Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
AlwaysH schreef:Maar als jullie die foto van het ringsteken zien, loopt hij dan goed of niet?
Femke_Tweety schreef:AlwaysH schreef:Maar als jullie die foto van het ringsteken zien, loopt hij dan goed of niet?
Je bedoelt die in het tweespan, en dan het lichtstgekleurde paard?
Ik zou zeggen dat er op dat exacte moment -even- geen enkele vorm van echt nageeflijk of aan de teugel is.
Het paard ziet wat (man met zwaaiende hoed) en kijkt op dat moment omhoog.
Net alsof je onder het zadel een mooie proef rijdt, en je paard een fractie omhoog uitbreekt met zijn hoofd (bijvoorbeeld omdat er een fotograaf in de hoek staat)
Het zegt mijns insziens niets over het normale ruggebruik van het paard.
Enkel iets over dat exacte moment.
AlwaysH schreef:Maar als jullie die foto van het ringsteken zien, loopt hij dan goed of niet?
Femke_Tweety schreef:Even een foto van mijn paard opgezocht. Snel wat opgezocht, niet het allerbeste moment. Naar mijn zin nog wat teveel spanning namelijk.
Maar van de rug wegdrukken is geen sprake.
Kan dus beter dan op deze foto, ik hoop eigenlijk dat er nog andere mensen betere foto's plaatsen.
Maar ruggebruik voor de kar kan absoluut.
[ [url=m/OzBsie.png]Afbeelding[/url] ]
MarliesV schreef:AlwaysH schreef:Maar als jullie die foto van het ringsteken zien, loopt hij dan goed of niet?
Die foto is vanuit een ongelukkige hoek genomen om goed te beoordelen. Daarnaast gebeurd daar van alles op die foto wat maakt dat het echt een momentopname is die je beoordeeld.
Daar loopt het paard mijns inziens niet over zijn rug inderdaad. Spanning, drukte enz.
Maar gaat het dier altijd in deze houding? Heb je betere foto's of filmmateriaal?
AlwaysH schreef:[ [url=m/wh30MP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wil wel even duidelijk maken dat ze alleen aan ringsteken in het dorp doen, geen dressuur etc. Wedstrijden rijden ze niet meer:)
Femke_Tweety schreef:AlwaysH schreef:[ [url=m/wh30MP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wil wel even duidelijk maken dat ze alleen aan ringsteken in het dorp doen, geen dressuur etc. Wedstrijden rijden ze niet meer:)
Maar dan wordt het paard toch ook niet meer over de rug getraind?
Geloof maar dat die heetkop van mij met ringsteken ook zijn best zou doen om zijn kop omhoog te gooien.
Correct ruggebruik ìs dressuur....