[AR] Castratie geen verbetering, en nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re: Castratie geen verbetering, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 08:39

Keona: dat lijkt idd precies Kyano wel die je omschrijft. Iedereen dacht ook altijd dat het een ruin was. Zo chill en braaf.

Ik heb hem denk ik idd veelste vaak te lief behandeld, teveel zijn gang laten gaan en zelf beetje bang en ingehouden.
Gister echt knop om gegaan, ik durf hem nu wel te handelen, ik was zooo bang dat dit zou gebeuren, nu gebeurd het en is er eigenlijk helemaal niets aan de hand, en heb ik zo'n heerlijke rit gereden..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:27

Wat een vervelend probleem.. ik heb geen ervaring met gecastreerde hengsten.

Maar wat ik me af vraag, als hij met zijn achterbenen op de wagen stond (?), staat hij dan niet te dicht op de wagen?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 10:26

Hij staat er goed dicht op, maar niet te dicht, athans, hij kan normaal bewegen zonder aanvaring met de koets te komen. Hij mept uitslaand en hoog, dus dan gaan z'n koten over mijn (lage) voorfront heen. Model wagen helpt daar ook niet bij hoor, voorkant is heel laag.

Als ik hem er verder af zet kan het idd niet meer, dat is zo. Beleerder zei ook dat ze daarom jonge ponys er ook verder af zetten, en ook extra breed/hoog lamoen dan komen ze daar ook niet zomaar overheen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:24

Misschien tijdelijk wat verder naar voren? Dan kun je 'm er later altijd nog wat dichter op zetten.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 17:50

Ja dat kan idd. Was ik eigenlijk ook van plan.