[AR] Oefen / Impuls menwedstrijden 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:40

nine1987 schreef:
Mijn pony is nog jong en pas enkele malen meegeweest op amder terrein.. Een vriendin van mij vond t een strak plan om ons op te geven voor een samengestelde wedstrijd, maar dit vind ik persoonlijk nog erg spannend en mijn pony houdt dat nog niet vol.. Die valt dan dood neer ben ik bang.. :+

Maar mijn eigenlijke vraag: weet iemand zo'n wedstrijdje, niet al te idioot ver vanaf alphen aan den rijn..?

Jammer, dat je niet in het noorden zit. In Leek kun je donateur van mensport Nienoord worden en het hele jaar gebruik maken van de hindernissen en het parcours. Dat geen we dit weekend nog even doen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 10:47

Wij (ik=groom) hebben 2 weken geleden in Ysselsteyn mee gedaan met het tweede paard, een Quarterhorse, van stalgenootje. Hij was braver dan we vooraf ingeschat hadden. Op de kickstart na (jammer, want die hadden we er nagenoeg uit, maar op wedstrijdterrein is dat blijkbaar toch nog ff anders).
Waterbak stonden we een kwart-telletje op 1 voorwiel doordat stalgenootje op de voorrem trapte toen de QH even twijfelde, terwijl we omlaag de waterbak in reden. We landden echter gewoon weer op 4 wielen :D . Eén hindernis te krap aangereden, misten poortje, waren de kluts kwijt en konden kluts niet meer terug vinden. Alfabet door elkaar gehusseld en de EL was een feit. Het doel was echter al bereikt: een brave, heel gebleven QH en zonder kleerscheuren, nat pak of kapotte spullen het parkeerterrein weer bereiken :7 .

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:50

assie schreef:
Nee, vorig jaar in maart Putten een oefenmarathon.
En Leek vorig jaar ons officiële debuut. Maar stelt nog niet zoveel voor hoor. We gaan vooral voor de ervaring. En niet voor snelheid of winst.

Ben benieuwd hoe het je vergaat in Schildwolde :D

Het gaat vast goed komen. Mijn groom/vriend is enthousiaster dan ik en die baalde nog het meest dat het niet door kon gaan in Leek.
Kijk, dikkont Oz zal nooit een supertijd halen en zal ook nooit een serieuze tegenstander worden, maar goed uitrijden en de hindernissen netjes nemen is ons doel.
Maar de dressuur is zijn sterke kant dus wie weet.
Gaat schildwolde goed dan gaan we naar Bronneger.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:14

yarrah schreef:
nine1987 schreef:
Mijn pony is nog jong en pas enkele malen meegeweest op amder terrein.. Een vriendin van mij vond t een strak plan om ons op te geven voor een samengestelde wedstrijd, maar dit vind ik persoonlijk nog erg spannend en mijn pony houdt dat nog niet vol.. Die valt dan dood neer ben ik bang.. :+

Maar mijn eigenlijke vraag: weet iemand zo'n wedstrijdje, niet al te idioot ver vanaf alphen aan den rijn..?

Jammer, dat je niet in het noorden zit. In Leek kun je donateur van mensport Nienoord worden en het hele jaar gebruik maken van de hindernissen en het parcours. Dat geen we dit weekend nog even doen.

Inderdaad erg jammer.. Wel een erg mooie regeling zo.. :j

assie

Re: Oefen / Impuls menwedstrijden 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:10

Nou, je bent welkom hoor Nine, bij ons op stal is wel een plekje vrij voor een nachtje logeren. Ik heb nog wel een logeerbed vrij, dusse... you're welcome :D

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:00

Wat superlief!! Maar zo ver gaat m niet worden helaas.. Moet in de buurt zijn ivm honden/gezin/groom etc.. :) nogmaals wel heel erg bedankt!!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:16

Kwam net een foto tegen van afgelopen maandag. Mijn merrie had het fluitje gehoord en wilde heul graag gaan. En dat mocht van mij niet :P . Daar gaat ze niet mooier van lopen zeg maar :')
Afbeelding
Er staan nog meer foto's op
http://www.mensportnienoord.nl

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:07

Gave foto. Ze heeft er zin.
"Baas, laat me los!!!!!"

