dat is ook zo'n negatieve reclame,daar zit de mensport niet op te wachten, ze willen momenteel zo weinig mogelijk negatieve reclame, diervriendelijkheid staat voorop. Ze zijn doodsbang dat de partij voor de dieren zich op de mensport gaat storten, dat zou namelijk best ingrijpende gevolgen kunnen hebben.


Bij ons werd gezegd dat te kleine pony's gewoon in klasse 2 mochten blijven, HC is niet genoemd.

Klopt, maarja dat zie je ook in klasse 1-2 helaas en ook veel enkelspanners met bijv een grotere pony. Maar dat is ook waarom ik zeg; er moet strengere controle komen, zo kunnen de mensen die normaal rijden met hun kleintjes blijven rijden.
Maargoed, dat is ook met indoors zo, afgelopen indoor een hoop gemep gezien waar mn haren van overeind gingen, maargoed dat is een andere discussie.

Ja dat werd dus bij Oost gezegd op de vraag van de zogenoemde 'Promotieplicht'... -O- Ik ga het morgenavond ook nog eens navragen.

Thanks voor de toelichting Grainey!

Ipsilonka

Berichten: 5871
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:47

Er werd in de ALV van district West meerdere malen duidelijk aangegeven, heb je nog een vraag stel m voor 13 december via de mail aan Petra mendistrictwest@live.nl .

Ik kan me wel vinden in de nieuwe regels, inderdaad de overstap naar klasse 3 wordt zwaarder qua trajecttijden in de marathon. Maar dat weet je en daar kun je op trainen denk ik dan.

De leeftijden ben ik ook een voorstander van, maar dat is slechts mijn visie op paardenwelzijn.

Verder qua maat van de ponies etc, daar heb ik natuurlijk niks mee van doen.

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 16:54

Ik heb er ook niet echt wat mee van doen, maar ik zet me er wel voor in om de mensport breed te houden en mensen te motiveren, zo word de mensport nog kleiner...

Leeftijden vind ik een goed iets qua belasting voor marathon...Zeker in enkelspan en voor de indoormarathons.
Maar waarom mag ik wel met 4 jaar bijv 4x enkelspannen in oa M dressuur en M vdh, maar niet 1 dressuurproefje in 2span en 1 vdh proefje in 2 span van de SGMW (en dan andere inzetten voor marathon).... Daar baal ik wel van. Ik gok omdat het de knhs dan geld gaat kosten om te controleren.

Grainey

Berichten: 2093
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Hervorming van de mensport....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:14

Ik vrees dat het moeilijk te controleren is welke pony je waar voor inzet en dat ze dan het zekere voor het onzekere gaan nemen.
Hier worden deelnemers van indoormarathons er wel op aangesproken als het niet volgens de regels gaat, ook op zweepgebruik, jury komt dan speciaal naar beneden heb ik gezien (misschien kwam het ook omdat hij voorzitter van het menforum is en ons net verteld had op de ALV dat het diervriendelijker moest :))

StalPalousa

Berichten: 43
Geregistreerd: 06-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:26

Er zullen altijd kleine pony's zijn die het moeilijk hebben in een waterbak, maar dat geldt ook in de lagere klasse of gaan ze de waterstand daar naar beneden bijstellen. Maar goed getrainde pony's hebben er geen moeite mee. Die van mij hebben het NK gelopen in Driesum, daar waren 3 waterhindernissen, met glans doorstaan en ze behaalde het brons. Kortom het blijft echt gewoon goed trainen. Ik zit helemaal niet op grotere pony's te wachten om te trainen, want dat betekent ook investering in grotere pony's, grotere tuigen en een andere trailer, dat kost mij teveel. Ik heb nu alles mooi voor elkaar en dat zou ik ook graag zo houden. Begrijp nu ook dat dispensatie geldt, je mag starten maar liever niet!

Als het nog niet gepubliceerd had mogen worden waarom is het dan al wel op facebook terecht gekomen. Heb ergens gelezen dat er 7 december een vergadering over is in Ermelo.

En Melanie het is zoals je zegt er lopen er genoeg rond die met veel gejoel en gebruik van de zweep ergens doorheen moeten, ook bij de groten. Dus controle is alles, ook bij de veterinair.

Heb gelezen dat er in ieder mendistrict een klankbordgroep is opgericht. Kan deze bij mijn district nog niet vinden, dus misschien dan maar bij een ander district aankloppen.

Gem

Berichten: 17554
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:41

StalPalousa schreef:
Heb gelezen dat er in ieder mendistrict een klankbordgroep is opgericht. Kan deze bij mijn district nog niet vinden, dus misschien dan maar bij een ander district aankloppen.

Heb flink gezocht, maar bij ons district kan ik ook niet terugvinden wie er in de klankbordgroep zitten. Dan heeft deze groep ook weinig nut.

Grainey

Berichten: 2093
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:51

Ik vrees dat die dispensatie maar van tijdelijke aard is, het is een overgangsregeling, dus over een of twee jaar zal er geen dispensatie meer zijn, want dan heeft men genoeg tijd gehad om grotere pony's te kopen en te trainen
Tja, de nederlands kampioene klasse 2 ponyenkelspannen heeft ook een te kleine pony, ze werd gehuldigd op de ALV, helemaal blij, een kwartier later hoort ze dat haar pony te klein is en dat ze klasse 3 niet in mag, dat was wel heel keihard.

Bij noord staan de leden van de vertrouwens en klankbordgroep in de notulen van de vorige vergadering, misschien kun je ze daar ook vinden in de andere districten, misschien onder vertrouwensgroep ?

7 december is een vergadering in Ermelo om de jury's en andere officials voor te lichten.

Er werd bij ons gevraagd of men de stukken kon krijgen om te publiceren op de website van het district, daar werd niet direct positief op geantwoord, omdat het pas na 13 december definitief is, zie nu net dat het wel al op district noord staat, wel achter de notulen aan, dus weet nu niet of dit per ongeluk is of dat het toch opeens mocht.

Vraag me trouwens wel af hoe ze dat gaan controleren met die stokmaat, moeten ze straks allemaal gemeten worden, gaan ze met een meetstok erbij staan of vertrouwen ze erop dat iedereen zich er gewoon aan houdt. Hier in noord rijden ook enkelspannen in de minimarathon die geen 1.10 zijn, een probeert het, wordt niets aan gedaan, dus dan komen er meer, is ook verder geen controle op.

Gem

Berichten: 17554
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:53

Ik heb in de notulen idd drie namen gevonden van mensen die gevraagd zijn om in de klankbordgroep deel te nemen. Maar niet of zij daarin toegestemd hebben.

Ipsilonka

Berichten: 5871
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 00:00

Klankbordgroep west zijn: Hans Zumbrink, Christiaan Provoost en Bram Chardon. Is in meerdere ledenvergaderingen ter sprake gekomen.

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 00:32

Ipsilonka schreef:
Klankbordgroep west zijn: Hans Zumbrink, Christiaan Provoost en Bram Chardon. Is in meerdere ledenvergaderingen ter sprake gekomen.
Namens Mendistrict West of District 5? :Y)

Gem

Berichten: 17554
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 00:36

BlackDevils schreef:
Namens Mendistrict West of District 5? :Y)

Dat is dan idd de vraag: wiens belangen worden er behartigd... van de drie namen die gevraagd (gekozen?) zijn van Zuid, zitten er ook twee in District 5.