Slepen met de hoeven in de koets.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurapalmer

Berichten: 527
Geregistreerd: 26-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:47

Toen mijn ruin ziek was en hij weinig kracht had(vermagerd)sleepte hij met zijn achterhoeven..nu hij beter is doet hij het niet meer.

Je kan zijn achterhand sterker maken door balkjes draven of longeren tusen de dubbele lijnen.

janouk
Blogger

Berichten: 17920
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:15

Aan de smid vragen of hij http://hoofcare.nl/hoefbeslag/break-over-beslag/ breakover beslag voor onder de voeten zet, dan kan het voorbeen mooier en eerder wegrollen.
Het is geen lui achterbeen, maar een traag voorbeen. Daardoor raakt de achterhoef de voorhoef.
Het paard stuwt namelijk meer voor de koets, doordat hetpaard moet trekken en loopt daardoor met meer gewicht op de voorhand.
Met een opzet op het voorijzer rolt de voorhoef eerder weg.

Overleggen met de smid

Succes en fijne menkilometers

pillow
Berichten: 7853
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:06

janouk schreef:
Aan de smid vragen of hij http://hoofcare.nl/hoefbeslag/break-over-beslag/ breakover beslag voor onder de voeten zet, dan kan het voorbeen mooier en eerder wegrollen.
Het is geen lui achterbeen, maar een traag voorbeen. Daardoor raakt de achterhoef de voorhoef.
Het paard stuwt namelijk meer voor de koets, doordat hetpaard moet trekken en loopt daardoor met meer gewicht op de voorhand.
Met een opzet op het voorijzer rolt de voorhoef eerder weg.

Overleggen met de smid

Succes en fijne menkilometers

Het paard sleept met zijn achterhoeven (tenen) over de straat, en hij raakt de voorhoef niet , zoals jij stelt . Ik vind het paard erg stijl staan met hele hoge verzenen. Ik zou hem graag anders bekapt willen zien, als de hoef verder achterover komt gaat hij vast beter lopen.

Lize_1
Berichten: 18
Geregistreerd: 22-01-12

Re: Slepen met de hoeven in de koets.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:31

Bekend ''probleem''. Mijn shetlander deed het ook. Dit had te maken met een minder ontwikkelde achterhand bij haar. Actiever voorwaarts rijden helpt. Daarnaast veel rechtrichten aan de hand/lange teugel.