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:04

Nine1987; www.deblijderijders.nl is een menvereniging op de locatie van Stal de Ronde in Zwartewaal.
Dat is niet zo gek ver weg voor jou. Hebben regelmatig wedstrijden en zijn kleinschalig en rustig om mee te starten.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:33

He bedankt!! :)

wendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:30

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:10

Vandaag onze eerste oefenmarathon. Ons doel was na het zien van het parcous gisteren. Goede dressuurproef rijden, de vaardigheid zo weinig mogelijk ballen, het weg parcours netjes rijden op tijd en de marathon minimaal drie hindernissen rijden.
Hoe is het gegaa? nou eigenlijk lang niet gek. De dressuur verkeerd gereden, de vaardigheid 3 ballen, maar officieel gediscalficeert :o, omdat ik de jury niet groette en niet wachte op de bel. Maar hij zag het door de vingers de lievert <3 . Kreeg ook te horen dat de groom stil moest zitten en zijn mond moest houden. Het wegparcours ging gewoon goed. Toen marathon die fantastisch ging we hebben alle 6 genomen waarvan we 4 goed hadden gereden. En hij ging door de waterbak *\o/* .
Na het uitstappen had hij een hartslag van 60! Wauw...en dat na 2.5 uur werken.
We hebben een geweldige dag gehad en het smaakt zeker naar meer. We maakten alleen teveel beginners fouten. Maar We hebben daarvan veel geleerd en Oz ook.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:10

Super gedaan yarrah, daar is het toch een oefenmarathon voor, zodat je van je fouten kunt leren.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:23

Ik wilde 5 mei meedoen aan CH bennekom met mijn enkelspan. Alleen ik denk dat ik niet mee mag doen aangezien het een officiele wedstrijd is van de KNHS en je dan een minimale spoorbreedte van 1.25 nodig hebt. Helaas heb ik 1.10m... Verder wel menbewijs aanwezig en ben lid van de KNHS dus ik had echt zo mee kunnen doen.

Dus ik vrees dat het hele feest niet door gaat, had me er zoooo op verheugd. :(
Heb de organisatie een mailtje gestuurd met de vraag over de spoorbreedte maar nog geen antwoord gehad.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:53

Unleash schreef:
Ik wilde 5 mei meedoen aan CH bennekom met mijn enkelspan. Alleen ik denk dat ik niet mee mag doen aangezien het een officiele wedstrijd is van de KNHS en je dan een minimale spoorbreedte van 1.25 nodig hebt. Helaas heb ik 1.10m... Verder wel menbewijs aanwezig en ben lid van de KNHS dus ik had echt zo mee kunnen doen.

Dus ik vrees dat het hele feest niet door gaat, had me er zoooo op verheugd. :(
Heb de organisatie een mailtje gestuurd met de vraag over de spoorbreedte maar nog geen antwoord gehad.

Spoorbreedte moet idd 1.25 zijn in marathon, dit ivm veiligheid.. (smaller is onstabieler op hoge snelheid).
Ook Hobby rubriek word onder knhs regels gereden dus ik ben bang dat je idd pech hebt... :(:)

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:00

Huilen!

edit: moet ik me alleen niet vergeten uit te schrijven :Y)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:13

Als je echt uitsluiting wilt zal je ze even moeten bellen of je wellicht in de hobby toch mee mag doen, al vrees ik ervoor; maar nee heb je, ja kun je wellicht krijgen.

En anders idd op tijd uitschrijven anders moet je betalen :Y)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:31

Zover als ik weet is in de hobbyklasse (impuls) ook 1.25. Alles zelfde regels ook maat pony enkelspan.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:46

Als je hier in de buurt had gezeten, had je mijn kar mogen lenen, maar vind bennekom een beetje ver weg.. :p

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:53

Aaw ja helaas, maar bedankt voor het aanbod, lief.

Ik heb nog wel de kans om met tweespan te starten (wagen en pony van iemand anders, grote pony/cob marathon wagen van 1.25, en dan mijn pony erbij).
Probleem is ik ben heel onervaren met tweespan en als ze de zin erin krijgen zijn ze echt nauwelijks te houden.

Grootste probleem is dat de gangen niet gelijk zijn. Die van mij heeft ruime gangen, die andere hele korte. Ik ga daar niet mee weg komen bij de dressuur vrees ik...
pony's zijn wel beide 1.10m.
Wat denken jullie :p

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:20

Tsja je moet ook niet verwachten dat zonder training een span in dressuur perfect loopt. :D
Ik heb jaren gereden met mijn span waarbij 1 zeer korte gangetjes had en de ander juist heel ruim. Een 2 span past zich uiteindelijk heel goed aan elkaar aan.

Gewoon lekker gaan rijden; daar is de hobby/impuls voor, voor plezier en voor de oefening.
En als je bang bent dat ze te sterk worden nog even kijken naar de afstelling, kinketting strakker/losser, leidsels vergespen; kan al een wereld van verschil geven in je span.
Gewoon lekker lol hebben, je leert er zelf weer van en de pony's ook :D

Ik twijfel om 30e naar Kampen te gaan voor de oefen, nog even zien of lukt qua tijd :j

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:27

Wij gaan 23e naar Cornwerd voor de oefen en dan 7 mei voor het echie in Bronigger, 5 mei zit Barsingerhorn er nog tussen maar moet ik nog even over nadenken, moet wel leuk blijven.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:41

Vind 2 dagen tussen marathonwedstrijden persoonlijk echt te weinig tenzij je met een heel ander span loopt, met dressuur/vaardigheid geen probleem, maar marathon is wel ff andere koek. Dan heb je 5 mei dressuur/vaardigheid/A traject/marathon traject en 2 dagen later nog eens 2 daagse wedstrijd...
Maar dat blijft natuurlijk eigen keuze.

Ik twijfel om 30e met Syl/Jim kampen te rijden maar heb ook 5 mei Barsingerhorn, zou net kunnen aangezien kampen alleen marathon is. Ff dit weekend afwachten hoe wedstrijd gegaan is. En anders komt er vd zomer vast wel weer een oefen ergens om die 2 eens uit te proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:45

MelanieB schreef:
Tsja je moet ook niet verwachten dat zonder training een span in dressuur perfect loopt. :D
Ik heb jaren gereden met mijn span waarbij 1 zeer korte gangetjes had en de ander juist heel ruim. Een 2 span past zich uiteindelijk heel goed aan elkaar aan.

Die van jou lijken onderhand wereldkampioen synchroonlopen op de foto's die ik heb gezien. :D +:)+

MelanieB schreef:
Vind 2 dagen tussen marathonwedstrijden persoonlijk echt te weinig tenzij je met een heel ander span loopt, met dressuur/vaardigheid geen probleem, maar marathon is wel ff andere koek. Dan heb je 5 mei dressuur/vaardigheid/A traject/marathon traject en 2 dagen later nog eens 2 daagse wedstrijd...
Maar dat blijft natuurlijk eigen keuze.

Ik vind twee dagen tussen twee wedstrijden ook te kort. Helemaal voor onervaren paarden. Juist na twee dagen is de spierpijn het meest heftig. Maar idd: moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk. Zelf zou ik het niet doen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:58

Naja die van Letsdunit zijn niet onervaren haar wedstrijdspan, maar zelfs met mijn span vind ik dat too much.
Ja Jim/Noor kunnen hele stukken gelijk lopen, die passen zich echt mooi aan elkaar aan en dan spant het top, maar ook dat heeft wel even geduurd hihi. :))

Maar mijn marathon span die als water en vuur zijn ook qua gangen hebben toch ook altijd goed samen gelopen, liep dan wel niet zo vaak tegelijk als huidig, maar ook die konden zich uiteindelijk goed aan elkaar aanpassen. Kost wat training, dan heb je wat, tuurlijk is 2 met gelijke gangen makkelijker en loopt sneller goed, maar ach zo blijft het een uitdaging en leren de pony's wel echt een span te worden. :Y)

In September is trouwens hier in Lunteren dagje Peerdsturen, voor de liefhebbers. Zaterdag 10 september.
Woon er op loopafstand vanaf, maar eigenlijk nog nooit meegedaan, wellicht dat dit keer wel lukt qua datum.
Is ook een impuls met dressuur, vaardigheid, wegtraject en marathon. Simpel opgezet voor iedereen toegankelijk.